lipsa documente justificative
Re: lipsa documente justificative
Da. Cu condiția ca un contabil care vede acele sume să știe cu certitudine că sunt sume în folosul personal al asociatului/administratorului. Uneori e greu.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: lipsa documente justificative
De aceea am zis "teoretic" 

Re: lipsa documente justificative
neatzaaa...ma bag si eu in ciorba...
asa cum zice si tomac...daca stii ce reprezinta respectiva chelt...
referitor la cazul de mai sus ...asa fac/interpretez si eu...chiar daca se intampla sa nu am doc justificativ, cand stiu ca este ptr combustibil ( uzual scrie in extras unde s-a decontat suma-ex.lukoil/omv.etc..) le duc direct pe 6022 si logica este ca s-au utilizat in folosul firmei ( evident ma refer DOAR la firmele micro) si acolo unde vad decontare in restaurant sau mega image sau farmacii la duc in protocol iar acolo unde nu pot determina le duc in 6588
asa fac eu...
asa cum zice si tomac...daca stii ce reprezinta respectiva chelt...
referitor la cazul de mai sus ...asa fac/interpretez si eu...chiar daca se intampla sa nu am doc justificativ, cand stiu ca este ptr combustibil ( uzual scrie in extras unde s-a decontat suma-ex.lukoil/omv.etc..) le duc direct pe 6022 si logica este ca s-au utilizat in folosul firmei ( evident ma refer DOAR la firmele micro) si acolo unde vad decontare in restaurant sau mega image sau farmacii la duc in protocol iar acolo unde nu pot determina le duc in 6588
asa fac eu...
Re: lipsa documente justificative
... yyuuppyyy ! Ce ma bucur ca nu sunt singurul contabil din tara asta care facea asa ! Suntem doi acum ! 

