Potrivit Ordinului 2634/2015, publicat in MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 910 bis/9.XII.2015:
....
Art. 4. — (1) Modelele documentelor financiar-contabile sunt cuprinse în anexa nr. 3.
(2) Fiecare entitate poate adapta, în funcție de necesități, modelele documentelor financiar-contabile.
Asta înseamnă că puteți folosi formularul de delegație furnizat de SAGA.
Dacă doriți să folosiți formularul oficial, o puteți face fără nicio problemă, problema este la completarea acestuia care este atât de stufos încât îți vine să renunți.
În Ordinul menționat mai sus, la Anexa 3, poziția 37 regăsim: Decont de cheltuieli (pentru deplasari externe), cod 14-5-5
(Codul documentului pe care-l menționați se referă la conducătorii auto)
DECONT DE CHELTUIELI
(pentru deplasări externe - Cod 14-5-5)
DECONT DE CHELTUIELI VALUTARE
(transporturi internaționale - Cod 14-5-5/a)
Decontul de cheltuieli (pentru deplasări externe) și decontul de cheltuieli valutare (transporturi internaționale) servesc ca:
documente pentru decontarea cheltuielilor efectuate (în valută și în lei), cu ocazia deplasării în străinătate;
documente pentru stabilirea diferențelor de primit de la titularul de avans sau de achitat acestuia;
documente justificative de înregistrare în Registrul de casă (în valută) și în contabilitate.
Aceste deconturi se întocmesc de către persoana care urmează a efectua deplasarea în vederea justificării cheltuielilor efectuate pe întreaga durată a deplasării.
În cazul în care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decât avansul primit, diferența de restituit de către titularul de avans se depune la casierie pe bază de Chitanță pentru operațiuni în valută (cod 14-4-1/a) sau Dispoziie de încasare către casierie (cod 14-4-4), dup caz.
Prevederile prezentului ordin se aplica de la 01.01.2016.
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga :
– Ordinul 3512/2008 privind documentele financiar-contabile ;
– Ordinul 2226/2006- privind utilizarea unor formulare financiar contabile .
Elemente de noutate ale prezentului ordin:
1. eliminarea conținutului minimal obligatoriu din cadrul normelor de întocmire și utilizare a fiecărui formular;
2. menționarea expresă a elementelor principale pe care trebuie să le cuprindă documentele justificative și documentele contabile (fișe, registre, jurnale etc.) la pct. 2 și 10 din Anexa nr. 1 la proiectul de ordin ”Normele generale de întocmire şi utilizare a documentelor financiar-contabile”;
3. eliminarea obligativității întocmirii/emiterii unui anumit număr de exemplare dintr-un document;
4. eliminarea prevederilor referitoare la circuitul și locul de arhivare ale fiecărui document;
5. introducerea obligației ca fiecare entitate să își stabilească, în funcție de necesități și de modalitatea de ținere a evidenței contabile (manual sau cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automată a datelor), proceduri proprii privind elementele prezentate la pct. 3 și 4 de mai sus;
6. eliminarea obligativității aplicării prevederilor Legii nr. 135/2007 privind
arhivarea documentelor în formă electronică, cu modificările ulterioare în cazul păstrării pe suport electronic a documentelor financiar-contabile, inclusiv a celor care au fost convertite din format hârtie în format electronic;
7. completarea Anexei nr. 4 ”Documentele financiar-contabile care se păstrează timp de 5 ani, cu începere de la data încheierii exercițiului financiar în cursul căruia au fost întocmite, în arhiva persoanelor prevăzute la art. 1 alin. (1) – (4) din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare”;
8. eliminarea din Nomenclatorul documentelor financiar-contabile a acelor
formulare care se pot întocmi de către entități numai în funcție de necesități și conform procedurilor stabilite (proces-verbal de plăți, fișă de cont analitic pentru cheltuieli de producție, fișă de cont analitic pentru cheltuieli etc.);
9. eliminarea din Nomenclatorul documentelor financiar-contabile a Registrului jurnalde încasări și plăți (cod 14-1-1/b), document care este reglementat în prezent de Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 170/2015 pentru aprobarea reglementărilor contabile privind contabilitatea în partidă simplă;
10. eliminarea prevederilor care nu mai sunt în vigoare ca urmare a abrogării unor acte normative (ex: Legea nr. 260/2007 privind înregistrarea operațiunilor comerciale prin mijloace electronice);
11. actualizarea prevederilor în conformitate cu modificările aduse legii contabilității
(au fost actualizate perioadele la care este obligatoriu să se întocmească
balanța de verificare, au fost actualizate termenele de reconstituire a
documentelor financiar-contabile);
12. introducerea obligației ca persoanele care arhivează în baza unui contract oneros documentele financiar-contabile ale unei entități să fie autorizate, potrivit
legii (conform art. 80 din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare);
13. eliminarea obligației de a aplica ștampila pe documentele financiar-contabile, ca urmare a abrogării prevederilor legale referitoare la obligația aplicării ștampilei de către persoanele și entitățile prevăzute la art. V alin. (1) și (2) din Ordonanța Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor măsuri fiscalbugetare și modificarea și completarea unor acte normative (ex.: ordin de deplasare, chitanță, decont pentru operațiuni în participație);
14. eliminarea prevederilor referitoare la aplicarea vizei de control financiar preventiv pe documentele financiar-contabile, având în vedere că exercitarea controlului financiar preventiv este reglementată prin Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările și completările ulterioare, și Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Drepturi de proprietate intelectuala:
http://ateliercontabilitate.ro/omfp-nr- ... contabile/