Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cum sa introduc facturile de import din Ucraina.
Este vorba de facturi in EUR pentru marfuri (peleti) si separat factura pentru transportul lor tot in EUR, transport prestat de o alta firma din Ucraina.
La vama pe documentul electronic de import (DVI) apare valoarea marfii in EUR si valoarea statistica in lei care reprezinta valoarea marfii+transport exprimate la cursul de schimb din documentul de la vama. La acesta suma s-a calculat TVA-ul care s-a achitat in contul vamii.
Alte taxe nu sunt in afara de TVA.
Eu introdus in ordinea urmatoare, dar nu este bine, pentru nu calculeaza corect TVA-ul si soldurile pe furnizori nu sunt corecte.
-am introdus la furnizori toate firmele din Ucraina (de marfa si transport), alegand codul tarii.
- in intrari valuta am introdus datele facturii furnizorului de marfa: data din factura furnizor si curs receptie cel din DVI.
-la aceasta factura am introdus la Facturi asociate transport factura de transport.
-apoi la pozitii tarifare am introdus doua pozitii: marfa si transport in care am completat doar campul TVA.
-apoi am adaugat in cadrul facturii cele doua pozitii tarifare la care am completat si celelalte date (UM,cantitate,pret unitar eur......)
Multumesc anticipat!
Introducere facturi import Ucraina
-
- Mesaje: 16
- Membru din: Sâm Mar 09, 2013 11:10 am
Re: Introducere facturi import Ucraina
Pentru importuri din afara UE (asta include si Ucraina), veti face urmatorii pasi:
Factura de import (Ucraina)
- treceti furnizorul (il creati daca nu exista), dupa ce treceti data din DVI (aceea este data de receptie), treceti valoarea EUR/USD din DVI (va spune acolo cat este cursul valabil in vama) si pe toate coloanele (cont taxa, cot comision, cont TVA) pana la sfasitul randului treceti contul 473.
In ecranul de jos:
- veti alege in partea dreapta FACTURI ASOCIATE (TRANSPORT) unde veti trece numarul facturii, numele furnizorului, data facturii si valoarea transportului (in cazul de fata treceti valoarea in EUR a facturii de la furnizorul de transport din Ucraina, FARA TVA), si notati-va pe o hartie valoarea transportului in LEI (sa spunem ca valoarea in LEI este 1511,23), inchideti fereastra dupa ce ati adaugat aceste informatii
- veti alege apoi POZITII TARIFARE: aici veti adauga o pozitie cu denumirea: Tx+TVA, in coloana REPARTIZAT veti trece valoarea transportului in lei (de la pasul de dinainte, adica 1511,23 lei), daca exista taxe vamale (le gatisi pe DVI, inainte de calculul TVA) le treceti in coloana Taxe, daca exista comision vamal il treceti in coloana de Comision, iar la TVA treceti TVA-ul pe care-l gasiti pe DVI, inchideti fereastra
- adaugati, in prima coloana veti alege TX+TVA, dati ENTER si adaugati produsele cu valoarea lor in EUR asa cum sunt trecute pa factura, si nu faceti nicio modificare si nicio adaugare de cifre, lasati SAGA C sa-si faca treaba, salvati de fiecare data
- dupa ce terminati de introdus toate pozitiile, validati
- dupa validare veti observa ca SAGA C a calculat corect pentru fiecare pozitie in parte TVA si a trecut transportul (eventual comisionul vamal si/sau taxele vamale) in costul de achizitie al produselor
Daca apasati pe butonul NC, veti vedea ca SAGA C a procedat corect la inregistrarea valorilor in conturile care au fost definite de catre dvs.
In momentul in care ati platit TVA (sau taxe vamale sau/si comision vamal) prin banca, veti face contarea 473 = 5121
Factura de import (Ucraina)
- treceti furnizorul (il creati daca nu exista), dupa ce treceti data din DVI (aceea este data de receptie), treceti valoarea EUR/USD din DVI (va spune acolo cat este cursul valabil in vama) si pe toate coloanele (cont taxa, cot comision, cont TVA) pana la sfasitul randului treceti contul 473.
In ecranul de jos:
- veti alege in partea dreapta FACTURI ASOCIATE (TRANSPORT) unde veti trece numarul facturii, numele furnizorului, data facturii si valoarea transportului (in cazul de fata treceti valoarea in EUR a facturii de la furnizorul de transport din Ucraina, FARA TVA), si notati-va pe o hartie valoarea transportului in LEI (sa spunem ca valoarea in LEI este 1511,23), inchideti fereastra dupa ce ati adaugat aceste informatii
- veti alege apoi POZITII TARIFARE: aici veti adauga o pozitie cu denumirea: Tx+TVA, in coloana REPARTIZAT veti trece valoarea transportului in lei (de la pasul de dinainte, adica 1511,23 lei), daca exista taxe vamale (le gatisi pe DVI, inainte de calculul TVA) le treceti in coloana Taxe, daca exista comision vamal il treceti in coloana de Comision, iar la TVA treceti TVA-ul pe care-l gasiti pe DVI, inchideti fereastra
- adaugati, in prima coloana veti alege TX+TVA, dati ENTER si adaugati produsele cu valoarea lor in EUR asa cum sunt trecute pa factura, si nu faceti nicio modificare si nicio adaugare de cifre, lasati SAGA C sa-si faca treaba, salvati de fiecare data
- dupa ce terminati de introdus toate pozitiile, validati
- dupa validare veti observa ca SAGA C a calculat corect pentru fiecare pozitie in parte TVA si a trecut transportul (eventual comisionul vamal si/sau taxele vamale) in costul de achizitie al produselor
Daca apasati pe butonul NC, veti vedea ca SAGA C a procedat corect la inregistrarea valorilor in conturile care au fost definite de catre dvs.
In momentul in care ati platit TVA (sau taxe vamale sau/si comision vamal) prin banca, veti face contarea 473 = 5121
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!