1. Cum se poate (daca se poate) dezactiva atasarea automata a codului fiscal la contul de furnizor/client.
2. Cum se poate defini manual contul de furnizor/client, similar atasarii contului la nivelul articolului din documentul de intrare/iesire.
Multumesc.
Dezactivarea atasarii codului fiscal la contul de furnizor/client
Re: Dezactivarea atasarii codului fiscal la contul de furnizor/client
O traducere ar fi bine venită.
- chirigiui509
- Mesaje: 227
- Membru din: Mar Iun 06, 2017 11:16 pm
- Localitate: Petrosani
- Contact:
Re: Dezactivarea atasarii codului fiscal la contul de furnizor/client
Am citit cu atenție și interes mesajul dumneavoastră și (în măsura-n care-mi îngăduiți) mă voi hazarda să vă răspund, nu înainte de a face câteva precizări.
M-am alăturat acestui forum în mod voluntar și uneori m-am aventurat să răspund anumitor întrebări. Am făcut asta cu răspundere și am considerat util ca soluțiile să fie însoțite și de indicații tehnice sau privitoare la sediul materiei.
Citesc (atunci când timpul îmi permite) atât întrebările cât și răspunsurile date și n-aș spune că cei care răspund sunt "necalificați" (cu precizarea că am perceput nuanța în care dojeneați lipsa moderatorului și a prezenței "persoanei calificate" de la SAGA) și nici că sunt "neștiutori".
Trecând peste asta, vă propun să încercăm să găsim împreună răspunsurile la întrebările dumneavoastră.
----------------------------
1. Cum se poate (daca se poate) dezactiva atasarea automata a codului fiscal la contul de furnizor/client
La definirea pozițiilor de terți, aplicația SAGA alocă un cod a cărui valoare implicită este una numerică (definit incremental într-o bază de numerație cu valori implicite de la 00001 la 99999).
Aplicația permite ca acest sistem de evidențiere să fie modificat iar combinația să fie (inclusiv) alfanumerică. Astfel, plaja numerelor alocate poate să fie definită inclusiv în baza 16 de exemplu adică s-ar folosi 0,1,2...9,A,B,C,D,E,F și s-ar genera combinări de 16 luate câte 5 variante. Sigur că dumneavoastră vă puteți defini un alt criteriu de evidențiere, care să fie mult mai sofisticat de atât, câtă vreme sunt respectate următoarele cerințe:
- codul definit este unic (el reprezintă în interiorul aplicației o cheie primară de index și asociază mișcările terțului cu poziția acestuia)
- codul definit devine analitic al sinteticului de grad I (401, sau 4111 în mod implicit dar posibil de customizat și acesta)
O primă observație ar fi legată de faptul că structura codului (transformată în analitic de identificare a terțului) ar trebui să răspundă criteriilor de dezvoltare a conturilor analitice (fapt despre care veți găsi detalii în help-ul aplicației). Cu privire la lungimea string-ului definit ca analitic al sinteticului de grad I, aceasta poate fi mai mare de 5 caractere (deși în practică se dovedește a fi acoperitoare lungimea de 5).
O primă concluzie ar fi aceea că nu codul fiscal este cheia de index (adică "asocierea/împerecherea" informațiilor nu se face după CIF) ci codul de terț definit așa cum arătam anterior.
Să vedem ce ar însemna asta în mod concret și vom porni raționamentul de la situația ipotetică în care avem 3 clienți/furnizori având următoarele date
cod cod_fiscal denumire analitic
00001 12345601 ALPHA SRL 401.00001
00002 12345602 BETA SRL 401.00002
00003 12345603 GAMA SRL 401.00003
în acest caz,
- evidențele în cadrul aplicației vor fi ținute după COD (prima coloana);
- notele contabile generate de aplicatie conform mapărilor automate vor asocia (potrivit monografiei) analiticul fiecărui terț;
- codul fiscal are relevanță la întocmirea declarațiilor.
Întrebarea era 1. Cum se poate (daca se poate) dezactiva atasarea automata a codului fiscal la contul de furnizor/client iar în concordanță cu întrebarea, răspunsul este "prin ștergere" sau "prin modificare".
Totuși, nu înțeleg care ar fi beneficiul unei astfel de "dezactivări" sau în ce context v-ar putea interesa o astfel de setare?! Mai mult, consider că ar fi o abordare de natură să vă genereze riscuri operaționale majore.
