achizitii/livrari non-UE
Re: achizitii/livrari non-UE
Anumite operațiuni se pot declara și fără cod valid de TVA în D390.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: achizitii/livrari non-UE
Buna ziua.
Nu am primit cod valid de TVA de la clientul meu din UK.
Cum pot corecta acum?
Va rog frumos sa ma ajutati.
Va multumesc.
Nu am primit cod valid de TVA de la clientul meu din UK.
Cum pot corecta acum?
Va rog frumos sa ma ajutati.
Va multumesc.
Re: achizitii/livrari non-UE
Buna seara, pfa, platitoare de tva, presteaza servicii nato catre o firma din Anglia, este scutita de tva, se declara in 390?
Re: achizitii/livrari non-UE
@gabreai - depuneți rectificativ la 390. Puneți codul de TVA de IT sau altă țară la acel terț. Eventual preluați în decont pe regularizări livrări intracomunitare.
@ivanovc - depinde de serviciu și de locul prestării, dar da e scutit în principiu și nu se declară în D390.
@ivanovc - depinde de serviciu și de locul prestării, dar da e scutit în principiu și nu se declară în D390.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: achizitii/livrari non-UE
Multumesc dl Tomac! in brexitul publicat de anaf am citit ca pt.tranzactiile intre Reg.Unit si statele membre care au avut loc inainte de incheierea perioadei de tranzitie se vor aplica regulile stabilite prin Directiva TVA ,timp de 5 ani; cred ca e valabil si in cazul meu; pfa respectiva este inregistrata in RO,lucreaza in BE si fact.servicii nato catre firma UK;
Re: achizitii/livrari non-UE
Buna ziua.
Am un import marfa din UK. Nu ne-am ocupat noi de formalitatile vamale, nu avem DVI primit, nu ni s-a cerut sa platim TVA in vama, cum eram obisnuiti.
In schimb am primit o factura din Franta, de la societatea Chronopos SAS, pentru TVA, taxe vamale si alte servicii. Marfa a venit pe terestru, Franta fiind primul stat de tranzitare.
TVA de Franta de pe factura este 20%. Am inregistrat aceasta factura cu pozitie de TVA 20%. Este corect? Trebuie sa evidentiez TVA-ul importului.
TVA-ul platit in Franta se recupereaza cumva?
Am solicitat DVI, dar nu am primit nicun raspuns.
Cum completez corect declaratiile?
Va rog sa ma ajutati.
Este noua pentru mine aceasta situatie.
Am un import marfa din UK. Nu ne-am ocupat noi de formalitatile vamale, nu avem DVI primit, nu ni s-a cerut sa platim TVA in vama, cum eram obisnuiti.
In schimb am primit o factura din Franta, de la societatea Chronopos SAS, pentru TVA, taxe vamale si alte servicii. Marfa a venit pe terestru, Franta fiind primul stat de tranzitare.
TVA de Franta de pe factura este 20%. Am inregistrat aceasta factura cu pozitie de TVA 20%. Este corect? Trebuie sa evidentiez TVA-ul importului.
TVA-ul platit in Franta se recupereaza cumva?
Am solicitat DVI, dar nu am primit nicun raspuns.
Cum completez corect declaratiile?
Va rog sa ma ajutati.
Este noua pentru mine aceasta situatie.
Re: achizitii/livrari non-UE
În acest caz înseamnă că vama s-a făcut în Franța și acolo s-a plătit TVA și taxe vamale. În acest caz pe coloana taxe veți introduce și TVA și taxe vamale, etc.
Acelea se includ în prețul de achiziție. Nu le puteți deduce. Puteați opta să faceți vama în România nu în primul stat din UE.
Vama a făcut-o un intermediar. Cine și de ce l-a ales e o altă discuție.
Acelea se includ în prețul de achiziție. Nu le puteți deduce. Puteați opta să faceți vama în România nu în primul stat din UE.
Vama a făcut-o un intermediar. Cine și de ce l-a ales e o altă discuție.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: achizitii/livrari non-UE
Buna ziua.
Am primit un cod de TVA de Italia.
Ana
Am primit un cod de TVA de Italia.
Ana
-
- Mesaje: 4
- Membru din: Joi Mai 26, 2016 3:50 pm
Re: achizitii/livrari non-UE
buna ziua,
Va rog sa ma ajutati in rezolvarea urmatoarei spete:
Firma din Ro platitoare de TVA factureaza bunuri catre o soc. din UK factura scutita de TVA .
Ulterior solicit si dovada exportului si din CMR constat caci marfa nu a mers in UK ci a mers in Germania la acelasi client din UK care detine un cod valid de tva in Germania.
in acest caz cum trebuie tratata operatia ;
1. ca si o livrare intracomunitatara (declarata in 300si 390) ?
2. ca si un export declaratia ( 300 dar si 390 pe codul valid tva de germania)
Va multumesc anticipat!
Cu stima si consideratie pentru ajutorul dumneavoastra.
P.S-sper ca am postat unde trebuia intrebarea ,daca nu ,imi cer scuze.
Va rog sa ma ajutati in rezolvarea urmatoarei spete:
Firma din Ro platitoare de TVA factureaza bunuri catre o soc. din UK factura scutita de TVA .
