Aveti idee despre ce este vorba?
-
- Mesaje: 503
- Membru din: Mie Sep 17, 2014 12:49 pm
Aveti idee despre ce este vorba?
Din 01 oct 2016 - lunar se va raporta la adm financiara situatia cu sumele restante mai vechi de 30 de zile.
E valabil pentru orice valoare a facturii?
E valabil si pentru incasarile si platile cu bilete la ordin si file cec?
E valabil pentru orice valoare a facturii?
E valabil si pentru incasarile si platile cu bilete la ordin si file cec?
Re: Aveti idee despre ce este vorba?
Concret, documentul citat stabileşte că persoanele juridice, indiferent de forma de organizare şi de tipul de proprietate, sunt obligate de-acum să organizeze evidenţa obligaţiilor de plată şi evidenţa creanţelor, pe termene scadente, către orice creditor, respectiv de la orice debitor.
De altfel, o astfel de prevedere exista şi înainte de apariţia OG nr. 22/2016, fără însă a fi prevăzută obligativitatea în acest sens.
Totodată, companiile sunt obligate să întocmească o situaţie privind sumele restante mai vechi de 30 de zile de la emiterea facturii fiscale sau de la scadenţă, dacă scadenţa este clar specificată, către orice creditor, respectiv de la orice debitor, persoană juridică cu sediul în România.
................................................................
Interesant este ca normele inca nu au aparut, deci nici macar institutia care ar trebui sa preia datele nu are detalii.
De altfel, in loc sa scapam de birocratie se pare ca ne dezvoltam cat mai mult pe aceasta tema, si asa se declara deja foarte multe informatii, ca urmare ar fi timpul sa se reduca numarul tipurilor de declarare, precum este imposibil de a face fata acestui ordin.
Cred ca se merge doar pe ideea de a aplica amenda si a obtine bani la buget.
De altfel, o astfel de prevedere exista şi înainte de apariţia OG nr. 22/2016, fără însă a fi prevăzută obligativitatea în acest sens.
Totodată, companiile sunt obligate să întocmească o situaţie privind sumele restante mai vechi de 30 de zile de la emiterea facturii fiscale sau de la scadenţă, dacă scadenţa este clar specificată, către orice creditor, respectiv de la orice debitor, persoană juridică cu sediul în România.
................................................................
Interesant este ca normele inca nu au aparut, deci nici macar institutia care ar trebui sa preia datele nu are detalii.
De altfel, in loc sa scapam de birocratie se pare ca ne dezvoltam cat mai mult pe aceasta tema, si asa se declara deja foarte multe informatii, ca urmare ar fi timpul sa se reduca numarul tipurilor de declarare, precum este imposibil de a face fata acestui ordin.
Cred ca se merge doar pe ideea de a aplica amenda si a obtine bani la buget.
-
- Mesaje: 272
- Membru din: Joi Mar 05, 2015 10:14 am
Re: Aveti idee despre ce este vorba?
ordonanta 22 modifica o alta ordonanta 77/1999......normele ordonantei 77/1999 spune ca
"Art. 2
(1) Contribuabilii, persoane juridice, sunt obligati sa se conecteze prin INTERNET sau sa foloseasca suportul magnetic (dischete) pentru a transmite in baza de date a Institutului de Management si Informatica datele privind platile restante mai vechi de 30 de zile, cu o valoare mai mare de 100 milioane lei. Pentru facturile care se incadreaza in aceste conditii se transmit urmatoarele informatii:.....etc,etc"
"Art. 2
(1) Contribuabilii, persoane juridice, sunt obligati sa se conecteze prin INTERNET sau sa foloseasca suportul magnetic (dischete) pentru a transmite in baza de date a Institutului de Management si Informatica datele privind platile restante mai vechi de 30 de zile, cu o valoare mai mare de 100 milioane lei. Pentru facturile care se incadreaza in aceste conditii se transmit urmatoarele informatii:.....etc,etc"
-
- Mesaje: 272
- Membru din: Joi Mar 05, 2015 10:14 am
Re: Aveti idee despre ce este vorba?
este vorba de
HOTARARE Nr. 685 din 23 august 1999.....
