modernizare???
modernizare???
Va rog frumos dati-mi un sfat in urm problema:
Avem un parc de vreo 20 masini (camioane, dubite etc), in fiecare luna sunt chelt cu reparatiile care nu mai sunt de fapt in mare majoritate reparatii ci modernizari caci nu intra in reparatiile si intretinerea curenta a autoturismului (schimbare cutie de viteza, schimbare fuzeta la camion - 9000 lei - ce o mai fi si asta???), cum stabilesc durata de amortizare? Eu n-am notiuni de mecanica. Furnizorul asigura garantie de 3 luni la manopera si 12 luni la piese. Cum sa fac concret?
Avem un parc de vreo 20 masini (camioane, dubite etc), in fiecare luna sunt chelt cu reparatiile care nu mai sunt de fapt in mare majoritate reparatii ci modernizari caci nu intra in reparatiile si intretinerea curenta a autoturismului (schimbare cutie de viteza, schimbare fuzeta la camion - 9000 lei - ce o mai fi si asta???), cum stabilesc durata de amortizare? Eu n-am notiuni de mecanica. Furnizorul asigura garantie de 3 luni la manopera si 12 luni la piese. Cum sa fac concret?
Re: modernizare???
e clar reparatie. nu are cum sa fie modernizare. faptul ca schimbati sa zicem cutia de viteze la o masina (ca cealalata e defecta) e clar reparatie nicidecum modernizare. inlocuiti niste piese uzate (chit ca sunt f scumpe).
“Cea mai valoroasă parte a unui om nu este mintea plină de cunoștințe, ci inima plină de iubire, urechea pregătită să asculte și mâna dispusă să ajute.”
- balteanuc692
- Mesaje: 3386
- Membru din: Mie Ian 21, 2009 12:00 am
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: modernizare???
Modernizare este atunci cand schimbati o cutie de viteze cu alta cutie dar mai performanta, mai alea alea... Adica cea veche nu era stricata... Aceste aspecte trebuie sa le lamuriti cu cei care se ocupa efectiv de aceste lucrari.
Re: modernizare???
pct 107 din OMFP 3055/2009 [*]Cheltuielile efectuate în legătură cu imobilizările corporale utilizate în baza unui contract de închiriere, locaţie de gestiune, administrare sau alte contracte similare se evidenţiază în contabilitatea entităţii care le-a efectuat, la imobilizări corporale sau drept cheltuieli în perioada în care au fost efectuate, în funcţie de beneficiile economice aferente, similar cheltuielilor efectuate în legătură cu imobilizările corporale proprii.
107. - (1) O entitate nu recunoaşte în valoarea contabilă a unui element de imobilizări corporale costurile întreţinerii zilnice a elementului respectiv. Aceste costuri sunt recunoscute în contul de profit şi pierdere pe măsură ce sunt suportate. Costurile întreţinerii zilnice sunt reprezentate, în principal, de costurile cu manopera şi materiale consumabile. Scopul acestor cheltuieli îl constituie reparaţiile şi întreţinerea curente ale elementului de imobilizări corporale.
(2) Cheltuielile cu lucrările de reparaţii, altele decât cele menţionate la alin. (1), efectuate potrivit condiţiilor tehnice de exploatare a activelor respective, care au ca rezultat îmbunătăţirea parametrilor tehnici sau sunt indispensabile, la intervale regulate, pentru a asigura continuarea exploatării activelor la parametrii normali se includ în valoarea activului respectiv. Cheltuielile cu reparaţiile includ, de exemplu, sumele facturate de furnizori pentru lucrările efectuate sau valoarea manoperei şi consumurilor de stocuri, amortizarea şi alte cheltuieli atribuibile în cazul lucrărilor executate în regie proprie. Entitatea stabileşte prin politicile contabile criteriile în funcţie de care cheltuielile ulterioare efectuate în legătură cu imobilizările corporale majorează valoarea acestora sau se evidenţiază în contul de profit şi pierdere.
(3) Lucrările de reparaţii la imobilizările corporale amortizate integral şi care mai pot fi folosite majorează valoarea acestora, cu excepţia cheltuielilor menţionate la alin. (1).
(4) Componentele unor elemente de imobilizări corporale pot necesita înlocuirea la intervale regulate de timp. Entitatea recunoaşte în valoarea contabilă a unui element de imobilizări corporale costul părţii înlocuite a unui astfel de element când acel cost este suportat de entitate, dacă sunt îndeplinite criteriile de recunoaştere pentru imobilizările corporale.[*]
Eu nu dispun de informatii privind valorea partilor inlocuite, caci masinile au fost cumparate ca un bun intreg si nu pe componente. In plus unele dintre ele sunt amortizate integral iar la astea nu stiu cum sa procedez.
