CONTROL ANAF PFA
Re: CONTROL ANAF PFA
Pentru TobocF
Reda exact ce au scris in procesul verbal.
Deoarece, asa cum a mentionat si MeirA trebuie sa stim ce s-a trecut exact.
Reda exact ce au scris in procesul verbal.
Deoarece, asa cum a mentionat si MeirA trebuie sa stim ce s-a trecut exact.
Re: CONTROL ANAF PFA
Vă spun eu: cel mai probabil (99%) pe legea contabilității, art.41 alin.2 litera c (sau posibil litera b)
Cu toate că sunt incapabili să indice care din reglementările emise de MF ce sunt încălcate.
Cu toate că sunt incapabili să indice care din reglementările emise de MF ce sunt încălcate.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
-
- Mesaje: 3
- Membru din: Vin Sep 06, 2013 4:08 pm
Re: CONTROL ANAF PFA
buna ziua.
La un pfa cu activitate apicola ( 75 familii) care cumpara lazi si o centrifuga de la o persoana fizica ce are aceste bunuri din patrimoniul personal ce document contabil tb intocmit? ...caci am inteles ca borderourile de achizitie a fost scos....tb sa retina impozit pt acea pers fizica?
La un pfa cu activitate apicola ( 75 familii) care cumpara lazi si o centrifuga de la o persoana fizica ce are aceste bunuri din patrimoniul personal ce document contabil tb intocmit? ...caci am inteles ca borderourile de achizitie a fost scos....tb sa retina impozit pt acea pers fizica?
Re: CONTROL ANAF PFA
Faci frumos un contract de vanzare cumparare, iar plata il faci pe baza unei dispozitii de plata.
Re: CONTROL ANAF PFA
De unde ați înțeles că a fost scos?
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: CONTROL ANAF PFA
Amenda pt.lipsa raport gestiune este conf.art.41,alin(2) lit.c din legea cont.82/1991.
Iar cand a scazut stocul de marfa de sfarsit de an din cheltuieli a invocat art.48.alin(4) lit.a din legea 571/2003, fara sa nominalizeze si lit.b, care scrie clar; sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar in care au fost platite.
Ori marfa din stoc a fost platita la zi.
Vreau sa stiu daca reusesc ceva, facand contestatie.Multumesc.
Iar cand a scazut stocul de marfa de sfarsit de an din cheltuieli a invocat art.48.alin(4) lit.a din legea 571/2003, fara sa nominalizeze si lit.b, care scrie clar; sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar in care au fost platite.
Ori marfa din stoc a fost platita la zi.
Vreau sa stiu daca reusesc ceva, facand contestatie.Multumesc.
Re: CONTROL ANAF PFA
Raport de gestiune ca si document justificativ?
Nu inteleg de ce trebuie sa existe asemenea inspectori.

Nu inteleg de ce trebuie sa existe asemenea inspectori.
Re: CONTROL ANAF PFA
Exact ce am spus. Dau amenzi pe legea contabilității, dar fără a indica exact reglementările încălcate contabile (reglementări date în baza legii contabilității)
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
-
- Mesaje: 696
- Membru din: Joi Oct 01, 2009 12:00 am
Re: CONTROL ANAF PFA
L 82/1991
(5) Persoanele fizice care desfăşoară activităţi producătoare de venit, definite de Codul fiscal, şi ale căror venituri sunt determinate în sistem real au obligaţia să conducă evidenţa contabilă pe baza regulilor contabilităţii în partidă simplă sau, la opţiunea acestora, pe baza regulilor contabilităţii în partidă dublă, potrivit reglementărilor contabile emise în acest sens, cu excepţia situaţiei în care în legislaţia fiscală se prevede altfel.
OMFP 170/2015
1. În sensul prezentelor reglementări, contabilitatea în partidă simplă reprezintă ansamblul registrelor şi documentelor financiar-contabile, legal reglementate, care servesc la evidenţierea în contabilitate, în mod cronologic şi sistematic, a operaţiunilor economico-financiare consemnate în documentele justificative.2. Persoanele care conduc contabilitatea în partidă simplă pot utiliza formularele financiar-contabile prevăzute în prezentele reglementări sau numai o parte din acestea, în funcţie de elementele specifice activităţii desfăşurate, astfel încât acestea să permită determinarea informaţiilor necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor prevăzute de legislaţia în vigoare.3. În funcţie de necesităţi, persoanele care conduc contabilitatea în partidă simplă pot utiliza şi alte formulare financiar-contabile prevăzute în Normele metodologice de întocmire şi utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, cu completările ulterioare. În acest caz, elementele referitoare la conturi, debit, credit, semnături de aprobare, avizare, precum şi alte elemente similare, nu se completează.4. Persoanele care conduc contabilitatea în partidă simplă pot folosi şi alte formulare prevăzute în mod expres de acte normative care reglementează activităţi economice specifice (agricultură, exploatarea masei lemnoase, jocuri de noroc etc.).
Discutabil totusi, deoarce ANAF-ul poate justifica sanctiunea, spunand ca, raportul de gestiune este necesar pentru "determinarea informaţiilor necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor prevăzute de legislaţia în vigoare". Si asa, "posibilitatea" (Persoanele care conduc contabilitatea în partidă simplă pot utiliza) se transforma in "obligatie".
Ceva de genul, Codului Rutier, care nu prevede obligativitatea purtarii centurii de singuranta pe locurile din spate daca masina nu este prevazuta din constructie cu centuri (in spate), dar daca are si in spate, atuci e obligatoriu.