HOTARARE Nr. 685 din 23 august 1999.....
-
- Mesaje: 272
- Membru din: Joi Mar 05, 2015 10:14 am
Re: Aveti idee despre ce este vorba?
noua ordonanta a modificat cateva articole cu urmatoarele puncte mai importante:
noua ordonanta tine cont de termenele stabilite ca scadenta prin contracte
si ca se actualizeaza declaratia la 1 zi lucratoare ....in 77/1999 era la 30 zile
cam atat....
noua ordonanta tine cont de termenele stabilite ca scadenta prin contracte
si ca se actualizeaza declaratia la 1 zi lucratoare ....in 77/1999 era la 30 zile
cam atat....
Re: Aveti idee despre ce este vorba?
...și amenzile
amenzile doar s-au actualizat in RON
amenzile doar s-au actualizat in RON
Ultima oară modificat Vin Sep 30, 2016 1:52 pm de către roncovf, modificat 1 dată în total.
-
- Mesaje: 503
- Membru din: Mie Sep 17, 2014 12:49 pm
Re: Aveti idee despre ce este vorba?
Adica daca emit factura in 30.09.2016 si scriu scadenta pe factura 30.12.2016, inseamna ca daca nu o incasez pana la 30.01.2017 trebuie sa o declar? in ce zi?
-
- Mesaje: 2499
- Membru din: Mie Mai 06, 2009 12:00 am
- Localitate: Locuinta mea de vara (si nu numai) e... la tara
Re: Aveti idee despre ce este vorba?
În fiecare zi până o încasezi începând cu 01.02.2017!
Re: Aveti idee despre ce este vorba?
Aceasta lege se refera numai la persoanele juridice se emit facturi??
Sau si la cei care nu emit facturi?
Sau si la cei care nu emit facturi?
-
- Mesaje: 2499
- Membru din: Mie Mai 06, 2009 12:00 am
- Localitate: Locuinta mea de vara (si nu numai) e... la tara
Re: Aveti idee despre ce este vorba?
Ai citit actul normativ? Acolo ce zice?
Re: Aveti idee despre ce este vorba?
OUG 77 1999 privind unele măsuri pentru prevenirea incapacităţii de plată, publicată în Monitorul Oficial nr. 256 din 4 iunie 1999
OUG 77 1999 actualizată prin:
• Legea 211/2001 - pentru aprobarea OUG 77/1999 privind unele măsuri pentru prevenirea incapacităţii de plată Monitorul Oficial 213/2001
• OUG 181/1999 - pentru modificarea art. 2 din OUG 77/1999 privind unele măsuri pentru prevenirea incapacităţii de plată Monitorul Oficial 555/1999
• ORDONANŢĂ Nr. 22/2016 din 24 august 2016 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/1999 privind unele măsuri pentru prevenirea incapacităţii de plată
În temeiul art. 114 alin. (4) din Constituţia României,
Guvernul României emite următoarea ordonanţă de urgenţă:
Art. 1
Persoanele juridice, indiferent de forma de organizare şi de tipul de proprietate, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă vor organiza evidenţa obligaţiilor de plată şi evidenţa creanţelor, pe termene scadente, către orice creditor, respectiv de la orice debitor, după caz.
Evidenţa prevăzută la alin. 1 se actualizează zilnic.