2. Cum se poate defini manual contul de furnizor/client, similar atasarii contului la nivelul articolului din documentul de intrare/iesire.
La această întrebare am răspuns anterior. Operațiunea este simplă, din ecranul de clienți sau furnizori, intrați în editare și vă setați datele dorite.
Atenție la ceea ce se generează în planul de conturi și la vechile înregistrări (dacă ele există rulajele vor trebui și ele mutate pe noul cont).
Încercați să gândiți o procedură care să nu difere mult de "logica aplicației": vă va fi util când va veni momentul raportării SAF-T.
3. Cu privire la tratamentul aplicat al metodei de evaluare a stocurilor
Metoda FIFO (first in, first out) este un procedeu de evaluare a stocurilor care presupune că primele repere intrate în gestiunea entității vor fi și primele ieșite din aceasta. Metoda reflectă cel mai bine fluxul fizic al stocurilor și asigură o evaluare corectă a costului producției sau a vânzărilor. Pentru a aplica metoda FIFO, trebuie să se țină evidența cantității și valorii stocurilor intrate și ieșite pe fiecare lot sau pe fiecare dată de intrare. Valoarea consumului de materiale se determină înmulțind cantitatea consumată cu prețul de intrare al lotului corespunzător. Valoarea stocului rămas se determină înmulțind cantitatea rămasă cu prețul de intrare al ultimului lot intrat.
Dacă sensul doctrinar al celor arătate mai sus este criticabil, vă rog să argumentați.
Cu privire la modul în care "calculează aplicația", în eventualitatea în care ați descoperit o eroare de calcul (nu exclud această ipoteză) vă rog să o prezentați exhaustiv. Dacă vor fi elemente de îndreptat, sunt convins că vor fi aplicate corecții.
PS:
- și eu am prezentat pe forum situații/întrebări la care n-am primit răspuns (...probabil că n-am fost clar sau cei ce-mi putea răspunde n-au citit încă);
- forumul este o "agora" în care membrii acestei mari familii SAGA își prezintă nedumeririle sau răspund întrebărilor, uneori cu mai mult tact, alteori cu mai puțin;
- forumul nu este un centru de consultanță ...ne-am dori probabil să ajungem acolo dar până atunci uitați-vă ce este pe agenda legislativă unde se propune ca CECCAR să fie restructurat din temelii;
- pe forum am găsit numeroase răspunsuri la întrebările mele iar în discuțiile private cu unii membrii am găsit "prietenie și înțelegere" (n-am săi numesc dar le mulțumesc tuturora);
- dispariția ultimului mesaj postat cred că este o abordare corectă.
M-am alăturat acestui forum în mod voluntar și uneori m-am aventurat să răspund anumitor întrebări. Am făcut asta cu răspundere și am considerat util ca soluțiile să fie însoțite și de indicații tehnice sau privitoare la sediul materiei.
Citesc (atunci când timpul îmi permite) atât întrebările cât și răspunsurile date și n-aș spune că cei care răspund sunt "necalificați" (cu precizarea că am perceput nuanța în care dojeneați lipsa moderatorului și a prezenței "persoanei calificate" de la SAGA) și nici că sunt "neștiutori".
Trecând peste asta, vă propun să încercăm să găsim împreună răspunsurile la întrebările dumneavoastră.
----------------------------
1. Cum se poate (daca se poate) dezactiva atasarea automata a codului fiscal la contul de furnizor/client
La definirea pozițiilor de terți, aplicația SAGA alocă un cod a cărui valoare implicită este una numerică (definit incremental într-o bază de numerație cu valori implicite de la 00001 la 99999).
Aplicația permite ca acest sistem de evidențiere să fie modificat iar combinația să fie (inclusiv) alfanumerică. Astfel, plaja numerelor alocate poate să fie definită inclusiv în baza 16 de exemplu adică s-ar folosi 0,1,2...9,A,B,C,D,E,F și s-ar genera combinări de 16 luate câte 5 variante. Sigur că dumneavoastră vă puteți defini un alt criteriu de evidențiere, care să fie mult mai sofisticat de atât, câtă vreme sunt respectate următoarele cerințe:
- codul definit este unic (el reprezintă în interiorul aplicației o cheie primară de index și asociază mișcările terțului cu poziția acestuia)
- codul definit devine analitic al sinteticului de grad I (401, sau 4111 în mod implicit dar posibil de customizat și acesta)
O primă observație ar fi legată de faptul că structura codului (transformată în analitic de identificare a terțului) ar trebui să răspundă criteriilor de dezvoltare a conturilor analitice (fapt despre care veți găsi detalii în help-ul aplicației). Cu privire la lungimea string-ului definit ca analitic al sinteticului de grad I, aceasta poate fi mai mare de 5 caractere (deși în practică se dovedește a fi acoperitoare lungimea de 5).
