prestari servicii instalatii electrice
-
- Mesaje: 84
- Membru din: Joi Iul 17, 2014 2:28 pm
prestari servicii instalatii electrice
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati.
Am preluat o societate de curand care are ca obiect de activitate lucrari de instalatii electrice (mai executa si amenajari, instalatii sanitare, constructii). Administratorul, cel care si contracteaza lucrarile, emite factura de prestare servicii, incaseaza banii, insa lucrarea efectiva (achizitia de materiale + manopera) se va desfasura in perioada urmatoare (de exemplu, el factureaza acum in aprilie, incaseaza banii tot acum, insa achizitia de materiale si executia lucrarii va fi in august). Care este monografia contabila corecta pt aceasta situatie?
Va multumesc anticipat!
Va rog sa ma ajutati.
Am preluat o societate de curand care are ca obiect de activitate lucrari de instalatii electrice (mai executa si amenajari, instalatii sanitare, constructii). Administratorul, cel care si contracteaza lucrarile, emite factura de prestare servicii, incaseaza banii, insa lucrarea efectiva (achizitia de materiale + manopera) se va desfasura in perioada urmatoare (de exemplu, el factureaza acum in aprilie, incaseaza banii tot acum, insa achizitia de materiale si executia lucrarii va fi in august). Care este monografia contabila corecta pt aceasta situatie?
Va multumesc anticipat!
Re: prestari servicii instalatii electrice
Să facă un contract cu beneficiarul. Să emită factură de avans. Orice cheltuială legată de această lucrare se va anula lunar prin 332 până la finalizarea lucrării.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: prestari servicii instalatii electrice
Se da urmatorul exemplu: (am refacut postarea intrucat era o eroare de interpretare)
O societate inchie un contract de prestare servicii de realizare a unui proiect in valoare totala de 200 000 lei, iar durata de realizare a acestuia este estimata la 3 ani. Conform contractului incheiat intre cele doua parti, stadiul lucrarilor de executie si platile se vor afectua astfel:
An......................1......2.......3
Procent plata/an..50%..32%..18%
An......................................1......2.......3
Procent executie serviciu/an 35% 35% 30%
La finalul anului 1 situatia efectiva a stadiului proiectului este de 42%. Sa se recunoasca in contabilitate veniturile afente fiecarui an in parte.
Venitul recunoscut in contabilitate in fiecare an de executie a proiectului se stabileste in functie de gradul de realizare a proiectului:
– inregistrarea facturii aferenta contractului( proiectul se va factura o singura data la inceputul contractului)
4111 = 472 200.000
An 1:
– Venit recunoscut = 200.000 x 35% = 70.000 ( conform contractului valoarea de realizare este de 35% si nu de 42%. Diferenta de 7% reprezinta venit aferent anului 2)
472 = 704 70.000
– Incasare conform contract:
4111 = 5121 100.000
An 2:
– Venit recunoscut = 200.000 x 35% = 70.000
472 = 704 70.000
– Incasare conform contract:
4111 = 5121 64.000
An 3:
– Venit recunoscut = 200.000 x 30% = 60.000
472 = 704 60.000
– Incasare conform contract:
4111 = 5121 36.000
Avem cumparate materiale in suma de 50.000 lei in prima luna care le trimitem pe santier.
POtrivit principiului conectarii cheltuielilor la venituri:
- dam in consum materialele (ele nu mai sunt in gestiune sunt in santier si se consuma)
602X = 302X pentru 30.000 lei
- si concomitent aceasta valoare o inregistram ca venit:
322 = 712 pentru 30.000 lei (lucrarea nu este recpetionata de client)
La inceputul lunii urmatoare vom avea
712 = 332 pentru 30.000 lei (Se face acest lucru pana la receptionarea lucrarii de catre client).
Daca intre timp clientul recunoaste (proces verbal ,siatuatie de lucrari, etc) o parte din constructie vom avea:
Exemplu:
Cost lucrarii este de 80.000 lei
Am la cost de achizitie (valoarea materialelor) lucrari care se desfasoara in prima luna de 50.000 lei
Luna 1:
602X = 302X pentru 50.000 lei
Intruct nu se recunoaste ca fiind gata o parte din constructie si nu se face receptia vom inregistra venituri (am inregistrat cheltuieli mai sus 602X = 302X pentru 50.000 lei):
322 = 712 pentru 50.000 lei
Luna 2:
Se reiau veniturile inregistrate in luna 1 (ca si cum s-ar storna)
712 = 332 pentru 50.000 lei
https://expertcontabilro.wordpress.com/tag/contul-332/
http://blog.viboal.ro/2010/08/27/monogr ... nstructii/
O societate inchie un contract de prestare servicii de realizare a unui proiect in valoare totala de 200 000 lei, iar durata de realizare a acestuia este estimata la 3 ani. Conform contractului incheiat intre cele doua parti, stadiul lucrarilor de executie si platile se vor afectua astfel:
An......................1......2.......3
Procent plata/an..50%..32%..18%
An......................................1......2.......3
Procent executie serviciu/an 35% 35% 30%
La finalul anului 1 situatia efectiva a stadiului proiectului este de 42%. Sa se recunoasca in contabilitate veniturile afente fiecarui an in parte.
