Anulare cod TVA din oficiu
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Mai am nelamuriri, va rog ajutor!
1.Anulare cod tva din oficiu in noiem. In decontul de tva 300 pt luna noiembrie , pot trece ajustarile tva pt bunuri de capital la rd 35 cu minus si ajustarile pt mijloace fixe la rd 34 cu minus? Este corect?
2.au fost emise facturi fara tva in Noiembrie , dupa anularea cod tva (considerate cu taxare inversa). La declar in 311 in Decembrie pt luna noiembrie?
3.Tva -ul de recuperat il trec in 4482 pana in momentul reinregistrarii ca platitor de tva, plecand cu tva de la zero pt noiembrie?
4.Nu se poate compensa TVA de recuperat cu cel de plata , in d300 aferent lunii Noiembrie, declarat in Decembrie?
Multumesc inca o data pt ajutor!
1.Anulare cod tva din oficiu in noiem. In decontul de tva 300 pt luna noiembrie , pot trece ajustarile tva pt bunuri de capital la rd 35 cu minus si ajustarile pt mijloace fixe la rd 34 cu minus? Este corect?
2.au fost emise facturi fara tva in Noiembrie , dupa anularea cod tva (considerate cu taxare inversa). La declar in 311 in Decembrie pt luna noiembrie?
3.Tva -ul de recuperat il trec in 4482 pana in momentul reinregistrarii ca platitor de tva, plecand cu tva de la zero pt noiembrie?
4.Nu se poate compensa TVA de recuperat cu cel de plata , in d300 aferent lunii Noiembrie, declarat in Decembrie?
Multumesc inca o data pt ajutor!
Re: Anulare cod TVA din oficiu
1. Ajustarea TVA la bunurile de capital înseamnă ajustarea de TVA la mijloace fixe. De ce să le treceți distinct? TVA nu se ajustează pentru stocuri.
2. Da.
3. Nu. De ce?
4. Ba da.
2. Da.
3. Nu. De ce?
4. Ba da.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Multumesc!
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Cu ce articol din lege as putea argumenta ca nu trebuie sa fac ajustare la bunurile de capital achizitionate cu taxare inversa, in cazul anularii din oficiu a TVA? Ca nu e logic am înțeles, dar dacă intrebi pe cei care " te taxează" evident ca vor " interpreta" articole din lege astfel încât sa confirme ca trebuie sa ajustezi si evident sa achiți in situația data. Cum contestam in caz de nevoie? Ma întreb dacă a câștigat cineva in instanța o asemenea speța. Pe unde cauți, peste tot: trebuie, trebuie, trebuie...
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Cu nici unul pentru că nu există un astfel de articol.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: Anulare cod TVA din oficiu
1.Dacă au trecut 15 zile de la anunțul colectiv de pe site-ul ANAF de declarare a inactivității, nu se mai poate face contestație, nu? Pentru ca se considera tardiva si cu siguranța va fi respinsă contestația. Adevarat?
2. Mai exista cale de ieșire din aceasta situație , in afara de a colecta TVA si de a face ajustare TVA la bunurile de capital?
3. Dacă se cere eșalonare la plata a acestui TVA , când se reactivează firma si se reînscrie in plătitor de TVA? La data aprobării eșalonării?
Mulțumesc anticipat!
2. Mai exista cale de ieșire din aceasta situație , in afara de a colecta TVA si de a face ajustare TVA la bunurile de capital?
3. Dacă se cere eșalonare la plata a acestui TVA , când se reactivează firma si se reînscrie in plătitor de TVA? La data aprobării eșalonării?
Mulțumesc anticipat!
Re: Anulare cod TVA din oficiu
1.Nu la finanțe, dar se poate ataca în instanță, unde termenul de decădere este 6 luni parcă, dar cel mai bine vă lămurește un jurist.
2.Să se reînscrie plătitor de TVA, dar și în acest caz, între data anulării și data reînscrierii în registru are obligația de a colecta TVA și de a efectua ajustare de TVA la bunuri de capital. După reînscriere poate face ajustare, negativă de data aceasta, a TVA la bunuri de capital și poate redobândi dreptul de deducere a TVA la bunurile achiziționate în perioada cu TVA anulat și aflate în stoc la data redobândirii codului de TVA.
3.Nu are nici o legătură eșalonarea la plată a TVA cu data redobândirii calității de plătitor. Eșalonare la plată se poate cere oricând, indiferent că este sau nu înscris în registrul plătitorilor de TVA la data solicitării eșalonării.
2.Să se reînscrie plătitor de TVA, dar și în acest caz, între data anulării și data reînscrierii în registru are obligația de a colecta TVA și de a efectua ajustare de TVA la bunuri de capital. După reînscriere poate face ajustare, negativă de data aceasta, a TVA la bunuri de capital și poate redobândi dreptul de deducere a TVA la bunurile achiziționate în perioada cu TVA anulat și aflate în stoc la data redobândirii codului de TVA.
3.Nu are nici o legătură eșalonarea la plată a TVA cu data redobândirii calității de plătitor. Eșalonare la plată se poate cere oricând, indiferent că este sau nu înscris în registrul plătitorilor de TVA la data solicitării eșalonării.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Apreciez foarte mult ajutorul acordat si va multumesc din nou pentru asta! Dupa ajustare iese o suma de plata foarte mare, pe care nu au de unde sa o achite la scadenta din 20.12.ac (pentru aceasta suma ma refeream sa solicitam esalonare), Problema majora este ca suma declarata acum are scadenta peste cateva zile . Si una dintre conditii pentru reactivare este sa nu ai datorii la bugetul statului, deci...Nu mai vorbim ca vin sarbatorile si presupun ca ne vor reactiva abia anul viitor. De aceea nu stim cum sa procedam ca sa iesim din acest mare impas. Ma puteti ajuta din nou cu un sfat, va rog?
