Noutati legislative
Re: Noutati legislative
Raportari August-2013
http://www.finantevalcea.ro/obligaii-de ... 00713.html
http://www.finantevalcea.ro/obligaii-de ... 00713.html
Re: Noutati legislative
Proaspata modifcare a Codului Fiscal si nu numai a acestuia: http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/le ... 6_2013.pdf
Re: Noutati legislative
printre altele....s-au scos alea 180 zile ce le aveai limita pentru reinregistrare in scop de TVA daca era anulat codul .
Era si nefiresc sa ramana .

Era si nefiresc sa ramana .
- fagarasa176
- Mesaje: 8239
- Membru din: Mar Ian 12, 2010 12:00 am
- Localitate: ..la mare...la soare
- Contact:
Re: Noutati legislative
Mama lor de borfasi......abia acum scot 

Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj!
Re: Noutati legislative
fagarasa , stii cum e....mai bine mai tarziu decat niciodata 

- fagarasa176
- Mesaje: 8239
- Membru din: Mar Ian 12, 2010 12:00 am
- Localitate: ..la mare...la soare
- Contact:
Re: Noutati legislative
Da...dupa ce am patit'o, si eu si alte cateva sute de firme
Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj!
Re: Noutati legislative
te poti reinregistra acuma 

- balteanuc692
- Mesaje: 3386
- Membru din: Mie Ian 21, 2009 12:00 am
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Noutati legislative
Precis a inchis-o 

- fagarasa176
- Mesaje: 8239
- Membru din: Mar Ian 12, 2010 12:00 am
- Localitate: ..la mare...la soare
- Contact:
Re: Noutati legislative
Nu conteaza..
Sa inteleg ca s'a mai schimbat ceva...La articolul 153 alineatul (9), litera c)
Si apropo se prelungeste taxarea inversa la cereale pana la 31. decembrie 2018

Sa inteleg ca s'a mai schimbat ceva...La articolul 153 alineatul (9), litera c)
Pana acuma nu se facea distinctie intre asociatii majoritari si asociatii in generalÎn cazul societăților reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se dispune anularea
înregistrării persoanei în scopuri de TVA numai în situația în care asociații majoritari sau, după caz, asociatul unic au înscrise în cazierul fiscal infracțiuni şi/sau faptele
Si apropo se prelungeste taxarea inversa la cereale pana la 31. decembrie 2018
Si noroc ca au exclus verighetele de la accize ca altfel ramaneam o tara de burlaci si burlaceLa articolul 160, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(6) Prevederile alin. (2) lit. c), e) şi f) se aplică până la data de 31 decembrie 2018 inclusiv."