Art. 2
Persoanele juridice vor întocmi situaţia privind sumele restante mai vechi de 30 de zile către orice creditor, respectiv de la orice debitor, persoană juridică, după caz, cu sediul în România, care va cuprinde:
a)elemente de identificare a calităţii de debitor:
– denumirea, sediul social şi codul fiscal;
– denumirea, sediul social şi codul fiscal ale creditorului;
– numărul, data emiterii şi valoarea facturii ce urmează să fie plătită creditorului;
b)elemente de identificare a calităţii de creditor:
– denumirea, sediul social şi codul fiscal;
– denumirea, sediul social şi codul fiscal ale debitorului;
– numărul, data emiterii şi valoarea facturii ce urmează să fie încasată de la debitor;
c)alte elemente:
– volumul creditelor nerambursate în termen către băncile finanţatoare, inclusiv dobânzile aferente;
– volumul debitelor către bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat şi bugetele fondurilor speciale, neachitate în termen, inclusiv majorările de întârziere datorate şi penalizările, după caz;
– volumul creanţelor faţă de persoanele juridice, care se finanţează total sau parţial de la bugetul de stat;
– volumul creditelor comerciale acordate de agenţii economici, nerambursate la scadenţă.
ART. 2
Persoanele juridice au obligaţia de a întocmi situaţia privind sumele restante mai vechi de 30 de zile de la emiterea facturii fiscale sau de la scadenţă, dacă scadenţa este clar specificată, către orice creditor, respectiv de la orice debitor, persoană juridică, după caz, cu sediul în România, care va cuprinde:
a) elemente de identificare a calităţii de debitor:
1. denumirea, sediul social şi codul fiscal;
2. denumirea, sediul social şi codul fiscal ale creditorului;
3. numărul, data emiterii, scadenţa, dacă este clar specificată, valoarea şi soldul facturii ce urmează să fie plătită creditorului;
b) elemente de identificare a calităţii de creditor:
1. denumirea, sediul social şi codul fiscal;
2. denumirea, sediul social şi codul fiscal ale debitorului;
3. numărul, data emiterii, scadenţa, dacă este clar specificată, valoarea şi soldul facturii ce urmează să fie încasată de la debitor.
Art. 3
Situaţia întocmită conform art. 2 se va depune, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, la Institutul de Management şi Informatică din cadrul Ministerului Industriei şi Comerţului, în vederea includerii în procedura de compensare a datoriilor neplătite la termenele scadente, conform prevederilor legale în vigoare referitoare la Regulamentul de compensare a datoriilor nerambursate la scadenţă ale agenţilor economici din industrie şi la Metodologia de monitorizare a datoriilor nerambursate la scadenţă ale agenţilor economici la care statul este acţionar majoritar.
Situaţia prevăzută la alin. 1 se actualizează de către contribuabili, persoane juridice, periodic, la intervale de cel mult 30 de zile, în funcţie de dotarea cu tehnică de calcul.
ART. 3
Situaţia întocmită conform art. 2 se va depune prin internet la adresa dedicată în acest scop, în vederea includerii în procedura de compensare a datoriilor neplătite la termenele scadente. Situaţia prevăzută la alin. 1 se actualizează de către contribuabili, persoane juridice, în decurs de o zi lucrătoare de la momentul oricărei modificări survenite.
Art. 4
Personalul Institutului de Management şi Informatică din cadrul Ministerului Industriei şi Comerţului este obligat să asigure păstrarea, depozitarea şi utilizarea informaţiilor, datelor şi situaţiilor comunicate de agenţii economici în condiţii de confidenţialitate şi siguranţă, în scopurile prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, pentru prevenirea producerii unor prejudicii sau a lezării intereselor, de orice natură, ale acestora.
ART. 4
Personalul structurii de compensare a datoriilor din cadrul Sucursalei Bucureşti a Centrului de Pregătire pentru Personalul din Industrie - CPPI Buşteni, instituţie publică subordonată Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, este obligat să asigure păstrarea, stocarea şi utilizarea informaţiilor, datelor şi situaţiilor comunicate de operatorii economici în condiţii de confidenţialitate şi siguranţă, în scopurile prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, pentru prevenirea producerii unor prejudicii sau a lezării intereselor, de orice natură, ale acestora.
