Saga C

Intrebari - raspunsuri diverse despre programele SAGA
Mesaj
Autor
boroncoim
Mesaje: 3
Membru din: Mie Feb 01, 2017 2:03 pm

Saga C

#1 Mesaj de boroncoim »

Buna ziua, un fragment din e-mailul trimis de saga:"În etapa următoare, SAGA WEB va deveni aplicatia principală a firmei, dezvoltarea acesteia fiind prioritară."
Intrebare:Saga C varianta locala va mai exista? sau doar saga web?Pentru a ma orienta din timp spre alt program(nu imi place saga web).
Multumesc, o zi faina.

stroer1948
Mesaje: 687
Membru din: Joi Oct 01, 2009 12:00 am

Re: Saga C

#2 Mesaj de stroer1948 »

Cand ai primit acel email (eu nu mi-l amintesc)?

dascam368
Mesaje: 31
Membru din: Vin Mar 27, 2009 12:00 am

Re: Saga C

#3 Mesaj de dascam368 »

Dragi colaboratori,

Acum, că delirul mistic adus de momentul electoral s-a întors pe TikTok, iar lucrurile încep să se limpezescă, putem se ne vedem de ale noastre. Iată ce se va întâmpla în anul urmator:

1. SAGA WEB
Ne aflăm în faza finală de implementare a acestui proiect și estimăm că în prima partea a anului urmator vor fi migrate toate modulele existente în aplicatia desktop. Au mai rămas de finalizat Revisal, SAFT si modulele de import. În etapa următoare, SAGA WEB va deveni aplicatia principală a firmei, dezvoltarea acesteia fiind prioritară.
De la începutul anului următor, și programul SAGA PS va avea variantă WEB.

2. SAFT
Chiar dacă a provocat mult stres în mediul de afaceri, nu este nimic special cu acestă declarație, în afară de faptul că este imensă. Este o declarație informativă cu toate datele contabile operate, care se generează din câteva clickuri. La un moment dat, va fi folosită de ANAF pentru a depista firmele cu risc fiscal ridicat.
În aceste zile lucrăm la o abordare diferită, astfel încat modul de generare al articole contabile corespunzătoare intrărilor și iesirilor să fie identic cu modul de raportare, detaliat pe cote de TVA. În abordarea actuală, o mare parte dintre înregistrările contabile se regenerau, pentru a respecta cerintele impuse de D406, lucru care putea genera confuzii.
Din experienta acumulată pană în prezent, principalele probleme apărute sunt legate de folosirea de conturi care nu se regasesc în planul de conturi regementat și de completarea incorectă a codurilor fiscale aferente tertilor, aspecte care se rezolvă ușor.

3. Serviciul de asistența
Serviciul de asistență telefonică va fi înlocuit de o aplicație de tip live chat, care va putea fi accesată din cadrul site-ului www.sagasoft.ro, fiind disponibilă deja pentru utilizatorii logati. Acesta permite efectuarea rapidă de capturi de ecran și accesul remote, lucru care va eficientiza procesul de asistența. Aplicația contine și o componenta de inteligență artificială care, în timp, va deveni din ce în ce mai eficientă.

4. Modificări cu privire la importuri
În contextul în care accesul la baza de date este posibil de pe orice calculator cu net, nu se mai justifica importul de date din arhive, deci acesta va fi eliminat în cursul anului următor. Acest tip de import este o ramasiță perimată a programului, sursă a nenumarate probleme. De asemenea, va fi eliminat și importul din fisiere DBF.

5. Prețuri
Nu avem în vedere modificări de prețuri în 2025, cu excepția programului SAGA PS, la care prețul va creste cu 100 RON de la 01.07.2025.

La următorul link aveti o sinteza cu modificările legislative aduse pentru 2025.

SAGA Software
[email protected]
www.sagasoft.ro

dascam368
Mesaje: 31
Membru din: Vin Mar 27, 2009 12:00 am

Intrebare

#4 Mesaj de dascam368 »

eu sunt totusi curioasa daca vom putea face import / export in / din alte baze de date ; avem firme vechi, cu baze de date doar pentru nir-uri, facturi emise la multi utilizatori (cu licenta pe calculatorul lor) ; in prezent utilizam foarte mult functia de restaurare baza de date, corectie articole contabile, apoi import intrari, iesiri cu conturile corecte, cu articolele contabile corecte ; sunt multi utilizatori incepatori care reusesc "performante" uimitoare ; nu am avut niciodata probleme la import /export date, dar va fi tare complicat fara aceasta functie.

stroer1948
Mesaje: 687
Membru din: Joi Oct 01, 2009 12:00 am

Re: Saga C

#5 Mesaj de stroer1948 »