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Adică a fost declarată inactiv?
Nu am soluții minune în acest caz. Eventual să depuneți cerere de eșalonare a datoriei, imediat după data de 23/12.
Nu am soluții minune în acest caz. Eventual să depuneți cerere de eșalonare a datoriei, imediat după data de 23/12.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: Anulare cod TVA din oficiu
La multi ani tuturor! Sarbatori fericite! Un An Nou mai bun, mai prosper, plin de sanatate si vise implinite!
Va rog frumos sa imi confirmati daca este corect: la reactivare societate dupa declarare ca inactiva , pentru redobandire cod tva, dupa cod tva anulat din oficiu,
trebuie depuse 099 si 010. Mai trebuie si altceva?
Multumesc anticipat!
Va rog frumos sa imi confirmati daca este corect: la reactivare societate dupa declarare ca inactiva , pentru redobandire cod tva, dupa cod tva anulat din oficiu,
trebuie depuse 099 si 010. Mai trebuie si altceva?
Multumesc anticipat!
Re: Ajustare tva la marfuri
Va rog sa ma sfatuiti ,in cazul unei SC ,platitoare de tva, cu activitate florarie ,care achizitioneaza flori din Olanda ,cu taxare inversa.
In cazul in care aceste flori ,raman in stoc ,s-au vestejit ,pot face pv de reducere de pret sub pretul de cumparare ?
Cu preturi reduse ,urmeaza sa le factureze la potentiali clienti ,prin emitere de facturi la care aplica tva.
Este obligatoriu sa mai calculez ajustare tva ? Pt ca am redus pretul si vand sub pret ?
Multumesc.
In cazul in care aceste flori ,raman in stoc ,s-au vestejit ,pot face pv de reducere de pret sub pretul de cumparare ?
Cu preturi reduse ,urmeaza sa le factureze la potentiali clienti ,prin emitere de facturi la care aplica tva.
Este obligatoriu sa mai calculez ajustare tva ? Pt ca am redus pretul si vand sub pret ?
Multumesc.
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Da, se poate.
Nu este caz de ajustare aici.
Nu este caz de ajustare aici.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Multumesc foarte mult !
-
- Mesaje: 5
- Membru din: Joi Iun 18, 2009 12:00 am
Re: Anulare cod TVA din oficiu
Buna ziua!
Am urmatoarea situatie in care va rog sa ma lamuriti si pe mine:
Unui SRL cu activitate comert cu amanuntul(marfuri alimentare) i s a anulat codul de tva cf.art.316,alin.11.lit.c(infractiuni ec.)incepand cu data de 16.01.2020 in balanta conturile se prezinta astfel:
TVA de recuperat 4424 = 11130
TVA neexxigibila 4428 = 22960
Intrebarile mele sunt :
1). Inchid aceste conturi prin 4482 respectiv 4481?
2). Pentru perioada 01.01.-15.01.2020 depun declaratia 300 si 394 pana pe data de 25.02.2020,dar pentru restul perioadei se depune si declaratia 311 cu TVA ul colectat aferent marfurilor vandute prin casa de marcat? Si tot asa luna de luna?
3). Tinand cont ca a schimbat casa de marcat cum calculez TVA ul?
Va multumesc!
Am urmatoarea situatie in care va rog sa ma lamuriti si pe mine:
Unui SRL cu activitate comert cu amanuntul(marfuri alimentare) i s a anulat codul de tva cf.art.316,alin.11.lit.c(infractiuni ec.)incepand cu data de 16.01.2020 in balanta conturile se prezinta astfel:
TVA de recuperat 4424 = 11130
TVA neexxigibila 4428 = 22960
Intrebarile mele sunt :
1). Inchid aceste conturi prin 4482 respectiv 4481?
2). Pentru perioada 01.01.-15.01.2020 depun declaratia 300 si 394 pana pe data de 25.02.2020,dar pentru restul perioadei se depune si declaratia 311 cu TVA ul colectat aferent marfurilor vandute prin casa de marcat? Si tot asa luna de luna?
3). Tinand cont ca a schimbat casa de marcat cum calculez TVA ul?
Va multumesc!
Re: Anulare cod TVA din oficiu
1. Nu sunt corecte inregistrarile propuse de tine. 4424 ramane cu sold. Soldul contului 4428 se inchide in functie de decizia societatii. Daca se mentine actualul pret de vanzare cu amanuntul, TVA neexigibila se transfera pe seama adaosului comercial (4428 = 378). Daca se reduce pretul de vanzare cu TVA aferent, scoaterea din evidenta a TVA se face prin articolul contabil 4428 = 371. Cred ca se aplica prima varianta, deoarece pentru perioada de anulare a coduliid e TVA, societatea datoreaza TVA aferent bunurilor vandute;
2. Da. Incepand cu luna februarie vei depune doar D311. La dabandirea codului de TVA, prin primul decont de TVA, vei efectua ajustari si regularizari de TVA;
3. Trebuie urmarite distinct vanzarile pe cote de TVA. Ar trebui sa primesti rapoarte privind vanzarile pe cote de TVA.
2. Da. Incepand cu luna februarie vei depune doar D311. La dabandirea codului de TVA, prin primul decont de TVA, vei efectua ajustari si regularizari de TVA;
3. Trebuie urmarite distinct vanzarile pe cote de TVA. Ar trebui sa primesti rapoarte privind vanzarile pe cote de TVA.
Eugen Pintea