Pagina 1 din 1

Semnatura electronica

Scris: Mar Oct 04, 2016 10:39 am
de margineane901
Buna ziua!
M-am documentat putin inainte, insa nu am un raspuns concret pentru cazul meu...
Ma puteti ajuta va rog frumos : am fost angajata pe post de contabil sef la o firma anul trecut, iar acum sunt in CCC.
Din cate am inteles, va fi obligatorie depunerea declaratiei 112 in format electronic pentru toti contribuabilii, iar cum eu momentat am 2 PFA-uri pe care le ajut la intocmirea D112 pe care ulterior o prezinta la ghiseu, ma gandeam la varianta de a-mi achizitiona o semnatura electronica ca sa pot depune eu declaratiile pentru aceste PFA-uri.
Este posibil acest lucru?
Cui ii revine responsabilitatea intocmirii actelor in acest caz? Semnatura este ca o "condamnare" ( :D ) sau reprezinta doar faptul ca eu imi achit certtificatul calificat si depun in numele lor?
Multumesc frumos!

Re: Semnatura electronica

Scris: Mar Oct 04, 2016 11:32 am
de tobosv790
Achizitionati certificatul digital. Apoi se face imputernicire in care se specifica faptul ca semnatura dvs.electronica ii este opozabila reprezentantului legal al entitatii economice pentru care semnati ( deci acesta raspunde in primul rand). Apoi se intocmeste pe site-ul ANAF declaratia 150/152 si se depune la giseu. Dupa ce primiti pe email acceptul de semnatura de la ANAF puteti semna linistita si depune on-line declaratiile fiscale.

Re: Semnatura electronica

Scris: Mar Oct 04, 2016 2:46 pm
de margineane901
Deci nu este niciun fel de problema daca acum sunt in CCC? Si apoi pot sa revin la locul de munca anterior si in acelasi timp sa semnez declaratiile pentru alte firme, corect?
Banuiesc ca pentru a face imputernicirea, trebuie sa ma prezint eu la notar, nu?
Multumesc mult!

Re: Semnatura electronica

Scris: Mar Oct 04, 2016 2:52 pm
de tobosv790
Nicio problemă. Vă spun din experiența soție mele. Dacă se face procură notarială nu trebuie decât să dați beneficiarilor semnăturii copii xerox ale buletinului și se ocupă ei. Nu este necasară prezența Dvs.

Re: Semnatura electronica

Scris: Mar Oct 04, 2016 3:01 pm
de margineane901
Multumesc frumos pentru lamuriri!
Probabil asa este mai bine, sa imi fac eu semnatura electronica, decat sa ii pun pe administratorii altor firme sa isi faca fiecare in parte.
Aveti idee de cand va fi obligatorie semnatura electronica?

Re: Semnatura electronica

Scris: Mar Oct 04, 2016 5:24 pm
de balazse
Totusi pana acum nu ai avut o semnatura electronica emisa pe numele tau care l-ai folosit la firma de unde ai plecat in CCC?

Re: Semnatura electronica

Scris: Mar Oct 04, 2016 5:33 pm
de tobosv790
E posibil sa fi avut. Dar daca nu a reinoit-o a expirat.
Oricum fiind in CCC trebuie ca aceasta activitate sa fie neremunerata sau oricum sa nu incasati mai mult de 6 ISR(=3000 lei)/an. Altfel pierdeti indemnizatia CCC.

Re: Semnatura electronica

Scris: Vin Oct 07, 2016 7:18 pm
de margineane901
Nu am avut semnatura electronica pe numele meu, ci a avut administratorul pe numele lui.
De acum inainte, in cazul in care ma hotarasc sa imi fac semnatura ar trebui sa am contract cu norma partiala, sau pot si fara?

Re: Semnatura electronica

Scris: Vin Oct 07, 2016 7:40 pm
de tobosv790
Se poate și fără.

Re: Semnatura electronica

Scris: Lun Oct 10, 2016 10:27 am
de margineane901
Multumesc mult pentru lamuriri!