Buna ziua!
am o autofactura emisa de catre EON.
Factura are in SPV cod 389 ( autofactura).
Daca o inregistrez in SAGA pe tip: L, in D300 valoarea se preia la Rd.15 ... iar in D394 apare la I.2.3 (factura emisa de beneficiar in numele persoanei impozabile) si atat.
Daca o inregistrez pe tip T, in D300 valoarea se duce la Rd.13 ...iar in D394 NU mai apare la I.2.3 (factura emisa de beneficiar in numele persoanei impozabile) DAR apare in lista operatiunilor taxabile pe teritoriul national (cu detalierea pe operatiuni de taxare inversa, etc) ca operatiune "V" (livrari cu taxare inversa)
Cum procedati cu astfel de facturi? Pe ce tip inregistrati?
Multumesc.
p.s: am avut autofactura si in luna mai + iunie, le-am introdus pe tip :L...acum am sesizat anomalia..
Autofactura prosumator ( EON) - tip L/T - D300 vs. D394
-
oprisanr356
- Mesaje: 13
- Membru din: Lun Mar 23, 2020 12:44 pm
Re: Autofactura prosumator ( EON) - tip L/T - D300 vs. D394
Corect este să le înregistrați pe tip T în SAGA, pentru că:
sunt achiziții de bunuri/servicii supuse taxării inverse;
trebuie să apară în D300 la Rd.13;
trebuie să apară în D394 în lista operațiunilor taxabile cu taxare inversă (nu la autofacturi tip I.2.3).
sunt achiziții de bunuri/servicii supuse taxării inverse;
trebuie să apară în D300 la Rd.13;
trebuie să apară în D394 în lista operațiunilor taxabile cu taxare inversă (nu la autofacturi tip I.2.3).
„Nu inteligența ne face mari, ci bunătatea inimii. Nu contează cât de mult știi, ci cât de mult bine faci.”
-
oprisanr356
- Mesaje: 13
- Membru din: Lun Mar 23, 2020 12:44 pm
Re: Autofactura prosumator ( EON) - tip L/T - D300 vs. D394
@herganiec Multumesc pentru raspuns!
Sunt prosumator si livrez catre EOn energia produsa.
EOn emite factura in numele meu.
De aici si nedumerirea mea : cum este corect sa declar aceste facturi?
Sunt prosumator si livrez catre EOn energia produsa.
EOn emite factura in numele meu.
De aici si nedumerirea mea : cum este corect sa declar aceste facturi?
Re: Autofactura prosumator ( EON) - tip L/T - D300 vs. D394
incearcă, să înregistrezi pe tip L în SAGA.
Se reflectă corect în D300 (Rd.15). În D394 apare la I.2.3, ceea ce corespunde situației (factura a fost emisă de furnizor în numele tău). Ce ai introdus în mai + iunie pe tip L este corect și nu trebuie refăcut.
Se reflectă corect în D300 (Rd.15). În D394 apare la I.2.3, ceea ce corespunde situației (factura a fost emisă de furnizor în numele tău). Ce ai introdus în mai + iunie pe tip L este corect și nu trebuie refăcut.
„Nu inteligența ne face mari, ci bunătatea inimii. Nu contează cât de mult știi, ci cât de mult bine faci.”