Nu imi este clar daca se renunta la functia de import doar pt SAGA WEB, sau si pentru varianta de PC. Mai este utila totusi, si pentru import facturi din FGO sau pentru importul facturilor (externe, care nu se regăsesc in efactura) din alte aplicatii. Sau mai sunt firme gen cafenele/restaurante/supermarket care lucreaza cu aplicatiile proprii si nu le putem impune sa utilizeze SAGA Web.
@dascam368 daca aveti clienti care folosesc saga pt niruri/facturi emise, nu are sens sa va mai complicati cu import/export. treceti pe WEB si atunci veti lucra toti pe o singura baza de date. Veti vedea in timp real ce date opereaza clientii dvs.

savua735
Mesaje: 48
Membru din: Joi Sep 16, 2010 12:00 am

Re: Saga C

#6 Mesaj de savua735 »

Din cate inteleg, pentru moment se poate lucra in paralel pe Saga C si pe Saga WEB. Baza de date exista atat local, cat si in cloud-ul Saga, si se sincronizeaza instantaneu prin internet. Deocamdata Saga WEB nu stie sa faca tot ce stie Saga C, lipsesc Revisal, SAF-T si importurile. Cand Saga WEB va sti sa faca mai multe decat Saga C, putem dezinstala Saga C si lucra numai in Saga WEB cu baza de date numai in cloud.
Eu nu am migrat inca nicio firma in Saga WEB.
Oare cat de sigur e cloud-ul Saga? Poate un hacker sa acceseze bazele de date ale firmelor si sa faca modificari acolo? Cum e mai sigur pentru mine? E cloud-ul mai bine protejat decat calculatorul meu?
Cat de detaliate sunt drepturile care pot fi acordate utilizatorilor? Eu raman administrator cu drepturi depline, dar, daca dau acces in Saga WEB angajatilor clientilor mei, vreau sa le dau acces numai la anumite operatiuni specifice. De exemplu, daca clientul are acces pentru emiterea, validarea si transmiterea facturilor, cum fac sa blochez acele facturi astfel incat sa nu se mai poata intoarce ca sa le modifice decat daca ii dau eu acceptul?
Si, avand in vedere ca eu nu am folosit inca Saga WEB, o intrebare pentru persoana care a deschis acest topic: de ce nu iti place Saga WEB? Ma astept sa fie mai modern si mai bine conceput decat Saga C, avand in vedere ca e mai nou. Ce dezavantaje crezi ca are Saga WEB fata de Saga C?
Eu nu pot sa zic ca am nevoie neaparat de Saga WEB, dar exista cu siguranta un mare avantaj dat de faptul ca se lucreaza in browser: nu mai suntem legati de Windows, putem folosi orice alt sistem de operare, Linux, macOS, ChromeOS...

stroer1948
Mesaje: 687
Membru din: Joi Oct 01, 2009 12:00 am

Re: Saga C

#7 Mesaj de stroer1948 »

Da, SAGA C ramane "pentru moment". Nu a zis nimeni ca dispare peste noapte, dar ideea era sa stim daca se are in vedere acest lucru.
SAGA WEB este super, eu lucrez deja cu el de 1 an cu mai multe firme. Singurul dezavantaj este modul de licentiere (maxim 3 cui-uri pe licenta). Adiaca daca dvs aveti acum in portofoloiu 50 de firme, este suficientă o singura licenta de 600 lei/an pt calculatorul dvs.
Cu saga WEB o sa aveti nevoie de 17 licente Saga C + una de stocuri.

Avatar utilizator
ovidiuo
Mesaje: 690
Membru din: Joi Sep 05, 2019 8:38 am

Re: Saga C

#8 Mesaj de ovidiuo »

A lămurit-o @tomac printr-o pe Facebook .. SAGA Desktop nu dispare, SAGA WEB are prioritate în dezvoltarea aplicației, importurile nu dispar, doar cele din dbf-uri nu vor mai putea fi făcute ! .. clar și la obiect ! 😁

(https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=2067925240344822&id=100013820989026&rdid=bUR7f1E9uh8Wn0x1)

savua735
Mesaje: 48
Membru din: Joi Sep 16, 2010 12:00 am

Re: Saga C

#9 Mesaj de savua735 »

Mesajul lui Cristi Toma de pe Facebook:

Aș dori să clarific puțin din neclaritățile pe care pare că le-a generat mailul de informare trimis de SAGA.
Să fie clar de la început: sunt colaborator al SAGA încă din 2005 și mă mândresc cu asta. Nu sunt salariat al firmei, sunt expert contabil cu cabinet propriu așa că sunt și utilizator al SAGA și prin conjunctură și al altor programe ce se folosesc de către contabili ori firme.
1. SAGA WEB - nu obligă nimeni firmele să migreze pe web.
Migrarea pe web este eficientă pentru cei care vor să lucreze pe aceeași bază de date și nu știu să folosească modulul client-server.
El va fi dezvoltat cu prioritate pentru că pot fi implementate funcții care nu pot fi dezvoltate pe desktop. Nu se renunță la programul desktop, dar web va avea prioritate la dezvoltare, pentru că dezvoltarea lui necesită resurse mai mari și mai complexe față de cele pentru desktop.
2. SAFT - testele de consistență rulate momentan de ANAF se referă exclusiv la GLE pentru partea de TVA nu și la documente sursă. Teste de consistență pe documente sursă urmează să fie implementate de ANAF în viitorul apropiat. Am avut ocazia recent să solicit direct, responsabililor din ANAF, să aibă amabilitatea de a insera testele de consistență în validator sau să pună la dispoziție un modul distinct. În așa fel se asigură toată lumea că respectă testele obligatorii pe care ANAF le rulează pe acele seturi de date raportate prin SAFT.
Acele erori despre care se discută apar de la rotunjiri pentru că în program nota contabilă se genera la nivel de total document și în unele cazuri, în special dacă se utiliza valută și RON, puteau apărea diferențe din rotunjiri și nu sunt erori. Mai degrabă ar trebui marcate ca atenționări. Informarea spune că modul de generare se va modifica, modificarea însemnând că nota se va genera la nivel de linie tocmai pentru a nu mai apărea discuții referitor la asta.
3. Asistența clienți se va acorda fie prin mail fie prin live chat. Utilizatorii care azi se loghează pe site vor găsi în fereastra browserului o opțiune, în dreapta jos, ce se numește "Discutați acum".
Asistența nu se acordă pe Facebook sau alte canale - Whatsapp - sau alte canale. Nu s-a acordat niciodată asistență altfel decât prin mail și prin telefon. Și se renunță la asistența prin telefon.
Asistența prin live chat va permite preluarea de la utilizatori a capturilor de ecran, a eventualelor fișiere, dar va permite și conectarea remote la calculatorul clientului, cu acceptul explicit al acestuia, conectare ce este similară celei prin TeamViewer, Ultraviewer, Anydesk, etc.
4. Modificările legate de importuri.
Din punct de vedere al programului, importurile se realizează prin ecranul "Import date" din meniul "Diverse". Iar informarea se adresează acelor utilizatori care știu și înțeleg ce înseamnă import de date în program din arhive sau din fișiere de tip DBF.
Acum - folosindu-se acel ecran - se pot importa date:
- din arhive create cu SAGA
- din fișiere de tip DBF
- din fișiere de tip XML
Detalii, dacă nu știți, ori aveți neclarități legate despre ce import este vorba, găsiți în help: https://manual.sagasoft.ro/sagac/topic-76-import-date.html
Se va renunța la importul din fișiere de tip DBF. Așadar dacă folosiți aplicații terțe care încă mai exportă fișiere de tip DBF în vederea importului în program, da, acele fișiere nu le veți putea importa.
Dar se vor putea importa date în continuare dacă acele programe vor face export de date în format XML.
Odată ce se va trece la facturarea către persoane fizice prin e-factura, practic vor rămâne puține date de importat, în afara celor ce vin prin e-factura. Facturile primite se pot importa din e-factura, cele emise și transmise se pot și ele importa prin e-factura.
Importul din arhive generate cu SAGA nu-și mai are sensul. Dacă se lucrează pe web sau în client-server, se poate lucra pe o singură bază de date unde să se culeagă date centralizat.
Eu personal lucrez în sistem client-server de 10 ani. De la implementarea sistemului. Am colegi din Oradea, dar și din București, care pot confirma că sistemul funcționează și se poate utiliza cu mult succes și importul din arhive este demonstrat ca fiind inutil.
Iar cei care spun că e o procedură de durată, că nu merge, că mai știu eu ce, nu prea știu ce vorbesc ori au apelat la oameni care nu știu ce este de făcut.
Discuțiile pe care le-am văzut, mesajele pe care le-am primit, cum că: "nu se mai pot face defel importuri", "nu se mai poate importa banca", "nu mai putem importa datele din case de marcat", sunt incorecte și arată și că nu s-a înțeles defel ceea ce scrie clar în acea informare.
Și pentru că aceste mesaje trebuie clarificate:
- veți putea importa date din case de marcat, fie cu interfața de import din SAGA fie cu programe dedicate cum sunt TDec sau Tigris.
- veți putea import date în jurnalul de bancă din aceleași fișiere - csv, xml, txt, xls
- veți putea importa date în diverse ecrane sau nomenclatoare, din fișiere XLS ca până acum
- veți putea importa date din fișiere XML generate de aplicații terțe, dacă acele fișiere respectă structura descrisă în manualul SAGA la secțiunea de import date - import din fișiere XML
- veți putea importa date din e-factura atât pe facturi primite cât și pe cele de facturi emise.
Am văzut și argumente: noi suntem contabili, nu informaticieni. Așa este. Nu are nimeni pretenția ca un contabil să fie informatician ori invers. Dar dacă eu nu știu ce am de făcut apelez la cineva care știe.
Sunt mulți contabili, care din păcate nici azi nu realizează că ei câștigă bani din ceea ce fac utilizând calculatorul și programe dedicate, dar uită că tehnologia evoluează și că un calculator se mai și schimbă la un moment dat. Sunt foarte mulți care și acum folosesc windows XP sau windows 7 pe calculatoare ce nu mai au resurse tehnice ce să facă față la cerințele de azi. Și care nu ar investi în schimbarea lor. Ceea ce, scuzați-mă, este absolut ilogic. Este ilogic să nu investești în ceva ce-ți produce bani.
Îmi tot propun de ceva timp să scriu despre cum se poate colabora cu firmele folosind SAGA în client-server sau web. Am mai scris despre asta pe scurt sau în diverse postări ori comentarii. Din motive legate de ANAF 🙂 și de probleme specifice contabililor, anul acesta nu am avut ocazia, însă sper să fac asta cât mai rapid la început de an.
Să vă pot detalia cum puteți lucra pe aceeași bază de date, cum puteți optimiza costurile de exploatare, ce se recomandă să faceți pe diverse scenarii, etc.
Sper ca cele de mai sus să clarifice din neclaritățile generate de acea informare.