Maresc valoarea cu reparatia dar amortizez numai reparatia, nu? Pe o durata estimata, nu? Cum fac asta in ecranul imobilizari din Saga? Introduc o noua imobilizare? Iar la cea veche ii fac iesire? Ce documente ar mai trebui sa am in afara de factura de reparatii si deviz?
La cele neamortizate o sa maresc valoarea si le amortizez pe durata ramasa.
La ce valori vor ajunge masinile daca tot le maresc valoarea????
107. - (1) O entitate nu recunoaşte în valoarea contabilă a unui element de imobilizări corporale costurile întreţinerii zilnice a elementului respectiv. Aceste costuri sunt recunoscute în contul de profit şi pierdere pe măsură ce sunt suportate. Costurile întreţinerii zilnice sunt reprezentate, în principal, de costurile cu manopera şi materiale consumabile. Scopul acestor cheltuieli îl constituie reparaţiile şi întreţinerea curente ale elementului de imobilizări corporale.
(2) Cheltuielile cu lucrările de reparaţii, altele decât cele menţionate la alin. (1), efectuate potrivit condiţiilor tehnice de exploatare a activelor respective, care au ca rezultat îmbunătăţirea parametrilor tehnici sau sunt indispensabile, la intervale regulate, pentru a asigura continuarea exploatării activelor la parametrii normali se includ în valoarea activului respectiv. Cheltuielile cu reparaţiile includ, de exemplu, sumele facturate de furnizori pentru lucrările efectuate sau valoarea manoperei şi consumurilor de stocuri, amortizarea şi alte cheltuieli atribuibile în cazul lucrărilor executate în regie proprie. Entitatea stabileşte prin politicile contabile criteriile în funcţie de care cheltuielile ulterioare efectuate în legătură cu imobilizările corporale majorează valoarea acestora sau se evidenţiază în contul de profit şi pierdere.
(3) Lucrările de reparaţii la imobilizările corporale amortizate integral şi care mai pot fi folosite majorează valoarea acestora, cu excepţia cheltuielilor menţionate la alin. (1).
(4) Componentele unor elemente de imobilizări corporale pot necesita înlocuirea la intervale regulate de timp. Entitatea recunoaşte în valoarea contabilă a unui element de imobilizări corporale costul părţii înlocuite a unui astfel de element când acel cost este suportat de entitate, dacă sunt îndeplinite criteriile de recunoaştere pentru imobilizările corporale.[*]
Eu nu dispun de informatii privind valorea partilor inlocuite, caci masinile au fost cumparate ca un bun intreg si nu pe componente. In plus unele dintre ele sunt amortizate integral iar la astea nu stiu cum sa procedez.
Maresc valoarea cu reparatia dar amortizez numai reparatia, nu? Pe o durata estimata, nu? Cum fac asta in ecranul imobilizari din Saga? Introduc o noua imobilizare? Iar la cea veche ii fac iesire? Ce documente ar mai trebui sa am in afara de factura de reparatii si deviz?
La cele neamortizate o sa maresc valoarea si le amortizez pe durata ramasa.
La ce valori vor ajunge masinile daca tot le maresc valoarea????
Re: modernizare???
Lucratura foarte fina din partea legiuitorilor nostri.
Au mancat un cuvant (initiali) dar au adaugat o ditai fraza.Sincer, io zic ca daca nu bag vasilina la bucsa, respectul ansamblu nu poa' sa functioneze in parametri normali (lol !...oare ce o insemna normalitate?!).Practic , ar trebui/insemna ca orice lucratura la un autovehicul sa fie trecuta in valoarea sa.Pe de alta parte, ( sa nu le dau idei!) d.p.d.v. fiscal:
Art.24 alin.3 lit.d :
"investiţiile efectuate la mijloacele fixe existente, sub forma cheltuielilor ulterioare realizate în scopul îmbunătăţirii parametrilor tehnici iniţiali şi care conduc la obţinerea de beneficii economice viitoare, prin majorarea valorii mijlocului fix".
Au mancat un cuvant (initiali) dar au adaugat o ditai fraza.Sincer, io zic ca daca nu bag vasilina la bucsa, respectul ansamblu nu poa' sa functioneze in parametri normali (lol !...oare ce o insemna normalitate?!).Practic , ar trebui/insemna ca orice lucratura la un autovehicul sa fie trecuta in valoarea sa.Pe de alta parte, ( sa nu le dau idei!) d.p.d.v. fiscal:
Art.24 alin.3 lit.d :
"investiţiile efectuate la mijloacele fixe existente, sub forma cheltuielilor ulterioare realizate în scopul îmbunătăţirii parametrilor tehnici iniţiali şi care conduc la obţinerea de beneficii economice viitoare, prin majorarea valorii mijlocului fix".
