Materiale expirate

Mesaj
Autor
selenserv91
Mesaje: 15
Membru din: Mie Feb 20, 2013 1:37 pm

Materiale expirate

#1 Mesaj de selenserv91 »

Buna ziua! Va solicit ajutorul cu urmatoarea situatie:
Microintreprindere platitoare de TVA face AIC de compusi chimici utilizati pentru izolatii. In decursul anului a expirat o parte din cantitatea achizitionata si neutilizata. Cu ocazia inventarierii s-a decis casarea materialelor respective. Deseurile rezultate au fost predate unei firme specializate cu distrugerea acestora, firma care a emis factura cu TVA pentru serviciile prestate. Despre deductibilitatea cheltuielilor nu se pune problema fiind firma platitoare de impozit pe venit insa trebuie facuta ajustare de TVA pentru materialele respective? TVA-ul din factura primita pentru distrugerea deseurilor este deductibil?

pomparaus
Mesaje: 5008
Membru din: Vin Iun 06, 2014 10:47 am

Re: Materiale expirate

#2 Mesaj de pomparaus »

In ceea ce priveste deductibilitatea cheltuielilor cu scoaterea din gestiune a compusilor chimici expirati, intrucat legislatia in domeniu stabileste o obligatie de distrugere a acestor marfuri cu valabilitate expirata in conditii specifice cheltuiala cu scoaterea lor din gestiune este deductibila in temeiul art. 25 alin. (1) din Codul fiscal si normele metodologice pct 13 alin.1 lit.f . Cheltuielile pentru protectia mediului reflecta fluxurile de finantare a mediului si includ platile pentru activitatile economice care au ca scop producerea de servicii specifice pentru prevenirea, reducerea sau combaterea pagubelor aduse mediului.
In privinta TVA, situatia este clar reglementata la art. 304 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal si pct. 78 alin. (10) lit. d) din Normele metodologice de aplicare. Astfel, pentru bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate nu se fac ajustari ale taxei deductibile daca sunt indeplinite in mod cumulativ urmatoarele conditii: degradarea calitativa a bunurilor se datoreaza unor cauze obiective dovedite cu documente si se face dovada ca bunurile au fost efectiv distruse, fara sa existe posibilitatea reintroducerii lor in circuitul economic.
Societatea trebuie sa aiba incheiat un contract cu firma autorizata pentru colectarea, transportul si distrugerea medicamentelor expirate.
La scoaterea din gestiune a produselor expirate se intocmesc urmatoarele documente:

Referat scoatere din gestiune – aprobat de Administratorii firmei (datat,semnat, stampilat)
PV de scoatere din gestiune – semnat de catre persoana responsabila – datat, stampilat
PV de predare in vederea distrugerii catre Firma autorizata contractata (datat, semnat, stampilat de ambele parti)

In contabilitate veti efectua inregistrarile contabile:
607 = 371 valoarea stocurilor expirate

scortarum
Mesaje: 436
Membru din: Vin Sep 26, 2014 9:45 am
Localitate: Cluj-Napoca

Re: Materiale expirate

#3 Mesaj de scortarum »

Eu zic ca in cazul acesta, nu trebuie absolut nimic - proces verbal sau altceva. Fiind AIC, nu s-a dedus efectiv niciun TVA si nu se pune problema prejudicierii bugetului de stat. Deci nu ai ce ajusta. Vezi circulara 693567/2016 aici http://discutii.mfinante.ro/static/10/M ... 693567.pdf

Sau a doua circulara de aici www.mfinante.gov.ro/circulare.html?pagina=infotva
http://www.mfinante.gov.ro/circulare.ht ... na=infotva

Scrie răspuns