Mobilier birou

Mesaj
Autor
vasilec857
Mesaje: 503
Membru din: Mie Sep 17, 2014 12:49 pm

Mobilier birou

#1 Mesaj de vasilec857 »

Buna ziua!

Am o factura pe care scrie mobilier, valoare totala (inclusiv tva) 2400 lei. Eu nefiind platitor de tva trebuie sa inregistrez valoarea totala. Intrebarea este cum sa-l consider, ob. inventar sau imob. corp.?

Multumesc!

pinteae
Mesaje: 2068
Membru din: Joi Feb 10, 2011 12:00 am
Localitate: Targu Mures

Re: Mobilier birou

#2 Mesaj de pinteae »

Valoarea totala fiind sub 2500 lei, nici nu se pune problema inregistrarii ca mijloc fix.
Eugen Pintea

Avatar utilizator
fagarasa176
Mesaje: 8239
Membru din: Mar Ian 12, 2010 12:00 am
Localitate: ..la mare...la soare
Contact:

Re: Mobilier birou

#3 Mesaj de fagarasa176 »

Serios Eugen :?:
Acum e randul meu sa te trag de urechi :twisted:
Nu face confuzie intre fiscalitate si contabilitate :wink:
Din punct de vedere contabil le poti incadra si ca imobilizari
SECŢIUNEA 4.4
Active imobilizate
4.4.1. Reguli de evaluare de bază

138. - Activele imobilizate sunt active generatoare de beneficii economice viitoare şi deţinute pe o perioadă mai mare de un an. Ele trebuie evaluate la costul de achiziţie sau la costul de producţie, cu respectarea prevederilor prezentei subsecţiuni.
Ultima oară modificat Joi Oct 29, 2015 8:17 am de către fagarasa176, modificat 1 dată în total.
Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj!

pinteae
Mesaje: 2068
Membru din: Joi Feb 10, 2011 12:00 am
Localitate: Targu Mures

Re: Mobilier birou

#4 Mesaj de pinteae »

Sunt de acord cu tine doar partial. Si stii de ce? Pentru ca ai facut trimitere doar la OMFP 1802 fara sa tii cont de prevederile Legii 15/1994 unde la art 3 alin (2)se prevede:
(2)Sunt considerate mijloace fixe obiectul sau complexul de obiecte ce se utilizează ca atare şi îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a)are o valoare de intrare mai mare decât limita stabilită prin hotărâre a Guvernului. Această valoare poate fi actualizată anual, în funcţie de indicele de inflaţie;
b)are o durată normală de utilizare mai mare de un an.

*) Începând cu 1 iulie 2013, valoarea minimă de intrare a mijloacelor fixe stabilită în condiţiile art. 3 alin. 2 lit. a) este de 2.500 lei. Art. 1 din Hotarirea 276/2013
Eugen Pintea

ferenta
Mesaje: 2867
Membru din: Joi Sep 04, 2008 12:00 am

Re: Mobilier birou

#5 Mesaj de ferenta »

Ei şi când două acte normative dau definiţii diferite despre acelaşi subiect, ce am fost noi învăţaţi, mă rog, sfătuiţi, să facem în practică?Să aplicăm raţionamentul profesional... :P
Norocul este ceea ce are loc atunci când pregătirea se întâlnește cu șansa!

pinteae
Mesaje: 2068
Membru din: Joi Feb 10, 2011 12:00 am
Localitate: Targu Mures

Re: Mobilier birou

#6 Mesaj de pinteae »

Nu sunt diferite ci se completeaza.
Nu cred ca rationamentul profesional poate fi invocat. Noi facem inregistrari post factum. Incadrarea tine strict de politica firmei. De ceea ce s-a prevazut in Manualul de politici contabile. Dar, in primul rand consider ca legea nu poate ignorata. Limita minima de 2500 lei, trebuie respectata.
Eugen Pintea

ferenta
Mesaje: 2867
Membru din: Joi Sep 04, 2008 12:00 am

Re: Mobilier birou

#7 Mesaj de ferenta »

:) M-ai dat pe spate!La toate ai răspunsuri!Te vreau în echipa mea! :wink:
Norocul este ceea ce are loc atunci când pregătirea se întâlnește cu șansa!

pinteae
Mesaje: 2068
Membru din: Joi Feb 10, 2011 12:00 am
Localitate: Targu Mures

Re: Mobilier birou

#8 Mesaj de pinteae »

Nu chiar la toate.
Cat priveste echipa, putem negocia. :wink:
Eugen Pintea

Avatar utilizator
fagarasa176
Mesaje: 8239
Membru din: Mar Ian 12, 2010 12:00 am
Localitate: ..la mare...la soare
Contact:

Re: Mobilier birou

#9 Mesaj de fagarasa176 »

pinteae scrie:Sunt de acord cu tine doar partial. Si stii de ce?
Imi permiti sa te citez? :wink:
Este corect.
Dar dupa cum am zis din punct de vedere contabil pot fi inregistrate si ca imobilizari, din punct de vedere fiscal conform Legii 15/1994 nu.
Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj!

Scrie răspuns