Venitul recunoscut in contabilitate in fiecare an de executie a proiectului se stabileste in functie de gradul de realizare a proiectului:
– inregistrarea facturii aferenta contractului( proiectul se va factura o singura data la inceputul contractului)
4111 = 472 200.000
An 1:
– Venit recunoscut = 200.000 x 35% = 70.000 ( conform contractului valoarea de realizare este de 35% si nu de 42%. Diferenta de 7% reprezinta venit aferent anului 2)
472 = 704 70.000
– Incasare conform contract:
4111 = 5121 100.000
An 2:
– Venit recunoscut = 200.000 x 35% = 70.000
472 = 704 70.000
– Incasare conform contract:
4111 = 5121 64.000
An 3:
– Venit recunoscut = 200.000 x 30% = 60.000
472 = 704 60.000
– Incasare conform contract:
4111 = 5121 36.000
Avem cumparate materiale in suma de 50.000 lei in prima luna care le trimitem pe santier.
POtrivit principiului conectarii cheltuielilor la venituri:
- dam in consum materialele (ele nu mai sunt in gestiune sunt in santier si se consuma)
602X = 302X pentru 30.000 lei
- si concomitent aceasta valoare o inregistram ca venit:
322 = 712 pentru 30.000 lei (lucrarea nu este recpetionata de client)
La inceputul lunii urmatoare vom avea
712 = 332 pentru 30.000 lei (Se face acest lucru pana la receptionarea lucrarii de catre client).
Daca intre timp clientul recunoaste (proces verbal ,siatuatie de lucrari, etc) o parte din constructie vom avea:
Exemplu:
Cost lucrarii este de 80.000 lei
Am la cost de achizitie (valoarea materialelor) lucrari care se desfasoara in prima luna de 50.000 lei
Luna 1:
602X = 302X pentru 50.000 lei
Intruct nu se recunoaste ca fiind gata o parte din constructie si nu se face receptia vom inregistra venituri (am inregistrat cheltuieli mai sus 602X = 302X pentru 50.000 lei):
322 = 712 pentru 50.000 lei
Luna 2:
Se reiau veniturile inregistrate in luna 1 (ca si cum s-ar storna)
712 = 332 pentru 50.000 lei
https://expertcontabilro.wordpress.com/tag/contul-332/
http://blog.viboal.ro/2010/08/27/monogr ... nstructii/
Ultima oară modificat Vin Apr 10, 2015 1:01 am de către paturcai, modificat 1 dată în total.
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!
-
- Mesaje: 84
- Membru din: Joi Iul 17, 2014 2:28 pm
Re: prestari servicii instalatii electrice
Multumesc mult!
Cum ar trebui sa arate contractul cu beneficiarul?
Va multumesc anticipat!
Cum ar trebui sa arate contractul cu beneficiarul?
Va multumesc anticipat!
Re: prestari servicii instalatii electrice
Orice contract de prestari este bun cu mentiunea" pretul contractului este de 1.000 lei. Plata se poate face integral anticipat prin emiterea unei facturi de avans.
AM modificat prima postare si am sa va rog sa va luati informatiile CORECTE de acolo.
AM modificat prima postare si am sa va rog sa va luati informatiile CORECTE de acolo.
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!
-
- Mesaje: 84
- Membru din: Joi Iul 17, 2014 2:28 pm
Re: prestari servicii instalatii electrice
Multumesc!
Materialele achizitionate le creez ca fiecare articol in parte (rigips, lavabila, cablu, etc) sau creez doar materiale consumabile 3028. Este bine sa folosesc contul 3028?
Va multumesc!
Materialele achizitionate le creez ca fiecare articol in parte (rigips, lavabila, cablu, etc) sau creez doar materiale consumabile 3028. Este bine sa folosesc contul 3028?
Va multumesc!