Ulterior solicit si dovada exportului si din CMR constat caci marfa nu a mers in UK ci a mers in Germania la acelasi client din UK care detine un cod valid de tva in Germania.
in acest caz cum trebuie tratata operatia ;
1. ca si o livrare intracomunitatara (declarata in 300si 390) ?
2. ca si un export declaratia ( 300 dar si 390 pe codul valid tva de germania)
Va multumesc anticipat!
Cu stima si consideratie pentru ajutorul dumneavoastra.
P.S-sper ca am postat unde trebuia intrebarea ,daca nu ,imi cer scuze.
Re: achizitii/livrari non-UE
In mod normal, firma din UK trebuia sa iti emita o comanda unde sa iti mentioneze conditille de livrare, locul livrarii si alte detalii.
Daca livrarea s-a efectuat in Germania, unde este inregistrat in scopuri de TVA, atunci si comanda trebuia sa emita ca atare si atunci discutam despre o livrare intracomunitara de pe codul tau fiscal de RO pe codul fiscal de DE al clientului.
Cand ai livrat marfa nu ai stiut destinatia? Daca ai trecut pe CMR ca si loc de livrare UK, atunci in mod normal nu are cum sa fie livrate bunurile in DE.
Daca livrarea s-a efectuat in Germania, unde este inregistrat in scopuri de TVA, atunci si comanda trebuia sa emita ca atare si atunci discutam despre o livrare intracomunitara de pe codul tau fiscal de RO pe codul fiscal de DE al clientului.
Cand ai livrat marfa nu ai stiut destinatia? Daca ai trecut pe CMR ca si loc de livrare UK, atunci in mod normal nu are cum sa fie livrate bunurile in DE.
-
- Mesaje: 4
- Membru din: Joi Mai 26, 2016 3:50 pm
Re: achizitii/livrari non-UE
Vă mulțumesc , pentru timpul acordat și răspunsul edificator.
Re: achizitii/livrari non-UE
Tot nu ne-ai lamurit cum a fost situatia.
-
- Mesaje: 4
- Membru din: Joi Mai 26, 2016 3:50 pm
Re: achizitii/livrari non-UE
O sa vorbesc cu administratorul firmei ,dansul se ocupa de facturare și de formalitățiile vamale .
Va fi necesar sa storneze factura și sa o refacă către firma cu cod de germania.
( când am început colaborarea nu era prevăzut ca eu sa mă ocup de facturare )
Cu riscul de a mă repeta ,am primit factura fără documentele vamale ,când am primit CMR .am văzut căci bunurile sau livrat în ue.
Va fi necesar sa storneze factura și sa o refacă către firma cu cod de germania.
( când am început colaborarea nu era prevăzut ca eu sa mă ocup de facturare )
Cu riscul de a mă repeta ,am primit factura fără documentele vamale ,când am primit CMR .am văzut căci bunurile sau livrat în ue.
Re: achizitii/livrari non-UE
Am inteles ca nu tu esti raspunzator de emitere factura, precum si cunosc faptul ca multi administratori doar emit factura, fara sa discute anterior cu contabilul, si nu se gandesc la toate situatiile.
Pana cand discuti cu administratorul, verifica ce s-a completat pe CMR (deoarece in majoritatea cazurilor sunt completate de soferii de la firma de transport/logistica si nu de catre expeditor, desi conform mentiunilor de pe CMR asa apara), adica ce apare la "locul descarcarii" (la beneficiar, in mod normal trebuia sa apara firma din UK), precum un lucru important ii ca la "documente atasate" sa fie trecut numarul avizului de livrare sau numarul de factura (altfel nu prea poti dovedii pentru acea livrare ca s-a efectuat in UE).
Daca livrarea s-a realizat in DE si factura a fost emisa pe CIF-ul de DE, atunci va fi o livrare intracomunitara de bunuri, deci mergea fara TVA, dar daca livrarea s-a realizat in DE si factura a fost emis pe CIF-ul din UK, atunci trebuia emis cu TVA.
Am vazut si eu caz, cand firma din UE a solicitat o achizitie si a transmis datele, iar la ridicare firma de logistica a solicitat anumite detalii pentru formalitatile vamale, si atunci s-a aflat ca acel client a si vandut mai departe bunul in afara UE, deci mare atentie la conditiile de livrare si locul livrarii efective.
Pana cand discuti cu administratorul, verifica ce s-a completat pe CMR (deoarece in majoritatea cazurilor sunt completate de soferii de la firma de transport/logistica si nu de catre expeditor, desi conform mentiunilor de pe CMR asa apara), adica ce apare la "locul descarcarii" (la beneficiar, in mod normal trebuia sa apara firma din UK), precum un lucru important ii ca la "documente atasate" sa fie trecut numarul avizului de livrare sau numarul de factura (altfel nu prea poti dovedii pentru acea livrare ca s-a efectuat in UE).
Daca livrarea s-a realizat in DE si factura a fost emisa pe CIF-ul de DE, atunci va fi o livrare intracomunitara de bunuri, deci mergea fara TVA, dar daca livrarea s-a realizat in DE si factura a fost emis pe CIF-ul din UK, atunci trebuia emis cu TVA.
Am vazut si eu caz, cand firma din UE a solicitat o achizitie si a transmis datele, iar la ridicare firma de logistica a solicitat anumite detalii pentru formalitatile vamale, si atunci s-a aflat ca acel client a si vandut mai departe bunul in afara UE, deci mare atentie la conditiile de livrare si locul livrarii efective.