La articolul 207, după litera e) se introduc şase noi litere, literele f) ‐ k), cu următorul cuprins:
"f) bijuterii din aur şi/sau din platină cu codul NC 7113 19 00, cu excepția verighetelor;
Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj!
Re: Noutati legislative
ReviSal se modifica printr-o noua versiune
Ordinul 1681 din 30 iulie privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestarilor de servicii efectuate in domeniile de activitate ale Inspectiei Munci modifica unele aspecte care tin de aplicarea tarifelor pentru servicii.
In acelasi timp, Inspectia Muncii lucreaza si la o noua varianta de ReviSal, ca urmare a faptului ca ordinul amintit nu mai include si tarifele impuse inainte pentru recuperarea electronica a datelor din ReviSal.
Inspectia Muncii afiseaza actualmente o versiune actualizata din 2011, insa noua varianta va include functia prin care utilizatorii vor putea recupera in mod gratuit baza de date, aceasta fiind poate cea mai importanta modificare in aceasta privinta.
"Recuperarea bazei de date privind Registrul General de Evidenta a Salariatilor, denumit in continuare registru, in format propriu aplicatiei Revisal - aplicatie pusa la dispozitia utilizatorilor in mod gratuit de catre Inspectia Muncii pentru gestionarea registrului - va fi inclusa ca functionalitate disponibila angajatorilor, in versiunea urmatoare a aplicatiei Revisal. Prin urmare, nu a fost necesar ca, in Ordinul ministrului muncii nr. 1681/2013, sa fie prevazut un tarif pentru acest serviciu", citeaza AvocatNet.ro in urma unei solicitari.
In ce priveste tarifele modificate recent de Ordinul din iulie 2013, va informam ca eliberarea de certificate cu informatii extrase din baza de date a Inspectiei Muncii cu registrele salariatilor transmise de angajatori costa 15 lei de persoana, comparativ cu 10 lei in normativul anterior.
Pentru datele din registrul general de evidenta a salariatilor, furnizate pe hartie pentru refacerea continutului lor la angajator, companiile platesc:
- 10 lei/pagina pentru datele angajatorului;
- 10 lei/pagina pentru lista tuturor salariatilor
- 10 lei/salariat sau fost salariat pentru detalii legate de salariat.
Inainte de aplicarea ordinului, se platea o taxa de 50 lei/registru de cel mult 1 MB, in format electronic, la care se adauga suma de 10 lei pentru fiecare MB suplimentar.
Nota:
Tarifele nu se aplica pentru institutiile din subordinea Ministerului Muncii, instantele de judecata, organele de cercetare penala, organele de urmarire penala, organele fiscale, precum si oricare institutii scutite de taxe, tarife si comisioane.
Inspectia Muncii poate, de asemenea, sa incheie protocoale de colaborare cu alte institutii, in urma carora sa furnizeze aceste servicii gratis.
Ordinul publicat in Monitor mai include, asa cum am precizat deja, unele servicii precum participarea inspectorilor muncii la efectuarea determinarilor de noxe, care costa 40 lei/ora, sau servicii de analiza si eliberare de autorizatii pentru detinerea si depozitarea de materiale explozibile, care costau intre 60 si 360 de lei in functie de tipul documentului sau materialului vizat.
Ordinul 1681 din 30 iulie privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestarilor de servicii efectuate in domeniile de activitate ale Inspectiei Munci modifica unele aspecte care tin de aplicarea tarifelor pentru servicii.
In acelasi timp, Inspectia Muncii lucreaza si la o noua varianta de ReviSal, ca urmare a faptului ca ordinul amintit nu mai include si tarifele impuse inainte pentru recuperarea electronica a datelor din ReviSal.
Inspectia Muncii afiseaza actualmente o versiune actualizata din 2011, insa noua varianta va include functia prin care utilizatorii vor putea recupera in mod gratuit baza de date, aceasta fiind poate cea mai importanta modificare in aceasta privinta.
"Recuperarea bazei de date privind Registrul General de Evidenta a Salariatilor, denumit in continuare registru, in format propriu aplicatiei Revisal - aplicatie pusa la dispozitia utilizatorilor in mod gratuit de catre Inspectia Muncii pentru gestionarea registrului - va fi inclusa ca functionalitate disponibila angajatorilor, in versiunea urmatoare a aplicatiei Revisal. Prin urmare, nu a fost necesar ca, in Ordinul ministrului muncii nr. 1681/2013, sa fie prevazut un tarif pentru acest serviciu", citeaza AvocatNet.ro in urma unei solicitari.
In ce priveste tarifele modificate recent de Ordinul din iulie 2013, va informam ca eliberarea de certificate cu informatii extrase din baza de date a Inspectiei Muncii cu registrele salariatilor transmise de angajatori costa 15 lei de persoana, comparativ cu 10 lei in normativul anterior.
Pentru datele din registrul general de evidenta a salariatilor, furnizate pe hartie pentru refacerea continutului lor la angajator, companiile platesc:
- 10 lei/pagina pentru datele angajatorului;
- 10 lei/pagina pentru lista tuturor salariatilor
- 10 lei/salariat sau fost salariat pentru detalii legate de salariat.
Inainte de aplicarea ordinului, se platea o taxa de 50 lei/registru de cel mult 1 MB, in format electronic, la care se adauga suma de 10 lei pentru fiecare MB suplimentar.
Nota:
Tarifele nu se aplica pentru institutiile din subordinea Ministerului Muncii, instantele de judecata, organele de cercetare penala, organele de urmarire penala, organele fiscale, precum si oricare institutii scutite de taxe, tarife si comisioane.
Inspectia Muncii poate, de asemenea, sa incheie protocoale de colaborare cu alte institutii, in urma carora sa furnizeze aceste servicii gratis.
Ordinul publicat in Monitor mai include, asa cum am precizat deja, unele servicii precum participarea inspectorilor muncii la efectuarea determinarilor de noxe, care costa 40 lei/ora, sau servicii de analiza si eliberare de autorizatii pentru detinerea si depozitarea de materiale explozibile, care costau intre 60 si 360 de lei in functie de tipul documentului sau materialului vizat.
“Cea mai valoroasă parte a unui om nu este mintea plină de cunoștințe, ci inima plină de iubire, urechea pregătită să asculte și mâna dispusă să ajute.”
Re: Noutati legislative
Complicat, cu acest 9%...
Nu stiu cati o sa inteleaga explicatiile detaliate de pe blog referitor configurare si trecere din 24 la 9...
Ce mi se pare greu este ca inchiderea lunii august nu se face la sf de luna ci prin 10 ale lunii urmatoare.. cand se inregistreaza si celelalte documente ale lunii august. Cum atunci sa faci inchiderea doar pentru stocuri si nu pt toata luna ?

