Buna seara,
ma confrunt cu urmatoarea problema: Firma pentru care lucrez isi desfasoara activitatea in domeniul IT. Clientul imi solicita o comanda conform listei de articole a unui furnizor extern. Eu iau marfa de la fz extern insa, denumirile articolelor care sunt facturate catre mine sunt altele decit cele solicitate in comanda (conform cererii clientului) - marfa este aceleasi insa difera denumirea! Inregistrez marfa pe care o iau de la fz meu conform facturii emisa de acesta. Acum clientul vrea ca toata marfa sa nu ii fie facturata conform cantitatilor pe care eu le am pe stoc si le-a si comandat, ci vrea o singura pozitie pe factura, reprezentind intregul sistem IT pe care el il cumpara de la mine. Sincer, nu prea stiu care este varianta corecta pentru aceste operatii. Singura varianta pe care am gasit-o este urmatoarea:
1. inregistrez marfa cf facturii de la fz meu
2. o "transfer" in materie prima
3. "fac" productie
4. emit factura catre client cu un "produs finit"
Va rog sa imi spuneti daca este corect in conditiile in care eu NU fac de fapt productie. Eventual, daca nu este corecta aceasta varianta, sa ma ajutati cu una corecta.
Multumesc
ARTICOLE, GESTIUNI, MATERIE PRIMA, PRODUCTIE
Re: ARTICOLE, GESTIUNI, MATERIE PRIMA, PRODUCTIE
Buna ziua din nou.
Chiar nu ma poate ajuta nimeni cu un sfat privind inregistrarile corecte in saga? O opinie?
Multumesc
Chiar nu ma poate ajuta nimeni cu un sfat privind inregistrarile corecte in saga? O opinie?
Multumesc
Re: ARTICOLE, GESTIUNI, MATERIE PRIMA, PRODUCTIE
Sau, prin operații speciale, înregistrați o ieșire din stoc pentru produsele intrate și o intrare pentru sistem. Sistemului îi atribuiți o valoare egală cu suma componentelor sale.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: ARTICOLE, GESTIUNI, MATERIE PRIMA, PRODUCTIE
fiind componente de calculator (placa baza, procesor, memorii, hard-disk, DVD, placa grafica,, etc) cu serii fiecare, ele au garantie fiecare separat, una poate sa aiba 12luni alta 24 luni..
Cum veti face cu garantia pe componente daca le vindeti ca un ansamblu?
Cum veti face cu garantia pe componente daca le vindeti ca un ansamblu?
“Cea mai valoroasă parte a unui om nu este mintea plină de cunoștințe, ci inima plină de iubire, urechea pregătită să asculte și mâna dispusă să ajute.”
Re: ARTICOLE, GESTIUNI, MATERIE PRIMA, PRODUCTIE
Multumesc pentru raspunsuri.
O cunostiinta mi-a sugerat sa incerc prin bon de consum pt marfa pe care o am pe stoc, la explicatie sa trec numarul facturii, numele clientului, denumirea sistemului pe care il vand, atasat facturii de iesire. Factura catre client o fac pe nedefinit si aleg contul 707.
Varianta asta mi se pare ok.
O cunostiinta mi-a sugerat sa incerc prin bon de consum pt marfa pe care o am pe stoc, la explicatie sa trec numarul facturii, numele clientului, denumirea sistemului pe care il vand, atasat facturii de iesire. Factura catre client o fac pe nedefinit si aleg contul 707.
Varianta asta mi se pare ok.
Re: ARTICOLE, GESTIUNI, MATERIE PRIMA, PRODUCTIE
Programul nu vă permite generarea de bon de consum pentru articolele ce au ca tip "Mărfuri".
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: ARTICOLE, GESTIUNI, MATERIE PRIMA, PRODUCTIE
Asa am crezut si eu insa daca in Fisiere - Tipuri de articole servicii - marfuri pun bifa si la consumabil, atunci pot face bon de consum si pentru marfuri. Am testat si pare ok
Suna bine? E corect sa aleg varianta asta?
Multumesc
Suna bine? E corect sa aleg varianta asta?
Multumesc
Re: ARTICOLE, GESTIUNI, MATERIE PRIMA, PRODUCTIE
nu prea poti sa "consumi" marfa.. aceea este spre vanzare, eventual sa o transferi din marfa in "altceva".. la care sa faci bon de consum. 

“Cea mai valoroasă parte a unui om nu este mintea plină de cunoștințe, ci inima plină de iubire, urechea pregătită să asculte și mâna dispusă să ajute.”