Avem cazul in care PFA are un contract de comodat pe spatiul in care are sediul profesional, iar facturile de utilitati sunt pe numele proprietarului.
Daca se admite o deductibilitate plafonata a acestor utilitati, unde se inregistreaza aceste facturi - de fapt plata aferenta acestora?
Eu as merge pe inregistrarea platii doar prin Cassa/Banca, cu indicarea tipului de operatiune "Cheltuieli deductibile plafonat", urmand ca in inchiderea de an sa stabilesc cota/procentul de decutibilitate, in functie de suprafata camerei utilizate, raportata la intreaga locuinta.
Este corect?
Factura nefiind pe numele PFA, nu cred ca o pot inregistra prin Intrari, nu?
Iar ca document justificativ, as avea nevoie de factura ȘI de chitanta (OP), sau ar fi suficienta factura?
Multumesc!
Inregistrare facturi utilitati sediu PFA in comodat
-
- Mesaje: 55
- Membru din: Vin Apr 17, 2015 8:04 am
- Localitate: Bucuresti
Re: Inregistrare facturi utilitati sediu PFA in comodat
În cazul unui contract de comodat sau chirie sumele plătite în numele proprietarului, acoperirea unor costuri ale acestuia de către PFA pot fi considerate avantaje obținute de proprietar și impozitate acestuia - contractul de comodat presupune folosință gratuită. Dacă factura de utilități ar fi emisă în numele PFA nu ar fi problemă.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
-
- Mesaje: 55
- Membru din: Vin Apr 17, 2015 8:04 am
- Localitate: Bucuresti
Re: Inregistrare facturi utilitati sediu PFA in comodat
Mulțumesc pentru precizare, Toma!
Sa presupunem totusi ca inregistrez in Conta PS facturile de utilități, cu riscul de a "face unele probleme" proprietarului dpdv al unor venituri impozabile.
In acest caz intrebam cum/unde inregistrez aceste plati (cu deducere partiala/plafonata) si daca documentele justificative sunt cele menționate de mine mai sus.
Mulțumesc!
Sa presupunem totusi ca inregistrez in Conta PS facturile de utilități, cu riscul de a "face unele probleme" proprietarului dpdv al unor venituri impozabile.
In acest caz intrebam cum/unde inregistrez aceste plati (cu deducere partiala/plafonata) si daca documentele justificative sunt cele menționate de mine mai sus.
Mulțumesc!
Re: Inregistrare facturi utilitati sediu PFA in comodat
În acest caz, ar trebui știut de la bun început cât din factură este partea aferentă afacerii și doar acea sumă să fie achitată.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
-
- Mesaje: 55
- Membru din: Vin Apr 17, 2015 8:04 am
- Localitate: Bucuresti
Re: Inregistrare facturi utilitati sediu PFA in comodat
Asta ar insemna sa achit partial fiecare factura de utilitati...
Si inregistrarea in SagaPS o fac in ecranul Casa/Banca, pe baza acestor chitante (partiale)?
Mulțumesc!
Si inregistrarea in SagaPS o fac in ecranul Casa/Banca, pe baza acestor chitante (partiale)?
Mulțumesc!
Re: Inregistrare facturi utilitati sediu PFA in comodat
Da. Dar înregistrați și factura în cotă-parte.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
-
- Mesaje: 55
- Membru din: Vin Apr 17, 2015 8:04 am
- Localitate: Bucuresti
Re: Inregistrare facturi utilitati sediu PFA in comodat
Dar factura nu este pe PFA, deci nu cred ca se poate inregistra prin intrari facturi. De aceea am presupus ca inregistrez doar chitantele (platile) prin casa/banca...
Mulțumesc!
Mulțumesc!
-
- Mesaje: 13
- Membru din: Joi Sep 02, 2010 12:00 am
Re: Inregistrare facturi utilitati sediu PFA in comodat
Da, plata pt cota parte chelt intretinere eu o inregistrez prin casa- cu Dispozitie de plata. Anexez copii dupa facturile integrale, fac in fata o centralizare iar totalul acestora il pun in formula pt a afla cota parte aferenta lunii respective. Asta pt a nu face mai multe DP, pt fiecare cheltuiala in parte (apa, gaz, enel ,etc).