Achizitie imobil

Intrebari - raspunsuri diverse despre programele SAGA
Mesaj
Autor
margineane901
Mesaje: 116
Membru din: Mie Ian 14, 2015 9:34 pm

Achizitie imobil

#1 Mesaj de margineane901 »

Buna seara!

Imi puteti spune, va rog frumos, cum inregistrez corect achitia unui imobil? Am o factura din dec, 2015 pt 18000 lei, fara TVA, cu o chitanta pentru 1000 lei, restul urmand sa fie virat in cont in luna ianuarie.

Inregistrez in ecranul "Intrari", folosind contul 212 si pur si simplu fac plata partiala?

Factura nu are mentiunea "taxare inversa" si sunt intr-o dilema si mai mare, deoarece am citit ca ar trebui sa calculez TVA aferent sumelor platite si sa le inregistrez in jurnalul pentru cumparari, fiind preluata atat ca taxa colectata cat si ca taxa deductibila in decontul de TVA, prin Inregistrarea contabila 4426 = 4427 (la cumparator este denumita autolichidarea taxei pe valoarea adaugata).
Va multumesc!

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 27489
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Re: Achizitie imobil

#2 Mesaj de tomac »

1. Da
2. Nu se aplică taxare inversă decât pentru livrări efectuate începând 2016
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

margineane901
Mesaje: 116
Membru din: Mie Ian 14, 2015 9:34 pm

Re: Achizitie imobil

#3 Mesaj de margineane901 »

Multumesc frumos!

Scrie răspuns