visani512 scrie:Imi puteti spune cum inregistrez in conta tichetele de masa . Cand le comand imi vine o proforma platesc si inregistrez factura si in luna anterioara adica si in luna pentru care iau tichetele ? Multumesc.
Pentru ca nu mi-au placut raspunsurile de mai sus hai sa o luam cu inceputul.
Prefer sa ma duc pe cazul general nu pe cel particular cand toate stelele se aliniaza perfect astfel incat sa pot sari peste niste pasi pe care eu ii consider obligatorii.
Ziua proformei
Primesti o factura proforma - are caracter informativ, nu o inregistrezi ca si "factura"
Faci un analitic la cont 409x - cum iti face placere - fie de stocuri 4091 , fie de servicii 4092 pentru furnizorul de tichete de masa , de ex 4092.00001
Inregistrezi plata prin Jurnal de Banca la 4092.00001 cu suma din proforma.
Numarul proformei il folosesti numai la explicatii sa nu uiti despre ce e vorba.
Vei obtine nota contabila :
4092.00001 = 5121 155 lei
Astepti dupa factura si tichete - acestea pot veni fie in luna curenta, fie in luna urmatoare , nu ne intereseaza foarte tare acest aspect dar presupunem
ca factura finala nu are aceasi data cu factura proforma si nici cu data platii - adica ai primit factura seara, faci plata a doua zi, factura se emite in ziua 3, etc.
Ziua facturii
Primesti factura definitiva care de regula contine 2 linii : tichetele si comisionul de la firma.
Faci receptie standard prin intrari
Tichetele le pui pe 5328 Alte valori, daca iti face placere faci un analitic - tichete masa , cadou, etc.
Ai nota contabila :
% = 401.00001 155
5328.analitic 150
628 5
Daca ai TVA il inregistrezi , daca nu, nu.
Din 5328 le distribui cand e nevoie si te lasa legea, conform cu borderou / bon consum / ce utilizezi.
In acest moment ai urmatoarea situatie :
Furnizor neachitat
cu document neachitat de ex. F001 = 155 lei pe credit la 401.00001
Avans furnizor deschis( fara document = a fost plata simpla prin banca la un cont ) = 155 pe debit 4092.00001
Problema ramasa este ca la nivel de situatii furnizor aceasta factura este deschisa neachitata. Vezi Situatii listari > Situatii furnizori .
Pentru a o putea achita la nivel de document prin 409, acesta trebuie interpretat de aplicatie drept cont de trezorerie.
Il adaugam la lista de conturi de trezorerie din configurari/
Te duci in Administrare > Configurare Societati > Conturi automate si vezi care din Banca2 sau Banca3 sunt libere. Alegi de exemplu Banca2 si scrii 409 ( adica sinteticul ).
Apesi Iesire pentru a salva modificarea.
Te duci in jurnal de banca si ai sa vezi ca in lista iti va apare si 409 cu analiticele pe langa 5121.
Alegi 4092.00001 si faci o plata cu data facturii finale. Pe detalii vei putea alege si factura care se plateste ca si la o plata prin banca
Intr-un final ai folosit in mod corect si 409 si 401 , ai si plata la nivel document pe furnizor si toata lumea este multumita.
Si cam atat !
O zi buna,
Bogdan