Art. 5
Constituie contravenţii, dacă nu sunt săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să constituie infracţiuni, următoarele fapte:
a)neţinerea de către contribuabilul, persoană juridică, a evidenţei plăţilor restante conform art. 1 din prezenta ordonanţă de urgenţă;
b)nedepunerea la Institutul de Management şi Informatică din cadrul Ministerului Industriei şi Comerţului a situaţiei prevăzute la art. 2 în termenul prevăzut la art. 3;
c)neluarea măsurilor pentru asigurarea protecţiei şi confidenţialităţii datelor, informaţiilor şi situaţiilor aflate în păstrarea şi gestionarea Institutului de Management şi Informatică din cadrul Ministerului Industriei şi Comerţului;
d)nerespectarea de către orice utilizator a îndatoririlor referitoare la confidenţialitatea informaţiilor, datelor şi situaţiilor.
Contravenţiile prevăzute la alin. 1 lit. a) şi b) se sancţionează după cum urmează:
– cele de la lit. a), cu amendă de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei;
– cele de la lit. b), cu amendă de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
Contravenţiile prevăzute la lit. c) şi d) se sancţionează cu amendă de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
Constatarea contravenţiilor prevăzute la lit. a) şi b) şi aplicarea sancţiunilor se efectuează de către organele de specialitate ale Ministerului Finanţelor.
Constatarea contravenţiilor prevăzute la lit. c) şi d) şi aplicarea sancţiunilor se efectuează de către ofiţeri ai Inspectoratului General al Poliţiei.
ART. 5
Constituie contravenţii, dacă nu sunt săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să constituie infracţiuni, următoarele fapte:
a) neţinerea şi neactualizarea de către contribuabilul, persoană juridică, a evidenţei obligaţiilor de plată şi a evidenţei creanţelor;
b) netransmiterea de către contribuabilul, persoană juridică, prin internet la adresa dedicată în acest scop a situaţiei prevăzute la art. 2 în termenele prevăzute la art. 3;
c) nerespectarea de către orice utilizator a îndatoririlor referitoare la confidenţialitatea informaţiilor, datelor şi situaţiilor.
Contravenţiile prevăzute la alin. 1 se sancţionează după cum urmează:
1. cele de la lit. a), cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei;
2. cele de la lit. b), cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei;
3. cele de la lit. c), cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei.
Constatarea contravenţiilor prevăzute la alin. 1 lit. a) şi b) şi aplicarea sancţiunilor se efectuează de către persoanele împuternicite din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
Constatarea contravenţiei prevăzute la alin. 1 lit. c) şi aplicarea sancţiunilor se efectuează de către ofiţeri ai Inspectoratului General al Poliţiei Române, din oficiu.
Art. 6
Prevederile art. 5 se completează cu dispoziţiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu excepţia art. 25 şi 26.
ART. 6
Contravenţiilor prevăzute la art. 5 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 7
Institutul de Management şi Informatică din cadrul Ministerului Industriei şi Comerţului va transmite Ministerului Finanţelor – Direcţia generală de prognoză, lunar şi la cerere, situaţia centralizată cu privire la activitatea desfăşurată de acesta în procesul de compensare a datoriei.
ART. 7
Structura de compensare a datoriilor din cadrul Sucursalei Bucureşti a Centrului de Pregătire pentru Personalul din Industrie - CPPI Buşteni va transmite Comisiei Naţionale de Prognoză, la cerere, situaţia centralizată cu privire la activitatea desfăşurată de acesta în procesul de compensare a datoriei.
Art. 8
În termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă Guvernul va adopta hotărâri de modificare a reglementărilor în vigoare privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenţă ale agenţilor economici şi Regulamentul de compensare a datoriilor nerambursate la scadenţă ale agenţilor economici din industrie, în vederea punerii în aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
OUG 77 1999 actualizată prin:
• Legea 211/2001 - pentru aprobarea OUG 77/1999 privind unele măsuri pentru prevenirea incapacităţii de plată Monitorul Oficial 213/2001
• OUG 181/1999 - pentru modificarea art. 2 din OUG 77/1999 privind unele măsuri pentru prevenirea incapacităţii de plată Monitorul Oficial 555/1999
• ORDONANŢĂ Nr. 22/2016 din 24 august 2016 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/1999 privind unele măsuri pentru prevenirea incapacităţii de plată
În temeiul art. 114 alin. (4) din Constituţia României,
Guvernul României emite următoarea ordonanţă de urgenţă:
Art. 1
Persoanele juridice, indiferent de forma de organizare şi de tipul de proprietate, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă vor organiza evidenţa obligaţiilor de plată şi evidenţa creanţelor, pe termene scadente, către orice creditor, respectiv de la orice debitor, după caz.
