Pagina 1 din 2
Inregistrare leasing
Scris: Mie Apr 21, 2021 6:43 pm
de sorina87
Buna seara. Am inregistrat in Saga pt prima data un leasing financiar si as dori, va rog frumos, daca imi puteti confirma ca este ok. SRL platitor de TVA trimestrial.
Contractul de leasing este in euro cu plata in lei. Conform scadentarului pe 48 luni am asa:
Valoare fara TVA = 5672,27 euro
Valoare cu TVA = 6750,00 euro
Avans fara TVA = 850,84 euro
Valoarea reziduala (se plateste la sfarsitul contractului) = 56,72 euro
[Valoarea finantata = 4821,43 euro
Comision de administrare = 141,81 euro (este trecut pe factura cu avansul se plateste atunci)
Comision gestiune lunar = 3.4 euro
Alte taxe = 310 euro (se platesc pe factura cu avans)
Dobanda = 4,89% pe an
Prima factura pe care am rata 0 (zero) - este avansul - am inregistrat-o la intrari si apoi in articole contabile am scris eu de mana la fiecare rand suma in valuta si cursul euro de la data facturii, pt a putea face reevaluarea lunara la 167.
avans: 4093 = 404 4172.52 lei
Comision: 622 = 404 695.44 lei
Alte taxe: 628 = 404 1520.24 lei
TVA: 4426 = 4428.TP 1213.75 lei
Plata: 404 = 5121 7601,95 lei
Am inregistrat auto: 2133 = 167 cu suma 5672,27 euro (valoarea din contract fara tva) adica 27816,82 lei si in chenarul de imobilizari pt a calcula lunar amortizarea plecand de la aceasta suma.
Am anulat avansul: 167 = 4093 4172.52 lei
La sfaristul lunii martie am selectat de la "inchdiere luna - reevaluare" si mi-a inregistrat Saga 668 = 167 101.73 lei
Inca nu am primit factura cu prima rata, unde va fi si dobanda. Pe aceasta o voi inregistra pe 666.
Nu sunt sigura daca am considerat corect valoarea autoturismului, respectiv 5672.27 euro. Trebuia sa adun si valoarea reziduala la ea?
Va multumesc.
Re: Inregistrare leasing
Scris: Joi Apr 22, 2021 3:29 am
de paturcai
Valoarea autoturismului TREBUIE sa includa SI TAXELE NERECUPERABILE (in cazul nostru aveti 622 si 628; intra in valoarea autoturismului) OMFP 1802/2014, costul de achizitie
Re: Inregistrare leasing
Scris: Joi Apr 22, 2021 9:00 am
de tobosv790
La valoare autoturism eu as include si valoarea reziduala. Adica"rest de plata" pentru a intra in posesie fiind leasing financiar...
Re: Inregistrare leasing
Scris: Joi Apr 22, 2021 9:11 am
de sorina87
Deci valoarea auto pe baza careia calculez si amortizarea este de fapt: 27816,82 + 695,44 (cont 622) + 1520,24 (cont 628) + 278,15 (val reziduala 56,72euro la cursul din 2 martie) = 30.310,65 lei
2133 = 167 30.310,65 lei
Aceasta ar fi suma pe care ar trebui sa o am la valoare auto?
Re: Inregistrare leasing
Scris: Joi Apr 22, 2021 12:46 pm
de sorina87
va rog daca puteti sa imi confirmati ca este ok sau nu....
Re: Inregistrare leasing
Scris: Joi Apr 22, 2021 1:21 pm
de tobosv790
Da
Re: Inregistrare leasing
Scris: Joi Apr 22, 2021 1:43 pm
de sorina87
Multumesc mult!
Re: Inregistrare leasing
Scris: Joi Apr 22, 2021 2:02 pm
de costanc757
sorina87 scrie: ↑Joi Apr 22, 2021 9:11 am
Deci valoarea auto pe baza careia calculez si amortizarea este de fapt: 27816,82 + 695,44 (cont 622) + 1520,24 (cont 628) + 278,15 (val reziduala 56,72euro la cursul din 2 martie) = 30.310,65 lei
2133 = 167 30.310,65 lei
Aceasta ar fi suma pe care ar trebui sa o am la valoare auto?
Eu zic sa verifici scadentarul fiindca in opinia mea suma de 30.310,65 lei nu este corecta.
Re: Inregistrare leasing
Scris: Vin Apr 23, 2021 9:07 am
de paturcai
Atentie!
Asa cum observa - corect - CostanC757: valoarea din contul 167 NU ESTE ACEEASI cu valoarea activului fix.
In costul de achizitie (atunci cand trecem activul fix in IMOBILIZARI) includem si taxele nerecuperabile, dar numai acolo.
Contul 167 reflecta datoria pe care compania o are catre firma de Leasing.