Nu stiu cati o sa inteleaga explicatiile detaliate de pe blog referitor configurare si trecere din 24 la 9...
Ce mi se pare greu este ca inchiderea lunii august nu se face la sf de luna ci prin 10 ale lunii urmatoare.. cand se inregistreaza si celelalte documente ale lunii august. Cum atunci sa faci inchiderea doar pentru stocuri si nu pt toata luna ?

“Cea mai valoroasă parte a unui om nu este mintea plină de cunoștințe, ci inima plină de iubire, urechea pregătită să asculte și mâna dispusă să ajute.”
Re: Noutati legislative
Nu contează când se face închiderea lunii august.
Logic:
- dacă ai evidență cantitativ-valorică a stocurilor, atunci, la 31/08/2013 seara știi exact ce ai, pentru că evidența se conduce sau ar trebui să se conducă în timp real.
- dacă ai evidență global-valorică, atunci la 31/08/2013 seara este obligatoriu inventarul produselor la care se schimbă cota. Modificarea și trecerea pe conturi distincte se poate face oricând și înainte de închiderea lunii, în septembrie fiind nevoie doar de înregistrările contabile de trecere de la 24% la 9%.
Eu am spus în articolul respectiv că este recomandabil să se facă după înregistrarea descărcării de gestiune pentru august și/sau validarea înregistrării mișcărilor de stocuri.
Dar - chiar așa de complicate ți se par explicațiile mele?
Logic:
- dacă ai evidență cantitativ-valorică a stocurilor, atunci, la 31/08/2013 seara știi exact ce ai, pentru că evidența se conduce sau ar trebui să se conducă în timp real.
- dacă ai evidență global-valorică, atunci la 31/08/2013 seara este obligatoriu inventarul produselor la care se schimbă cota. Modificarea și trecerea pe conturi distincte se poate face oricând și înainte de închiderea lunii, în septembrie fiind nevoie doar de înregistrările contabile de trecere de la 24% la 9%.
Eu am spus în articolul respectiv că este recomandabil să se facă după înregistrarea descărcării de gestiune pentru august și/sau validarea înregistrării mișcărilor de stocuri.
Dar - chiar așa de complicate ți se par explicațiile mele?
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: Noutati legislative
sa luam un caz
a.Am o fabrica de paine, face tot felul de produse care le distribuie(vinde) la clienti , din produse finite direct( ev cantitativ valorica)
b.apoi mai are si un magazin propriu cu de toate (ev global valorica) si cu paine si cu produse alimentare.(magazin 24%)
pentru punctul a) am inteles ca se lucreaza normal inclusiv pt 31.08, productie, facturare etc. dupa care se inchide luna (situatia stocurilor), apoi se merge pe articole si se schimba TVA din 24 in 9% pt toate produsele finite si materia prima (care corespunde cu OG respectiv) iar din 01.09 se va continua asa.
pentru punctul b) am mai creat o gestiune (magazin 9%) cu analitice corespunzatoare 371.02 378.02... etc dar cu TVA 9%.
pentru TVA 9% am doar produse panificatie la vanzare, (transferata cu aviz zilnic de la fabrica la magazin) ca sa nu complic lucrurile o sa "fac" stoc 0 la in 31.08 si apoi o sa inceapa cu 9% din 01.09.
Am gandit bine?
a.Am o fabrica de paine, face tot felul de produse care le distribuie(vinde) la clienti , din produse finite direct( ev cantitativ valorica)
b.apoi mai are si un magazin propriu cu de toate (ev global valorica) si cu paine si cu produse alimentare.(magazin 24%)
pentru punctul a) am inteles ca se lucreaza normal inclusiv pt 31.08, productie, facturare etc. dupa care se inchide luna (situatia stocurilor), apoi se merge pe articole si se schimba TVA din 24 in 9% pt toate produsele finite si materia prima (care corespunde cu OG respectiv) iar din 01.09 se va continua asa.
pentru punctul b) am mai creat o gestiune (magazin 9%) cu analitice corespunzatoare 371.02 378.02... etc dar cu TVA 9%.
pentru TVA 9% am doar produse panificatie la vanzare, (transferata cu aviz zilnic de la fabrica la magazin) ca sa nu complic lucrurile o sa "fac" stoc 0 la in 31.08 si apoi o sa inceapa cu 9% din 01.09.
Am gandit bine?
“Cea mai valoroasă parte a unui om nu este mintea plină de cunoștințe, ci inima plină de iubire, urechea pregătită să asculte și mâna dispusă să ajute.”