(5) Persoanele fizice care desfăşoară activităţi producătoare de venit, definite de Codul fiscal, şi ale căror venituri sunt determinate în sistem real au obligaţia să conducă evidenţa contabilă pe baza regulilor contabilităţii în partidă simplă sau, la opţiunea acestora, pe baza regulilor contabilităţii în partidă dublă, potrivit reglementărilor contabile emise în acest sens, cu excepţia situaţiei în care în legislaţia fiscală se prevede altfel.
OMFP 170/2015
1. În sensul prezentelor reglementări, contabilitatea în partidă simplă reprezintă ansamblul registrelor şi documentelor financiar-contabile, legal reglementate, care servesc la evidenţierea în contabilitate, în mod cronologic şi sistematic, a operaţiunilor economico-financiare consemnate în documentele justificative.2. Persoanele care conduc contabilitatea în partidă simplă pot utiliza formularele financiar-contabile prevăzute în prezentele reglementări sau numai o parte din acestea, în funcţie de elementele specifice activităţii desfăşurate, astfel încât acestea să permită determinarea informaţiilor necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor prevăzute de legislaţia în vigoare.3. În funcţie de necesităţi, persoanele care conduc contabilitatea în partidă simplă pot utiliza şi alte formulare financiar-contabile prevăzute în Normele metodologice de întocmire şi utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, cu completările ulterioare. În acest caz, elementele referitoare la conturi, debit, credit, semnături de aprobare, avizare, precum şi alte elemente similare, nu se completează.4. Persoanele care conduc contabilitatea în partidă simplă pot folosi şi alte formulare prevăzute în mod expres de acte normative care reglementează activităţi economice specifice (agricultură, exploatarea masei lemnoase, jocuri de noroc etc.).
Discutabil totusi, deoarce ANAF-ul poate justifica sanctiunea, spunand ca, raportul de gestiune este necesar pentru "determinarea informaţiilor necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor prevăzute de legislaţia în vigoare". Si asa, "posibilitatea" (Persoanele care conduc contabilitatea în partidă simplă pot utiliza) se transforma in "obligatie".
Ceva de genul, Codului Rutier, care nu prevede obligativitatea purtarii centurii de singuranta pe locurile din spate daca masina nu este prevazuta din constructie cu centuri (in spate), dar daca are si in spate, atuci e obligatoriu.

Re: CONTROL ANAF PFA
Pentru StroeR620
Faptul ca "as putea" folosii un document pentru o anumita evidenta nu inseamna ca o institutie/un inspector ma poate obliga sa il folosesc, precum sa ma amendeze pentru ca nu l-am folosit ceva ce nu sunt obligat.
Exemplul dat nu prea are ce cauta pe acest meleag, scuze.
Pana la urma despre ce "raport de gestiune" discutam? Unde ai citit sa fie reglementat acest document?
Faptul ca eu mi-am creat un formular care l-am denumit "raport de gestiune" pentru a ma ajuta intr-o anumita evidenta nu inseamna ca imi poate solicita inspectorul.
Ar trebui invatati inspectorii sa nu abuzeze de functie, iar daca nu se descurca cu legislatia in vigoare sa faca lobby in asa fel incat sa se creeze act normativ prin ma poate obliga, dar cel mai important este sa invete si ei sa respecte actele normative, cum si noi suntem obligati.
Faptul ca "as putea" folosii un document pentru o anumita evidenta nu inseamna ca o institutie/un inspector ma poate obliga sa il folosesc, precum sa ma amendeze pentru ca nu l-am folosit ceva ce nu sunt obligat.
Exemplul dat nu prea are ce cauta pe acest meleag, scuze.
Pana la urma despre ce "raport de gestiune" discutam? Unde ai citit sa fie reglementat acest document?
Faptul ca eu mi-am creat un formular care l-am denumit "raport de gestiune" pentru a ma ajuta intr-o anumita evidenta nu inseamna ca imi poate solicita inspectorul.
Ar trebui invatati inspectorii sa nu abuzeze de functie, iar daca nu se descurca cu legislatia in vigoare sa faca lobby in asa fel incat sa se creeze act normativ prin ma poate obliga, dar cel mai important este sa invete si ei sa respecte actele normative, cum si noi suntem obligati.
Re: CONTROL ANAF PFA
stroer620, poate utiliza nu este egal cu a fi obligat să utilizeze.
OMFP 170/2015 trimite explicit la un ordin ce a fost abrogat între timp.
Ceea ce legea nu obligă, organul de control nu poate obliga nici atât.
În plus: care e actul legal aprobat în România, aflat în vigoare, ce reglementează raportul de gestiune? Și care îi conferă calitatea de document justificativ. Ce cod de formular are acest raport? Ce conținut minim, legal aprobat, are? Puteți indica actul normativ ce reglementează toate astea?
Că înțeleg că inspectorii au amendat pentru nerespectarea reglementărilor emise de MF. Dar nu au indicat care reglementări emise de MF indică ceea ce cer ei. E ciudat nu credeți?
OMFP 170/2015 trimite explicit la un ordin ce a fost abrogat între timp.
Ceea ce legea nu obligă, organul de control nu poate obliga nici atât.
În plus: care e actul legal aprobat în România, aflat în vigoare, ce reglementează raportul de gestiune? Și care îi conferă calitatea de document justificativ. Ce cod de formular are acest raport? Ce conținut minim, legal aprobat, are? Puteți indica actul normativ ce reglementează toate astea?
Că înțeleg că inspectorii au amendat pentru nerespectarea reglementărilor emise de MF. Dar nu au indicat care reglementări emise de MF indică ceea ce cer ei. E ciudat nu credeți?
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.