Re: lipsa documente justificative
Costachet: vezi ca tomac ii raspunde lui scortarum si face referire la acele cheltuieli care se fac venituri impozabile
Re: lipsa documente justificative
Și eu fac la fel. Dacă văd în extrasul de cont o plată către LUKOIL, OMV, Rompetrol (pentru care nu am documentul adus) mă duc și adaug in Intrări Bonul Fiscal (chiar cu TVA) și apoi achit furnizorul respectiv normal din banca. Fac asta pentru că administratorul firmei respective este mai împrăștiat și îmi aduce bonurile când le "găsește" (peste 2-3-4 luni chiar). Dacă la control lipsește cumva vreun bon, dar eu l-am înregistrat este problema administratorului; și chiar daca nu poate prezenta documentul, nu se face pușcărie pentru așa ceva ! Îmi dă jos cheltuiala respectivă și TVA-ul și gata ! Nu e nicio dramă pentru nimeni !
Re: lipsa documente justificative
Personal, nu sunt de acord sa le trec pe cheltuieli fara document justificativ, iar faptul ca apare pe extras nu consider a fi.
Sa fie inregistrat fictiv prin intrari, ii si mai rau, iar faptul ca apare numele unui furnizor de la care se poate achizitiona combustibil nu inseamna ca nu a cumparat total alteceva.
Cel mai corect, din punctul meu de vedere este utilizarea 542 sau 4551, dupa care sa se descurce adminsitratorul, chiar daca este "imprastiat".
Sa fie inregistrat fictiv prin intrari, ii si mai rau, iar faptul ca apare numele unui furnizor de la care se poate achizitiona combustibil nu inseamna ca nu a cumparat total alteceva.
Cel mai corect, din punctul meu de vedere este utilizarea 542 sau 4551, dupa care sa se descurce adminsitratorul, chiar daca este "imprastiat".
Re: lipsa documente justificative
Soarem196: cand iti aduce administratorul documentele (pe care tu le ai deja inregistrate) peste 2-3-4 luni, ce faci cu ele? Dintre toti cei care si-au exprimat parerea, cea mai ok este a lui balazse.
Re: lipsa documente justificative
Când mi le aduce - verific daca le am deja înregistrate și dacă sunt băgate, le iau și le pun în dosarul lunii respective (de care aparțin) !
Re: lipsa documente justificative
BalazsE: Sa zicem că am o plata prin banca (BF OMV) și înregistrez prin 542 cum spui tu .. peste 1-2 luni închid 542 că văd că nu mi-a adus documentul - apoi, peste 3 luni găsesc în actele aduse bonul respectiv .. îl înregistrez cu data aducerii și plată cum o mai fac ? Prin 542 ? Dar bonul mi-a fost achitat prin banca ! Vedeți ? Teoria e frumoasă, dar practica te răpune !
Re: lipsa documente justificative
Inchizi 542 cu ce? Aduce inapoi banii, nu? Daca nu atunci poti sa il treci pe 461.
Cand primesti documentul efectiv il inregistrezi si platesti il platesti efectiv, daca ti-a adus banii inapoi anterior, in caz contrar inchizi 461.
Daca a cumparat alcool, tutun sau orice alt produs, cum sa il inregistrezi pe combustibil?
Cand primesti documentul efectiv il inregistrezi si platesti il platesti efectiv, daca ti-a adus banii inapoi anterior, in caz contrar inchizi 461.
Daca a cumparat alcool, tutun sau orice alt produs, cum sa il inregistrezi pe combustibil?
Re: lipsa documente justificative
In cazul meu cumpără combustibil întotdeauna (in 100% din cazuri). Dar cum zici tu, ar fi
542=5121 când găsesc plata cu cardul fara document
5311=542 când îl pun sa de-a banii înapoi (după 2 luni)
6022=401 când îmi aduce bonul fiscal (peste 4 luni)
401 acum îl sting prin 5311, 461 sau 542 ? Mă apuc sa fac fel și fel de dispoziții de incasare, de plata pentru 100 lei ? Uită-te ce procedura complicata, când pot face cum am zis ! Bag bonul și apoi aștept documentul - când îl aduce îl pun la dosar ! Nu-l mai aduce, e treaba lui !
542=5121 când găsesc plata cu cardul fara document
5311=542 când îl pun sa de-a banii înapoi (după 2 luni)
6022=401 când îmi aduce bonul fiscal (peste 4 luni)
401 acum îl sting prin 5311, 461 sau 542 ? Mă apuc sa fac fel și fel de dispoziții de incasare, de plata pentru 100 lei ? Uită-te ce procedura complicata, când pot face cum am zis ! Bag bonul și apoi aștept documentul - când îl aduce îl pun la dosar ! Nu-l mai aduce, e treaba lui !
Re: lipsa documente justificative
Il stingi prin 542, dupa care inregistrezi decontul adus de client pe care trece toate bonurile uitate sa le predea, dupa care ii platesti contravaloarea prin casa.
Am zis eu cu un cuvant ca este usor sa lucrezi cu un client "imprastiat"?
Nu am zis, dar asta iti asumi cand lucrezi cu un client de acest gen.
Important este ca tu sa lucrezi corect, precum pe baza documentelor primite.
Pana la urma tu decizi cum doresti sa lucrezi, eu am descris parerea mea.
Am zis eu cu un cuvant ca este usor sa lucrezi cu un client "imprastiat"?
Nu am zis, dar asta iti asumi cand lucrezi cu un client de acest gen.
Important este ca tu sa lucrezi corect, precum pe baza documentelor primite.
Pana la urma tu decizi cum doresti sa lucrezi, eu am descris parerea mea.
-
- Mesaje: 8
- Membru din: Mar Noi 07, 2017 7:55 pm
- Localitate: Targu Mures
Re: lipsa documente justificative
Fratilor, contabilitatea se tine pe baza de documente justificative. Punct.
-
- Mesaje: 456
- Membru din: Mie Mar 09, 2011 10:22 am
Re: lipsa documente justificative
Și virgulă... 

Norocul este ceea ce are loc atunci când pregătirea se întâlnește cu șansa!