Re: modernizare???
vedeti ..
de ex. daca cumparati 2 anvelope mari pt un tractor si costa 6000lei buc ce faceti? le amotizati?
nu cred, au acelasi regim ca si piesele(fuzeta, arcuri, telescoape, cutie viteza) ce le inlocuiti la un camion. de asta cred ca e cheltuiala.
nici nu le gasiti in mijloace fixe(asa) dar sa le mai puneti termen de amortizare.(schimbare cutie de viteza, schimbare fuzeta la camion ,etc)
de ex. daca cumparati 2 anvelope mari pt un tractor si costa 6000lei buc ce faceti? le amotizati?

nu cred, au acelasi regim ca si piesele(fuzeta, arcuri, telescoape, cutie viteza) ce le inlocuiti la un camion. de asta cred ca e cheltuiala.
“Cea mai valoroasă parte a unui om nu este mintea plină de cunoștințe, ci inima plină de iubire, urechea pregătită să asculte și mâna dispusă să ajute.”
Re: modernizare???
Pentru ComanD279
Asa cum scrie in cele ce ai citat vei completa politicile contabile cum vrei sa procedezi, unde conform specificului unitatii acele bunuri se vor considera piese de schimb, precum vei mentiona ce va reprezenta o modernizare.
Asa cum scrie in cele ce ai citat vei completa politicile contabile cum vrei sa procedezi, unde conform specificului unitatii acele bunuri se vor considera piese de schimb, precum vei mentiona ce va reprezenta o modernizare.
Re: modernizare???
eu zic ca anvelope, filtre, bujii, schimb ulei, vopseaua sarita, placute frane (scuze - cat ma pricep si eu) intra in reparatiile si intretinerea curenta insa schimbul/reparatia cutiei de viteza si o fuzeta (reparatie de aproximativ 50.000 lei -la camion e adevarat!)-asta e reparatie capitala, ITP-ul anual etc astea majoreaza valoarea de intrare dupa cum scrie in ordin (sau in spiritul lui), sunt indispensabile (la intervale regulate) pentru a asigura continuarea exploatării activelor la parametrii normali....orice as scrie eu in politicile firmei...pe care aici nici macar nu le pot intocmi caci nu am cunostiinte tehnice. Cat despre fiscalitate...nici nu ma mir ca nu se coreleaza cu restul reglementarilor. Iar termenul modernizare l-am folosit eu, probabil ar merge mai bine capitalizarea cheltuielilor cu reparatiile, totul e facut pe branci si lasa loc de interpretare si spagi la fisc sau procese. Nu stiu de ce nu dau o lege ca toate cheltuielile sa fie nedeductibile si toate veniturile impozabile, ca sa nu mai trebuiasca sa demonstrez/argumentez nimic la fisc... sa-mi demonstrez nevinovatia, caci agentul econ din start e vinovat. Pana si anaful da raspunsuri ceva de genul "in opinia noastra".
-
- Mesaje: 255
- Membru din: Mie Mar 19, 2008 12:00 am
Re: modernizare???
va rog frumos,
un tractor adus ca aport in firma de asociat cum inregistrez amortizarea daca nu am nici un document referitor la acesta ?
multumesc
un tractor adus ca aport in firma de asociat cum inregistrez amortizarea daca nu am nici un document referitor la acesta ?
multumesc
Re: modernizare???
Nu există aport fără document. Pur și simplu.
Dacă e aport la capitalul social, există raport de evaluare. Dacă nu e aport la capital ci este adus în firmă ulterior, atunci, în firmă, nu poate intra decât:
- închiriat sau comodat firmei. Dar asta nu duce la înregistrarea vreunei amortizări, firma fiind un simplu utilizator al bunului.
- vândut firmei, caz în care există un contract de vânzare cumpărare între persoana fizică și firmă
- donat firmei caz în care există contract de donație.
În ultimele două cazuri firma înregistrează amortizare, pentru că este proprietara bunului, iar în ultimul caz amortizarea va fi anulată de venituri lunare egale cu aceasta.
Dacă e aport la capitalul social, există raport de evaluare. Dacă nu e aport la capital ci este adus în firmă ulterior, atunci, în firmă, nu poate intra decât:
- închiriat sau comodat firmei. Dar asta nu duce la înregistrarea vreunei amortizări, firma fiind un simplu utilizator al bunului.
- vândut firmei, caz în care există un contract de vânzare cumpărare între persoana fizică și firmă
- donat firmei caz în care există contract de donație.
În ultimele două cazuri firma înregistrează amortizare, pentru că este proprietara bunului, iar în ultimul caz amortizarea va fi anulată de venituri lunare egale cu aceasta.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
-
- Mesaje: 255
- Membru din: Mie Mar 19, 2008 12:00 am
Re: modernizare???
multumesc f mult ptr raspuns
o zi buna
o zi buna