Evidenţa prevăzută la alin. 1 se actualizează zilnic.
Art. 2
Persoanele juridice vor întocmi situaţia privind sumele restante mai vechi de 30 de zile către orice creditor, respectiv de la orice debitor, persoană juridică, după caz, cu sediul în România, care va cuprinde:
a)elemente de identificare a calităţii de debitor:
– denumirea, sediul social şi codul fiscal;
– denumirea, sediul social şi codul fiscal ale creditorului;
– numărul, data emiterii şi valoarea facturii ce urmează să fie plătită creditorului;
b)elemente de identificare a calităţii de creditor:
– denumirea, sediul social şi codul fiscal;
– denumirea, sediul social şi codul fiscal ale debitorului;
– numărul, data emiterii şi valoarea facturii ce urmează să fie încasată de la debitor;
c)alte elemente:
– volumul creditelor nerambursate în termen către băncile finanţatoare, inclusiv dobânzile aferente;
– volumul debitelor către bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat şi bugetele fondurilor speciale, neachitate în termen, inclusiv majorările de întârziere datorate şi penalizările, după caz;
– volumul creanţelor faţă de persoanele juridice, care se finanţează total sau parţial de la bugetul de stat;
– volumul creditelor comerciale acordate de agenţii economici, nerambursate la scadenţă.
ART. 2
Persoanele juridice au obligaţia de a întocmi situaţia privind sumele restante mai vechi de 30 de zile de la emiterea facturii fiscale sau de la scadenţă, dacă scadenţa este clar specificată, către orice creditor, respectiv de la orice debitor, persoană juridică, după caz, cu sediul în România, care va cuprinde:
a) elemente de identificare a calităţii de debitor:
1. denumirea, sediul social şi codul fiscal;
2. denumirea, sediul social şi codul fiscal ale creditorului;
3. numărul, data emiterii, scadenţa, dacă este clar specificată, valoarea şi soldul facturii ce urmează să fie plătită creditorului;
b) elemente de identificare a calităţii de creditor:
1. denumirea, sediul social şi codul fiscal;
2. denumirea, sediul social şi codul fiscal ale debitorului;
3. numărul, data emiterii, scadenţa, dacă este clar specificată, valoarea şi soldul facturii ce urmează să fie încasată de la debitor.
Art. 3
Situaţia întocmită conform art. 2 se va depune, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, la Institutul de Management şi Informatică din cadrul Ministerului Industriei şi Comerţului, în vederea includerii în procedura de compensare a datoriilor neplătite la termenele scadente, conform prevederilor legale în vigoare referitoare la Regulamentul de compensare a datoriilor nerambursate la scadenţă ale agenţilor economici din industrie şi la Metodologia de monitorizare a datoriilor nerambursate la scadenţă ale agenţilor economici la care statul este acţionar majoritar.
Situaţia prevăzută la alin. 1 se actualizează de către contribuabili, persoane juridice, periodic, la intervale de cel mult 30 de zile, în funcţie de dotarea cu tehnică de calcul.
ART. 3
Situaţia întocmită conform art. 2 se va depune prin internet la adresa dedicată în acest scop, în vederea includerii în procedura de compensare a datoriilor neplătite la termenele scadente. Situaţia prevăzută la alin. 1 se actualizează de către contribuabili, persoane juridice, în decurs de o zi lucrătoare de la momentul oricărei modificări survenite.