dincac753
Mesaje: 13
Membru din: Lun Iun 12, 2017 5:32 pm

Re: Saga C

#10 Mesaj de dincac753 »

Se mai poate face export/import/backup de firme din Saga ...? De exemplu, daca am nevoie sa mut contabilitatea la alt contabil, sau daca am nevoie sa fac o copie de siguranta a unei firme.

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 27330
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Re: Saga C

#11 Mesaj de tomac »

@dincac753 - eu zic că am explicat suficient de clar. Și sunteți dovada că există confuzie între noțiunea de import și cea de restaurare!
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

dincac753
Mesaje: 13
Membru din: Lun Iun 12, 2017 5:32 pm

Re: Saga C

#12 Mesaj de dincac753 »

Ati scris ca "Importul din arhive generate cu SAGA nu-și mai are sensul", drept urmare, de aici confuzia. Si nu sunt singurul cu "nelamuriri", sunt multi contabili de pe multe canale de telegram + whatsapp care inca sunt "nedumeriti" chiar si dupa ce ati scris pe facebook.
>>"sunteți dovada că există confuzie între noțiunea de import și cea de restaurare!"
Adevarat, doar ca exista confuzie intre contabili cand programul Saga face salvarea/restaurarea in format ZIP(care sunt arhive) si programul face o arhiva zip cand se efectueaza o salvare. Chiar si in manual https://manual.sagasoft.ro/sagac/topic-76-import-date.html se mentioneaza ca "În această pagină se va adauga, spre importul datelor, arhiva generată cu ajutorul ecranului Intretinere BD, dintr-o altă locație."

Prefer sa postez, sa intreb in prealabil ca sa putem lamurii aceste aspecte, drept urmare, reformulez intrebarea:
Se va mai putea face o salvare/restaurare a una sau mai multe firme dupa actualizarile anuntate?

Multumesc

dincac753
Mesaje: 13
Membru din: Lun Iun 12, 2017 5:32 pm

Re: Saga C

#13 Mesaj de dincac753 »

Also, am aprecia si cateva clarificari aici:
https://forum.sagasoft.ro/viewtopic.php?p=321401#p321401
-> Inteleg ca este problematic sa mentineti cateva unelte "obsolete" si foarte vechi/problematice, dar in anumite situatii, astfel de modificari ar trebui anuntate mai din timp(nu stim sau nu se mentioneaza cand se vor implementa aceste modificari) pentru a nu genera "panica" si nelamuriri printre contabili + permitere suficient timp ca sa se adapteze. Apreciez maxim ca ati revenit cu detalii pe FB dar nu glumesc cand zic ca m-au sunat alti 4 contabili sa ma intrebe "O sa imi mai pot transfera contabilitatea?"

cretum
Mesaje: 848
Membru din: Vin Mai 04, 2007 12:00 am
Localitate: BACAU
Contact:

Re: Saga C

#14 Mesaj de cretum »

Buna ziua.Eu am probleme cu salvarea de date care o faceam lunar pe un stik.Nu stiu cauza si nici ce trebuie sa fac.

cretum
Mesaje: 848
Membru din: Vin Mai 04, 2007 12:00 am
Localitate: BACAU
Contact:

Re: Saga C

#15 Mesaj de cretum »

M-am edificat.

Scrie răspuns