Pagina 1 din 1

Mobilier birou

Scris: Mie Oct 28, 2015 3:00 pm
de vasilec857
Buna ziua!

Am o factura pe care scrie mobilier, valoare totala (inclusiv tva) 2400 lei. Eu nefiind platitor de tva trebuie sa inregistrez valoarea totala. Intrebarea este cum sa-l consider, ob. inventar sau imob. corp.?

Multumesc!

Re: Mobilier birou

Scris: Mie Oct 28, 2015 3:11 pm
de pinteae
Valoarea totala fiind sub 2500 lei, nici nu se pune problema inregistrarii ca mijloc fix.

Re: Mobilier birou

Scris: Mie Oct 28, 2015 3:46 pm
de fagarasa176
Serios Eugen :?:
Acum e randul meu sa te trag de urechi :twisted:
Nu face confuzie intre fiscalitate si contabilitate :wink:
Din punct de vedere contabil le poti incadra si ca imobilizari
SECŢIUNEA 4.4
Active imobilizate
4.4.1. Reguli de evaluare de bază

138. - Activele imobilizate sunt active generatoare de beneficii economice viitoare şi deţinute pe o perioadă mai mare de un an. Ele trebuie evaluate la costul de achiziţie sau la costul de producţie, cu respectarea prevederilor prezentei subsecţiuni.

Re: Mobilier birou

Scris: Mie Oct 28, 2015 4:54 pm
de pinteae
Sunt de acord cu tine doar partial. Si stii de ce? Pentru ca ai facut trimitere doar la OMFP 1802 fara sa tii cont de prevederile Legii 15/1994 unde la art 3 alin (2)se prevede:
(2)Sunt considerate mijloace fixe obiectul sau complexul de obiecte ce se utilizează ca atare şi îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a)are o valoare de intrare mai mare decât limita stabilită prin hotărâre a Guvernului. Această valoare poate fi actualizată anual, în funcţie de indicele de inflaţie;
b)are o durată normală de utilizare mai mare de un an.

*) Începând cu 1 iulie 2013, valoarea minimă de intrare a mijloacelor fixe stabilită în condiţiile art. 3 alin. 2 lit. a) este de 2.500 lei. Art. 1 din Hotarirea 276/2013

Re: Mobilier birou

Scris: Mie Oct 28, 2015 5:16 pm
de ferenta
Ei şi când două acte normative dau definiţii diferite despre acelaşi subiect, ce am fost noi învăţaţi, mă rog, sfătuiţi, să facem în practică?Să aplicăm raţionamentul profesional... :P

Re: Mobilier birou

Scris: Mie Oct 28, 2015 6:29 pm
de pinteae
Nu sunt diferite ci se completeaza.
Nu cred ca rationamentul profesional poate fi invocat. Noi facem inregistrari post factum. Incadrarea tine strict de politica firmei. De ceea ce s-a prevazut in Manualul de politici contabile. Dar, in primul rand consider ca legea nu poate ignorata. Limita minima de 2500 lei, trebuie respectata.

Re: Mobilier birou

Scris: Mie Oct 28, 2015 7:47 pm
de ferenta
:) M-ai dat pe spate!La toate ai răspunsuri!Te vreau în echipa mea! :wink:

Re: Mobilier birou

Scris: Mie Oct 28, 2015 9:32 pm
de pinteae
Nu chiar la toate.
Cat priveste echipa, putem negocia. :wink:

Re: Mobilier birou

Scris: Joi Oct 29, 2015 8:20 am
de fagarasa176
pinteae scrie:Sunt de acord cu tine doar partial. Si stii de ce?
Imi permiti sa te citez? :wink:
Este corect.
Dar dupa cum am zis din punct de vedere contabil pot fi inregistrate si ca imobilizari, din punct de vedere fiscal conform Legii 15/1994 nu.