MarketLine - returul produselor

Chestiuni specifice extensiilor PubLine si MarketLine
Mesaj
Autor
Avatar utilizator
chirigiui509
Mesaje: 227
Membru din: Mar Iun 06, 2017 11:16 pm
Localitate: Petrosani
Contact:

MarketLine - returul produselor

#1 Mesaj de chirigiui509 »

A fost introdusă posibilitatea de înregistrare a articolelor restituite potrivit legii (a se vedea L 449/2003, OUG 34/2014).
Articolul restituit se introduce în ecranul de vânzări din MarketLine cu semn minus la cantitate.
În momentul în care totalul bonului este mai mic decât zero, programul afișează butonul “Stornare” în loc de “Încasare”.
La apăsarea butonului Stornare se va solicita alegerea metodei de retur a sumei către client. În cazul în care metoda aleasă este NUMERAR, programul va afișa un mesaj de scoatere a sumei din sertar, va tipări bonul de retragere de numerar din sertar și va actualiza valoarea variabilei "numerar în sertar" (din casa de marcat).
În cazul unei greșeli de orice fel, daca se dorește anularea stornării, programul afișează un mesaj de reintroducere suma în sertarul casei de marcat (anularea stornării este permisă exclusiv utilizatorilor care au setat dreptul de anulare a încasării).
Operațiunea de înregistrare a restituirii articolelor este permisă utilizatorilor pentru care s-a acordat acest drept (administrare > casieri > drepturi > poate storna articole).
Funcția este disponibilă începând cu versiunea 2.0.0.328/11.09.2023.

Este indicat ca tratamentul de înregistrare a operațiunilor aferente articolelor restituite să fie înscris într-o procedură de lucru care să conțină întreaga metodologie inclusiv formularele utilizate.
Se vor avea în vedere prevederile art.34 si 37 din HG 479/2003, pct.330 alin.(1) din OMFP 1802/2014, pct.32 din Normele metodologice date in aplicarea art.287 din Cod fiscal, art.330 alin.(2) Cod fiscal (...).

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_ro.htm
https://www.avocatnet.ro/articol_59696/Zece-lucruri-pe-care-trebuie-s%C4%83-le-%C8%99tii-despre-returnarea-%C8%99i-garan%C8%9Bia-produselor-cump%C4%83rate-de-Black-Friday-%C8%99i-nu-numai.html

dabaf
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 02, 2021 12:58 pm

Re: MarketLine - returul produselor

#2 Mesaj de dabaf »

Am efectuat o stornare din Marketline, care a generat automat factura de stornare și o poziție negativă în registrul de casă. Contabila mi-a comunicat că nu este permisă introducerea sumelor negative în registrul de casă și că este necesară emiterea unei dispoziții de plată către client.

Am verificat manualele Saga și Marketline, forumurile, tutorialele și legislația în vigoare, însă nu am găsit o explicație clară dacă această situație este corectă, dacă e vorba despre o greșeală de operare sau altceva.

Vă rog să mă ajutați cu o clarificare în acest sens.

Mulțumesc!

Avatar utilizator
balazse246
Mesaje: 984
Membru din: Vin Sep 11, 2009 12:00 am

Re: MarketLine - returul produselor

#3 Mesaj de balazse246 »

Poate ar trebui sa setezi ca si client pentru vanzarile prin casa de marcat (MarketLine) un cod unde la cont analitic este un 4111.xxxxx si nu 5311.
Ii drept ca dupa import in programul Saga a vanzrilor trebuie sa inregistrezi manual platile, dar ii mai corect, avand in vedere ca poti avea incasare atat prin numerar, cat si prin POS.

Scrie răspuns