Art. 4
Personalul Institutului de Management şi Informatică din cadrul Ministerului Industriei şi Comerţului este obligat să asigure păstrarea, depozitarea şi utilizarea informaţiilor, datelor şi situaţiilor comunicate de agenţii economici în condiţii de confidenţialitate şi siguranţă, în scopurile prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, pentru prevenirea producerii unor prejudicii sau a lezării intereselor, de orice natură, ale acestora.
ART. 4
Personalul structurii de compensare a datoriilor din cadrul Sucursalei Bucureşti a Centrului de Pregătire pentru Personalul din Industrie - CPPI Buşteni, instituţie publică subordonată Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, este obligat să asigure păstrarea, stocarea şi utilizarea informaţiilor, datelor şi situaţiilor comunicate de operatorii economici în condiţii de confidenţialitate şi siguranţă, în scopurile prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, pentru prevenirea producerii unor prejudicii sau a lezării intereselor, de orice natură, ale acestora.
Art. 5
Constituie contravenţii, dacă nu sunt săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să constituie infracţiuni, următoarele fapte:
a)neţinerea de către contribuabilul, persoană juridică, a evidenţei plăţilor restante conform art. 1 din prezenta ordonanţă de urgenţă;
b)nedepunerea la Institutul de Management şi Informatică din cadrul Ministerului Industriei şi Comerţului a situaţiei prevăzute la art. 2 în termenul prevăzut la art. 3;
c)neluarea măsurilor pentru asigurarea protecţiei şi confidenţialităţii datelor, informaţiilor şi situaţiilor aflate în păstrarea şi gestionarea Institutului de Management şi Informatică din cadrul Ministerului Industriei şi Comerţului;
d)nerespectarea de către orice utilizator a îndatoririlor referitoare la confidenţialitatea informaţiilor, datelor şi situaţiilor.
Contravenţiile prevăzute la alin. 1 lit. a) şi b) se sancţionează după cum urmează:
– cele de la lit. a), cu amendă de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei;
– cele de la lit. b), cu amendă de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
Contravenţiile prevăzute la lit. c) şi d) se sancţionează cu amendă de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
Constatarea contravenţiilor prevăzute la lit. a) şi b) şi aplicarea sancţiunilor se efectuează de către organele de specialitate ale Ministerului Finanţelor.
Constatarea contravenţiilor prevăzute la lit. c) şi d) şi aplicarea sancţiunilor se efectuează de către ofiţeri ai Inspectoratului General al Poliţiei.
ART. 5
Constituie contravenţii, dacă nu sunt săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să constituie infracţiuni, următoarele fapte:
a) neţinerea şi neactualizarea de către contribuabilul, persoană juridică, a evidenţei obligaţiilor de plată şi a evidenţei creanţelor;
b) netransmiterea de către contribuabilul, persoană juridică, prin internet la adresa dedicată în acest scop a situaţiei prevăzute la art. 2 în termenele prevăzute la art. 3;
c) nerespectarea de către orice utilizator a îndatoririlor referitoare la confidenţialitatea informaţiilor, datelor şi situaţiilor.
Contravenţiile prevăzute la alin. 1 se sancţionează după cum urmează:
1. cele de la lit. a), cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei;
2. cele de la lit. b), cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei;
3. cele de la lit. c), cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei.
Constatarea contravenţiilor prevăzute la alin. 1 lit. a) şi b) şi aplicarea sancţiunilor se efectuează de către persoanele împuternicite din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
Constatarea contravenţiei prevăzute la alin. 1 lit. c) şi aplicarea sancţiunilor se efectuează de către ofiţeri ai Inspectoratului General al Poliţiei Române, din oficiu.
Art. 6
Prevederile art. 5 se completează cu dispoziţiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu excepţia art. 25 şi 26.
ART. 6
Contravenţiilor prevăzute la art. 5 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 7
Institutul de Management şi Informatică din cadrul Ministerului Industriei şi Comerţului va transmite Ministerului Finanţelor – Direcţia generală de prognoză, lunar şi la cerere, situaţia centralizată cu privire la activitatea desfăşurată de acesta în procesul de compensare a datoriei.
