Monografie Bringo

Mesaj
Autor
camero224
Mesaje: 1
Membru din: Mie Feb 16, 2022 6:18 pm

Monografie Bringo

#1 Mesaj de camero224 »

Buna seara.

Va rog sa ma ajutati cu o monografie Bringo.

In special ma intereseaza inregistrarile platilor din banca catre carrefour si altii, respectiv a incasarilor de la Bringo pentru aceste plati.
O alta dilema este inregistrarea facturilor catre clienti emise de Bringo exclusiv pentru livrare, cele de 19.99 si 9.99 ron, si a chitantelor emise de Bringo, in numele clientului.

Multumesc mult.

lupue748
Mesaje: 2
Membru din: Mar Noi 17, 2020 5:26 pm

Re: Monografie Bringo

#2 Mesaj de lupue748 »

Livrator Tert – este o persoana fizica autorizata sau o persoana juridica ce in temeiul unor relatii contractuale cu Bringo Magazin, presteaza servicii constand in achizitionarea de Produse pe seama Clientului, in baza si in limitele mandatului, dupa caz, cu/fara reprezentare acordat de acesta si livrarea Produselor respectivului Client conform comenzii acestuia din urma lansata in cadrul Bringo, contra unei taxe de livrare.

Serviciile oferite de Bringo Magazin reprezinta o platforma de tehnologie care, prin intermediul Echipamentelor Informatice, permite Clientului :
- sa plaseze o comanda in aceasta platforma, care apoi este preluata de catre un Livrator interesat si disponibil, in intervalul programului de lucru al acestuia. Livrator care va fi astfel mandatat pentru:

(i) a achizitiona in numele si pe seama Clientului (in cazul mandatului cu reprezentare) sau in numele Livratorului si pe seama Clientului (in cazului mandatului fara reprezentare) Produse care pot fi afisate in interfata Bringo, si pentru
(ii) a livra Produsele respective la adresa indicata de Client (”Serviciile de Livrare”). Interfata tehnica este disponibila pentru Utilizator gratuit, dupa efectuarea inregistrarii Utilizatorului, fara ca prin aceasta sa se inteleaga ca livrarea efectiva a Produselor comandate se poate face in mod gratuit.
...................................
Cumpararea Produselor va fi efectuata de catre Livrator, in calitate de mandatar al Clientului, pe baza comenzii plasate de catre Client in Bringo (..), iar Livratorul va achita Produsele din resursele proprii ale acestuia din urma. Achizitionarea Serviciilor de Livrare de catre Client se realizeaza la momentul in care Clientul a lansat comanda Produselor prin Bringo sau Bringo.ro, iar aplicatia confirma preluarea comenzii de catre un Livrator.

Avand in vedere aceste aspecte, monografia propusa este urmatoarea:
Activitatea derulata de societate incadreaza in categoria prestarilor de servicii, veniturile obtinute se inregistreaza prin intermediul contului 704 "Venituri din servicii prestate" in baza facturilor de prestari servicii transport emise catre clienti:
461 Debitori diversi = 704 Venituri din servicii prestate

Referitor la incasarea sumelor de la clienti, sumele colectate de o entitate in numele unor terte parti, inclusiv in cazul contractelor de agent, comision sau mandat comercial incheiate potrivit legii, nu reprezinta venit din activitatea curenta.

Pentru aceste sume nu este obligatorie emiterea unei facturi de decontare, dar, pentru o evidenta mai clara, puteti sa o emiteti pentru clienti; aceasta trebuie sa fie diferita de factura de prestari servicii, deoarece contravaloarea marfurilor nu reprezinta pentru societatea dvs. nici venituri, nici cheltuieli.

Asadar, nu puteti trece pe aceeasi factura serviciile de transport si recuperarea contravalorii marfurilor de la clienti, in consecinta, referitor la ultima dvs. intrebare, nu puteti avea facturi cu valoare zero, promotiile la produse nu sunt acordate de societatea dvs., ci de furnizor si vor fi mentionate pe facturile dvs. de decontare cu clientii.

Pe site-ul mai sus amintit se precizeaza: Livratorul va remite Clientului impreuna cu Produsele si documentul fiscal emis de Partener care atesta pretul total al Produselor, prilej cu care va primi contravaloarea acestora. De asemenea, Livratorul va incasa de la Client si tariful pentru serviciu prestat, prilej cu care Livratorul va emite, va preda Clientului sau va transmite acestuia in acelasi timp prin corespondenta electronica la adresa de e-mail mentionata in contul de Utilizator un document contabil (chitanta) care sa ateste primirea tarifului aferent Serviciului de Livrare.

Marfurile se achita la furnizor(Partener) in numele clientului si ulterior se recupereaza sumele de la client, in baza facturilor de decontare si listelor de decontare pe care le prezentati:
Plata marfurilor la furnizor
461 Debitori diversi = 5311/5125 Casa (pentru numerar)/Sume in curs de decontare(pentru card)
Recuperarea sumelor reprezentand contravaloarea marfurilor de la clienti:
5311/5125Casa/Sume in curs de decontare = 461 debitori diversi
Comisionul pentru platile online efectuate de clienti:
622 Cheltuieli cu comisioanele si onorariile= 461 Debitori diversi

preluata de pe Fiscalitatea

Scrie răspuns