O primă concluzie ar fi aceea că nu codul fiscal este cheia de index (adică "asocierea/împerecherea" informațiilor nu se face după CIF) ci codul de terț definit așa cum arătam anterior.
Să vedem ce ar însemna asta în mod concret și vom porni raționamentul de la situația ipotetică în care avem 3 clienți/furnizori având următoarele date
cod cod_fiscal denumire analitic
00001 12345601 ALPHA SRL 401.00001
00002 12345602 BETA SRL 401.00002
00003 12345603 GAMA SRL 401.00003
în acest caz,
- evidențele în cadrul aplicației vor fi ținute după COD (prima coloana);
- notele contabile generate de aplicatie conform mapărilor automate vor asocia (potrivit monografiei) analiticul fiecărui terț;
- codul fiscal are relevanță la întocmirea declarațiilor.
Întrebarea era 1. Cum se poate (daca se poate) dezactiva atasarea automata a codului fiscal la contul de furnizor/client iar în concordanță cu întrebarea, răspunsul este "prin ștergere" sau "prin modificare".
Totuși, nu înțeleg care ar fi beneficiul unei astfel de "dezactivări" sau în ce context v-ar putea interesa o astfel de setare?! Mai mult, consider că ar fi o abordare de natură să vă genereze riscuri operaționale majore.
2. Cum se poate defini manual contul de furnizor/client, similar atasarii contului la nivelul articolului din documentul de intrare/iesire.
La această întrebare am răspuns anterior. Operațiunea este simplă, din ecranul de clienți sau furnizori, intrați în editare și vă setați datele dorite.
Atenție la ceea ce se generează în planul de conturi și la vechile înregistrări (dacă ele există rulajele vor trebui și ele mutate pe noul cont).
Încercați să gândiți o procedură care să nu difere mult de "logica aplicației": vă va fi util când va veni momentul raportării SAF-T.
3. Cu privire la tratamentul aplicat al metodei de evaluare a stocurilor
Metoda FIFO (first in, first out) este un procedeu de evaluare a stocurilor care presupune că primele repere intrate în gestiunea entității vor fi și primele ieșite din aceasta. Metoda reflectă cel mai bine fluxul fizic al stocurilor și asigură o evaluare corectă a costului producției sau a vânzărilor. Pentru a aplica metoda FIFO, trebuie să se țină evidența cantității și valorii stocurilor intrate și ieșite pe fiecare lot sau pe fiecare dată de intrare. Valoarea consumului de materiale se determină înmulțind cantitatea consumată cu prețul de intrare al lotului corespunzător. Valoarea stocului rămas se determină înmulțind cantitatea rămasă cu prețul de intrare al ultimului lot intrat.
Dacă sensul doctrinar al celor arătate mai sus este criticabil, vă rog să argumentați.
Cu privire la modul în care "calculează aplicația", în eventualitatea în care ați descoperit o eroare de calcul (nu exclud această ipoteză) vă rog să o prezentați exhaustiv. Dacă vor fi elemente de îndreptat, sunt convins că vor fi aplicate corecții.
PS:
- și eu am prezentat pe forum situații/întrebări la care n-am primit răspuns (...probabil că n-am fost clar sau cei ce-mi putea răspunde n-au citit încă);
- forumul este o "agora" în care membrii acestei mari familii SAGA își prezintă nedumeririle sau răspund întrebărilor, uneori cu mai mult tact, alteori cu mai puțin;
- forumul nu este un centru de consultanță ...ne-am dori probabil să ajungem acolo dar până atunci uitați-vă ce este pe agenda legislativă unde se propune ca CECCAR să fie restructurat din temelii;
- pe forum am găsit numeroase răspunsuri la întrebările mele iar în discuțiile private cu unii membrii am găsit "prietenie și înțelegere" (n-am săi numesc dar le mulțumesc tuturora);
- dispariția ultimului mesaj postat cred că este o abordare corectă.