ART. 7
Structura de compensare a datoriilor din cadrul Sucursalei Bucureşti a Centrului de Pregătire pentru Personalul din Industrie - CPPI Buşteni va transmite Comisiei Naţionale de Prognoză, la cerere, situaţia centralizată cu privire la activitatea desfăşurată de acesta în procesul de compensare a datoriei.
Art. 8
În termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă Guvernul va adopta hotărâri de modificare a reglementărilor în vigoare privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenţă ale agenţilor economici şi Regulamentul de compensare a datoriilor nerambursate la scadenţă ale agenţilor economici din industrie, în vederea punerii în aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
Re: Aveti idee despre ce este vorba?
Da, am citit, si la Art. 1 scrie ca se refera la:
Persoanele juridice, indiferent de forma de organizare şi de tipul de proprietate, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă vor organiza evidenţa obligaţiilor de plată şi evidenţa creanţelorr, pe termene scadente, către orice creditor, respectiv de la orice debitor, după caz.
iar la Art.2:
''emiterea facturii fiscale''
Intreb acest lucru pt ca aceasta entitate are ca domeniu ''Activitati de creditare'', nu emite facturi.
Persoanele juridice, indiferent de forma de organizare şi de tipul de proprietate, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă vor organiza evidenţa obligaţiilor de plată şi evidenţa creanţelorr, pe termene scadente, către orice creditor, respectiv de la orice debitor, după caz.
iar la Art.2:
''emiterea facturii fiscale''
Intreb acest lucru pt ca aceasta entitate are ca domeniu ''Activitati de creditare'', nu emite facturi.
Re: Aveti idee despre ce este vorba?
Și uite așa se elimină obligația de a raporta ceva.
Dacă vă dă amendă cineva, trebuie să demonstreze ce este factura fiscală. Noțiunea a dispărut din legislația din România de la 1 ianuarie 2007.
Dacă vă dă amendă cineva, trebuie să demonstreze ce este factura fiscală. Noțiunea a dispărut din legislația din România de la 1 ianuarie 2007.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: Aveti idee despre ce este vorba?
Precizarea ca nu mai exista denumirea de factura fiscala e foarte adevarata, dar eu nu ma leg neaparat de asta...ci de faptul ca in evidenta firmei exista numai contracte de credit, nu facturi...si de aici neintelegerea aplicarii acestei ordonante
Re: Aveti idee despre ce este vorba?
Nu v-am contrazis. Am scos în evidență altceva. Că scopul ordonanței este denaturat. Că prevederile sunt perimate din start.
Acum revenind:
- ordonanța la art.1 vorbește despre orice creanță și orice datorie către orice creditor/debitor
- nu precizează clar că e vorba doar de firme, de parteneri comerciali
- nu spune că e vorba de firme, de parteneri comerciali doar din România
Lăsând la o parte că art.2 face trimitere la un document inexistent (factura fiscală) din detaliile de la art.2 rezultă că ar fi vorba despre solduri ale facturilor, ceea ce așa cum ați și remarcat intră în contradicție cu art.1.
Ne lipsesc norme pe o ordonanță gândită cu fundul, scrisă cu picioarele și al cărei unic scop și țel este de a fi sursă de amenzi pentru raportări inutile și de birocratizare mărită. Că nu poate avea alt efect.
Acum revenind:
- ordonanța la art.1 vorbește despre orice creanță și orice datorie către orice creditor/debitor
- nu precizează clar că e vorba doar de firme, de parteneri comerciali
- nu spune că e vorba de firme, de parteneri comerciali doar din România
Lăsând la o parte că art.2 face trimitere la un document inexistent (factura fiscală) din detaliile de la art.2 rezultă că ar fi vorba despre solduri ale facturilor, ceea ce așa cum ați și remarcat intră în contradicție cu art.1.
Ne lipsesc norme pe o ordonanță gândită cu fundul, scrisă cu picioarele și al cărei unic scop și țel este de a fi sursă de amenzi pentru raportări inutile și de birocratizare mărită. Că nu poate avea alt efect.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.