Pagina 1 din 1
Mobilier birou
Scris: Mie Oct 28, 2015 3:00 pm
de vasilec857
Buna ziua!
Am o factura pe care scrie mobilier, valoare totala (inclusiv tva) 2400 lei. Eu nefiind platitor de tva trebuie sa inregistrez valoarea totala. Intrebarea este cum sa-l consider, ob. inventar sau imob. corp.?
Multumesc!
Re: Mobilier birou
Scris: Mie Oct 28, 2015 3:11 pm
de pinteae
Valoarea totala fiind sub 2500 lei, nici nu se pune problema inregistrarii ca mijloc fix.
Re: Mobilier birou
Scris: Mie Oct 28, 2015 3:46 pm
de fagarasa176
Serios Eugen
Acum e randul meu sa te trag de urechi

Nu face confuzie intre fiscalitate si contabilitate
Din punct de vedere contabil le poti incadra si ca imobilizari
SECŢIUNEA 4.4
Active imobilizate
4.4.1. Reguli de evaluare de bază
138. - Activele imobilizate sunt active generatoare de beneficii economice viitoare şi deţinute pe o perioadă mai mare de un an. Ele trebuie evaluate la costul de achiziţie sau la costul de producţie, cu respectarea prevederilor prezentei subsecţiuni.
Re: Mobilier birou
Scris: Mie Oct 28, 2015 4:54 pm
de pinteae
Sunt de acord cu tine doar partial. Si stii de ce? Pentru ca ai facut trimitere doar la OMFP 1802 fara sa tii cont de prevederile Legii 15/1994 unde la art 3 alin (2)se prevede:
(2)Sunt considerate mijloace fixe obiectul sau complexul de obiecte ce se utilizează ca atare şi îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a)are o valoare de intrare mai mare decât limita stabilită prin hotărâre a Guvernului. Această valoare poate fi actualizată anual, în funcţie de indicele de inflaţie;
b)are o durată normală de utilizare mai mare de un an.
*) Începând cu 1 iulie 2013, valoarea minimă de intrare a mijloacelor fixe stabilită în condiţiile art. 3 alin. 2 lit. a) este de 2.500 lei. Art. 1 din Hotarirea 276/2013
Re: Mobilier birou
Scris: Mie Oct 28, 2015 5:16 pm
de ferenta
Ei şi când două acte normative dau definiţii diferite despre acelaşi subiect, ce am fost noi învăţaţi, mă rog, sfătuiţi, să facem în practică?Să aplicăm raţionamentul profesional...

Re: Mobilier birou
Scris: Mie Oct 28, 2015 6:29 pm
de pinteae
Nu sunt diferite ci se completeaza.
Nu cred ca rationamentul profesional poate fi invocat. Noi facem inregistrari post factum. Incadrarea tine strict de politica firmei. De ceea ce s-a prevazut in Manualul de politici contabile. Dar, in primul rand consider ca legea nu poate ignorata. Limita minima de 2500 lei, trebuie respectata.
Re: Mobilier birou
Scris: Mie Oct 28, 2015 7:47 pm
de ferenta

M-ai dat pe spate!La toate ai răspunsuri!Te vreau în echipa mea!

Re: Mobilier birou
Scris: Mie Oct 28, 2015 9:32 pm
de pinteae
Nu chiar la toate.
Cat priveste echipa, putem negocia.

Re: Mobilier birou
Scris: Joi Oct 29, 2015 8:20 am
de fagarasa176
pinteae scrie:Sunt de acord cu tine doar partial. Si stii de ce?
Imi permiti sa te citez?
Este corect.
Dar dupa cum am zis din punct de vedere contabil pot fi inregistrate si ca imobilizari, din punct de vedere fiscal conform Legii 15/1994 nu.