-
- Mesaje: 84
- Membru din: Joi Iul 17, 2014 2:28 pm
Re: prestari servicii instalatii electrice
Administratorul mi-a spus ca incaseaza in avans (dupa cum mi-ati spus si dvs.) in aprilie si pana in august cand incepe executarea lucrarii dansul nu cumpara nici un material, ci le cumpara atunci in august cand se va finaliza si lucrarea. Deci, de folosirea contului 332 nu mai este nevoie. Va expun mai departe ce am inteles. Sper ca am inteles bine. Ma scuzati de insistenta.
De exemplu:
- 01.04.2015 - se emite factura de avans 100% = 10000 lei cu incasarea totala
4111=419 10000 (este neplatitor de TVA)
5311=4111 10000 incasarea avansului
- 02.08.2015- achizitioneaza materialele necesare
302X=401
401=5311 plata materialelor
*da in consum materialele
602X=302X
- 04.08.2015 - se finalizeaza lucrarea si emite factura finala la care se adauga si devizul
4111=704 10000
4111=418 -10000 --> total factura = 0 lei
Va multumesc!
De exemplu:
- 01.04.2015 - se emite factura de avans 100% = 10000 lei cu incasarea totala
4111=419 10000 (este neplatitor de TVA)
5311=4111 10000 incasarea avansului
- 02.08.2015- achizitioneaza materialele necesare
302X=401
401=5311 plata materialelor
*da in consum materialele
602X=302X
- 04.08.2015 - se finalizeaza lucrarea si emite factura finala la care se adauga si devizul
4111=704 10000
4111=418 -10000 --> total factura = 0 lei
Va multumesc!
Re: prestari servicii instalatii electrice
In situatia de fata, este corecta monografia.
Succes!
Succes!
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!
-
- Mesaje: 84
- Membru din: Joi Iul 17, 2014 2:28 pm
Re: prestari servicii instalatii electrice
Va multumesc mult!
Va doresc un Paste Fericit! alaturi de cei dragi
Va doresc un Paste Fericit! alaturi de cei dragi
-
- Mesaje: 84
- Membru din: Joi Iul 17, 2014 2:28 pm
Re: prestari servicii instalatii electrice
Ma scuzati ca insist. Materialele achizitionate trebuie sa le inregistrez articol cu articol (rigips, cablu, lavabila etc) sau pot crea un articol "materiale" si sa le inregistrez asa?
Va multumesc!
Va multumesc!
Re: prestari servicii instalatii electrice
Referitor la monografie as dorii sa comentez ca in loc de "4111=418 -10000" ar trebuie inregistrat "4111=418 419 -10000".
In ceea ce priveste articolele, daca te vei descurca sa faci corect descarcarea pentru fiecare deviz/client atunci nu este o mare problema (dar nu cred ca vei reusii).
In ceea ce priveste articolele, daca te vei descurca sa faci corect descarcarea pentru fiecare deviz/client atunci nu este o mare problema (dar nu cred ca vei reusii).
Ultima oară modificat Mar Apr 14, 2015 1:02 pm de către balazse, modificat de 3 ori în total.
-
- Mesaje: 84
- Membru din: Joi Iul 17, 2014 2:28 pm
Re: prestari servicii instalatii electrice
balazse scrie:Referitor la monografie as dorii sa comentez ca in loc de "4111=418 -10000" ar trebuie inregistrat "4111=418 -10000".
In ceea ce priveste articolele, daca te vei descurca sa faci corect descarcarea pentru fiecare deviz/client atunci nu este o mare problema (dar nu cred ca vei reusii).
In privinta articolelor, dvs. ce ma sfatuiti sa fac? cum le inregistrez in contabilitate?
Multumesc!
Re: prestari servicii instalatii electrice
În afară de culoare, care e diferența?balazse scrie:Referitor la monografie as dorii sa comentez ca in loc de "4111=418 -10000" ar trebuie inregistrat "4111=418 -10000".
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: prestari servicii instalatii electrice
Imi cer scuze, am si corectat. 

-
- Mesaje: 84
- Membru din: Joi Iul 17, 2014 2:28 pm
Re: prestari servicii instalatii electrice
si eu imi cer scuze, 419 am vrut sa scriu, nu 418.
Ma scuzati ca insist. Referitor la materialele cumparate, le creez pe fiecare in parte la articole (cablu, bride, rigips, etc) si le inregistrez pe contul 302? sau le inregistrez, tip-materii prime sau materiale consumabile, denumire articol- materiale pe contul 302 sau 3028?
Va multumesc!
Ma scuzati ca insist. Referitor la materialele cumparate, le creez pe fiecare in parte la articole (cablu, bride, rigips, etc) si le inregistrez pe contul 302? sau le inregistrez, tip-materii prime sau materiale consumabile, denumire articol- materiale pe contul 302 sau 3028?
Va multumesc!