Pe baza exemplului de mai sus, valoarea din contul 167 va fi: 27.816,82+278,15 = 28.151,69 lei
Valoarea din IMOBILIZARI va fi 28.151,69 + 695,44 + 1.520,24 = 30.367,37 lei
Re: Inregistrare leasing
Scris: Vin Apr 23, 2021 10:03 am
de prunam
Buna ziua ! Eu de obicei nu am inclus in valoarea mijlocului fix taxele de gen comision si alte taxe percepute de firma de leasing (le-am considerat niste cheltuieli normale .. 628). De exemplu, daca iau un credit pentru a-mi achizitiona un mijloc fix, comisionul de acordare al creditului (care e substantial, 2.000 de lei sa zicem) trebuie sa-l duc in valoarea mijlocului fix ? Adica in loc sa fac 627=5121 fac 213X=5121 ? Mi se pare cam aiurea. Apoi, am facuri de la eMag in care este trecuta valoarea produsului (obiect de inventar, mijloc fix) si apoi 8,90 lei transport .. si aici ar trebui ca sa maresc valoarea produsului achizitionat cu 8,90 lei ? Eu bag astia 8,90 lei pe 628 .. daca, si se mai intampla, cei 8,90 lei imi vin facturati de la FanCourier (sa zicem) peste doua zile de la data facturii de la eMag (dar se refera la produsul luat de la eMag) ar trebui sa fac 213X(303)=401.FanCourier ? Pare un pic fortata toata chestia asta cu introducerea cheltuielilor diverse in valoarea mijlocului fix sau a obiectului de inventar. Acum, ma uit si din perspectiva vanzatorului : el factureaza mijlocul fix si diverse comisioane (704, 708) catre mine; ce a facurat el 704,708 se inregistreaza in 213X,303 ? .. nu imi pare ok !
Re: Inregistrare leasing
Scris: Vin Apr 23, 2021 11:26 am
de costanc757
paturcai scrie: ↑Vin Apr 23, 2021 9:07 am
Atentie!
Asa cum observa - corect - CostanC757: valoarea din contul 167 NU ESTE ACEEASI cu valoarea activului fix.
In costul de achizitie (atunci cand trecem activul fix in IMOBILIZARI) includem si taxele nerecuperabile, dar numai acolo.
Contul 167 reflecta datoria pe care compania o are catre firma de Leasing.
Pe baza exemplului de mai sus, valoarea din contul 167 va fi: 27.816,82+278,15 = 28.151,69 lei
Valoarea din IMOBILIZARI va fi 28.151,69 + 695,44 + 1.520,24 = 30.367,37 lei
paturcai, in opinia mea nu ar trebui sa existe diferente intre valoarea de achizitie din 2133 si valoarea din contul 167. Se face 2133= 167 cu pretul de achizitie fara a include comisionul de analiza dosar si taxa de administrare.... astea doua taxe intra direct pe cheltuiala.
Daca adaugi cele doua taxe la valoarea de achizitie atunci cand amortizezi mijlocul fix le mai bagi inca odata pe cheltuiala cand faci 681 = 281, deci le vei avea de doua ori pe cheltuiala firmei odata prin 622 si 628 si inca odata prin 681 ...parerea mea!
Re: Inregistrare leasing
Scris: Vin Apr 23, 2021 11:39 am
de costanc757
sorina87 scrie: ↑Joi Apr 22, 2021 9:11 am
Deci valoarea auto pe baza careia calculez si amortizarea este de fapt: 27816,82 + 695,44 (cont 622) + 1520,24 (cont 628) + 278,15 (val reziduala 56,72euro la cursul din 2 martie) = 30.310,65 lei
2133 = 167 30.310,65 lei
Aceasta ar fi suma pe care ar trebui sa o am la valoare auto?
Ti-am scris sa verifici scandentarul pentru ca acolo ai asa : Total rate Capital + valoare reziduala + valoare avans (prima plata) = Pret de achizitie
Cu acest pret de achizitie te inregistrezi in conta facand 2133= 167 si la aceasta valoare vei calcula si amortizarea mijl fix.
Dupa ce vei inregistra prima factura de avans soldul lui 167 la sfarsitul primei luni va trebui sa fie compus din Total rate Capital + valoare reziduala
Re: Inregistrare leasing
Scris: Vin Apr 23, 2021 9:53 pm
de tobosv790
Eu cred că vă faceți prea multe probleme..
Re: Inregistrare leasing
Scris: Sâm Apr 24, 2021 1:48 am
de ovidiuo
@tobosv790: Aveți mare dreptate ! Am avut leasing-uri financiare la foarte multe firme .. comisioanele și alte cheltuieli le-am dus pe 628 și "capitalul" pe valoarea imobilizării .. nici un inspector de la ANAF, în urma controalelor, nu s-a legat de "nu ai mărit valoarea imobilizării cu taxele nerecuperabile" .. i-a durut la bască ... de obicei, caută nod în papură pentru alte chestii !

Re: Inregistrare leasing
Scris: Dum Apr 25, 2021 12:47 pm
de paturcai
OMFP 1802/2014:
Sectiunea 1.2
Definitii
.......
6. cost de achiziție înseamnă prețul datorat şi eventualele cheltuieli conexe minus eventualele reduceri ale costului de achiziție.
În acest sens, costul de achiziție al bunurilor cuprinde prețul de cumpărare, taxele de import şi alte taxe (cu excepția acelora pe care persoana juridică le poate recupera de la autoritățile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare şi alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achiziției bunurilor respective.
În costul de achiziție se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obținerea de autorizații şi alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.
Cheltuielile de transport sunt incluse în costul de achiziție şi atunci când funcția de aprovizionare este externalizată;
Si totusi contul 167 nu are cum sa fie egal cu 21XX; putem avea cheltuieli de punere in functiune, care vin in "etape"; chestii din astea...iar trecerea acestora direct pe cheltuieli (pot fi insemnate) va atrage atentia.