cont unic
cont unic
Acest extras tb solicitat, banuiesc. Cum anume? Sper ca nu tb sa ne deplasam fizic la Trezorerie pt asta, pt ca ar fi mai mare daraua..pe de-o parte, se presupune ca aceasta noua procedura de plata ne faciliteaza munca, dar pe de alta ne-o complica din mai multe puncte de vedere.vranceam scrie:Distribuirea sumelor platite din contul unic se poate prelua din extrasul de cont de TREZORERIE unde apare suma platita(cu numerar sau nu)pe credit si platile stinse pe conturi pe debit solduyl fiind intotd zero .Chiar daca aveti sau nu conturi deschise la trezor, EI ELIBEREAZA UN FEL DE EXTRAS SPRE INFORMAREA CONTRIBUABILILOR DESPRE MODUL DE STINGERE.Probabil tot acest document inlocuieste copia dupa dovada platii la diverse organe, somaj,etc intrucat detaliaza pe conturi suma platita.
Altcineva spunea mai devreme ca asteapta notificare prin corespondenta de la Fisc cum ca datoriile catre BS,BAS, respectiv BFS au fost achitate in conturile coresponzatoare. Sincer, imi vine ff greu sa cred asta. Si chiar daca ar fi asa, acest document cu siguranta ar ajunge dupa ce vor fi fost distribuite sumele, adica dupa mult timp.
Pana atunci, cum ar tb sa arate inregistrarea contabila a platii prin banca, conform extrasului de cont? Ce conturi se folosesc in locul 43XX, respectiv 44XX de pana acum?
Poate sa imi spuna cineva care deja a facut operatiunea aceasta? Poate raspunsul e evident, dar imi scapa mie.
Va multumesc anticipat.
Partea de inregistrare in contabilitatea firmelor nu s-a modificat. S-a modificat numai modalitatea de plata a obligatiilor bugetare ce se regasesc in D100. Astfel, inregistrarile in conturile contabile va arata ca si pana acum, utilizind tot aceleasi conturi (ex: 4311, 4312, 4313, 4314, s.a.m.d.). Inregistrarea poate fi si compusa : % = 5121, unde la % se aleg conturile de contributii si impozite ale societatii.
Re: contul unic
Am înţeles din diverse surse (societate de audit şi consultanţă, funcţionari ANAF) că majoritatea Trezoreriilor acceptă încă plăţi în afara conturilor unice, însă nu ştiu cât se va mai putea. La Trez. sect.5 se pare că nu se acceptă decât plăţi în cont unic. Sugestia mea este să contactaţi serviciul venituri al trezoreriei de care aparţineţi pentru lămuriri.buldanc scrie:Obligatoriu , neobligatoriu , ce ma fac? am apucat de am platit datoriile lunii dec in conturile vechi,(ca si pe toate celelate datorii pt anul 2007) si le declar acum in D100 cumulat pe 3 luni . Ce pot sa mai fac in situatia asta . am facut platile pe 10 01.08.Ma puteti cumva ajuta cu vreun raspuns ?
Cu stimă,
PETCU C
cont unic
am fost la adm financiara de care apartin , am expilcat situatia si mi-a spus ca am platit f bine pt dec 07 si declaratia 100 o fac ca atare cu nebifarea casutelor pt cont unic (cumulat la 3 luni) Cu platile aferente pt salariile lunii 01/08 intram cu conturile unice si declaratii ca atare .
Există o adresă la nivelul finanţelor prin care au explicit derogare pentru luna ianuarie 2008. În ianuarie 2008 nu se consideră eroare plata în alte conturi decât conturile unice.
Azi am primit şi eu un mail referitor la această adresă primită de către trezorerii.
Azi am primit şi eu un mail referitor la această adresă primită de către trezorerii.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
-
- Mesaje: 168
- Membru din: Sâm Dec 01, 2007 12:00 am
-
- Mesaje: 509
- Membru din: Joi Feb 17, 2011 1:23 pm
contract agent asigurari
Doi asociati ,cu parti egale, isi deschid o firma de asigurari (brokeri) .
1. Firma trebuie sa aiba obligatoriu o persoana de conducere care sa semneze actele?
2. Cei doi asociati pot fi salariatii firmei ca si agenti de asigurari?
3. Unul din ei se poate ocupa cu Revisalul?
Multumesc anticipat!
1. Firma trebuie sa aiba obligatoriu o persoana de conducere care sa semneze actele?
2. Cei doi asociati pot fi salariatii firmei ca si agenti de asigurari?
3. Unul din ei se poate ocupa cu Revisalul?
Multumesc anticipat!

Re: cont unic
1. Actele vor fi semnate de persoanele in calitate de administrator/i si nu ca asociat/i, oricum asociatii pot avea si calitatea de administrator.
2. Da, pot sa fie angajati.
3. Oricare, sau o alta persoana desemnat de ei, deoarece nu se specifica ca acea persoana trebuie sa fie angajat al unitatii.
2. Da, pot sa fie angajati.
3. Oricare, sau o alta persoana desemnat de ei, deoarece nu se specifica ca acea persoana trebuie sa fie angajat al unitatii.
-
- Mesaje: 509
- Membru din: Joi Feb 17, 2011 1:23 pm
Re: cont unic
Multumesc ptr. raspuns....si mai am o intrebare:
-persoana care este desemnata sa gestioneze revisalul nu trebuie sa fie angajatul firmei?......
-persoana care este desemnata sa gestioneze revisalul nu trebuie sa fie angajatul firmei?......
Re: cont unic
Extras HG.500/2011:
Extras din Ordin.1918/2011:(5) Completarea şi transmiterea registrului se fac de către una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisă de către angajator.
Daca gasesti un loc unde scrie "angajat" atunci trebuie (dar eu nu am gasit nici unde).8. Completarea registrului se face de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator.
...
16. Transmiterea registrului se face de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator.
-
- Mesaje: 68
- Membru din: Lun Dec 17, 2012 10:32 am
Re: cont unic
Buna,
am facut si eu o situatie. s-a platit eronat din august 2014 pana aucma intr-un singur cont si impozit salarii si celelalte obligatii, iar stingerea creantelor fiscale nu corespunde, firma a stins 444 iar la finante apare neachitat si cu plus la celelalte. Cum corectez ca sa fiu ok si in fisa si la finante? pot sa fac asta cu ian2015 sau trebuie sa corectez din august si sa retiparesc toate situatiile de atunci pana acuma? va rog un sfat
am facut si eu o situatie. s-a platit eronat din august 2014 pana aucma intr-un singur cont si impozit salarii si celelalte obligatii, iar stingerea creantelor fiscale nu corespunde, firma a stins 444 iar la finante apare neachitat si cu plus la celelalte. Cum corectez ca sa fiu ok si in fisa si la finante? pot sa fac asta cu ian2015 sau trebuie sa corectez din august si sa retiparesc toate situatiile de atunci pana acuma? va rog un sfat