stornare?
-
- Mesaje: 140
- Membru din: Joi Iun 28, 2007 12:00 am
stornare?
Am de facut urmatoarea corectie la un furnizor si nu stiu cum se poate face in SAGA astfel incit sa apara si desfasurator factura:
%=% 0
401.1 -100
401.2 100
multumesc
%=% 0
401.1 -100
401.2 100
multumesc
-
- Mesaje: 140
- Membru din: Joi Iun 28, 2007 12:00 am
1.Poate nu inteleg eu dar, pentru stornare in Saga, se merge pe urmatoarea cale Operatii>Intrari.Selectam factura initiala, dupa care "click-aim" pe butonul stornare aflat in partea de jos a ecranului.Saga "emite " o factura (aceeasi data, acelasi numar) cu aceleasi valori dar cu minus .Nu ramane deacat sa modificam, data , numarul facturii (ca sa corespunda cu datele date de furnizor), eventual cantitatile , daca e vorba de o factura de stornare partiala.Dupa care ..validam.
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?t=5640
2.Pentru a va folosi de facilitatea conturilor automate, trebuie sa folositi contul intermediar 999 (in link-ul de mai sus).
ar fi de recomandat ca analiticul creat in 409 sa corespunda cu analiticul creat in 401 (409.01 _ 401.01 409.10_401.10),Se operaea in Fisiere>Plan de conturi.Adaug.
2.Pentru a va folosi de facilitatea conturilor automate, trebuie sa folositi contul intermediar 999 (in link-ul de mai sus).
ar fi de recomandat ca analiticul creat in 409 sa corespunda cu analiticul creat in 401 (409.01 _ 401.01 409.10_401.10),Se operaea in Fisiere>Plan de conturi.Adaug.
-
- Mesaje: 140
- Membru din: Joi Iun 28, 2007 12:00 am
Cred ca nu m-am facut inteleasa. Nu vreau sa stornez o factura vreau sa mut o suma de la un furnizor la altul, pentru ca a fost inregistrata eronat de catre excontabila societatii. Asa cum am scris mai sus creditez in rosu 100 lei de la furnizorul A si o trec in negru la furnizorul B. Nu stiu cum pot face acest lucru in SAGA. Daca trec acest articol la Articole contabile in Operatii nu fac decit sa se opereze in sold , dar nu si in intrari (in fisa furnizorului) cu plata sau neplata facturilor pentru respectivii furnizori.
Multumesc
Multumesc
1.dpdv tehnic, se intra in Operatii>Intrari, selectam factura inregistrata eronat, devalidam, trecem datele corecte dupa care validam.
2.dpdvd contabil, daca facturile respective apartin unei perioade deja raportate, iar modificarile afecteaza raportarile...cred ca ar trebui implicat contul 1174...dar nu sunt in masura sa apreciez...
2.dpdvd contabil, daca facturile respective apartin unei perioade deja raportate, iar modificarile afecteaza raportarile...cred ca ar trebui implicat contul 1174...dar nu sunt in masura sa apreciez...

DPDV tehnic, vorba lui Eugen01 facem asa:
Inregistram o factura de intrare in rosu (suma sa vina totusi din inregistrarea eronata a unei facturi si nicidecum a unei plati) pentru furnizorul eronat.
Imediat mai adaugam o factura in negru pentru furnizorul corect.
Contul contabil ar trebui sa fie ales ca fiind 473.
Revin:
Facem aceasta inregistrare NUMAI in cazul in care suma eronata provine din inregistrari gresite in perioadele trecute. In cazul in care suma provine din plati operatiunile de mai sus se fac prin Banca (in aceeasi zi) folosind:
Plata cu minus la furnizorul gresit
Plata cu plus pentru furnizorul corect
Inregistram o factura de intrare in rosu (suma sa vina totusi din inregistrarea eronata a unei facturi si nicidecum a unei plati) pentru furnizorul eronat.
Imediat mai adaugam o factura in negru pentru furnizorul corect.
Contul contabil ar trebui sa fie ales ca fiind 473.
Revin:
Facem aceasta inregistrare NUMAI in cazul in care suma eronata provine din inregistrari gresite in perioadele trecute. In cazul in care suma provine din plati operatiunile de mai sus se fac prin Banca (in aceeasi zi) folosind:
Plata cu minus la furnizorul gresit
Plata cu plus pentru furnizorul corect
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!
-
- Mesaje: 140
- Membru din: Joi Iun 28, 2007 12:00 am
mai ajutati-ma va rog intr-o problema:
acordare avans furncum se inregistreizor: 409=5121
primire factura avans :409=5121 si 4426=409,cum se inregistreaza in saga factura de avans ?, regularizare avans acordat conform facturii de stornare cred ca se face prin deconturi- conturi automate
multumesc pentru ajutor
acordare avans furncum se inregistreizor: 409=5121
primire factura avans :409=5121 si 4426=409,cum se inregistreaza in saga factura de avans ?, regularizare avans acordat conform facturii de stornare cred ca se face prin deconturi- conturi automate
multumesc pentru ajutor
Factura de avans se inregistreaza prin intrari. Plata acesteia se inregistreaza prin banca sau casa.
Astfel in exemplul dat, se inregistreaza factura de avans, ce va genera articole contabile de tip 409x=401 si 4426=401 iar plata avansului se inregistreaza 401=5121/5311
Atentie la folosirea contului 409.Acest cont sintetic de grad 1 se defalca in doua conturi sintetice de grad 2 al caror tratament la bilant si in declaratii difera. De aceea este recomandat sa folositi contul sintetic de grad 2, corespunzator avansului achitat.
Astfel in exemplul dat, se inregistreaza factura de avans, ce va genera articole contabile de tip 409x=401 si 4426=401 iar plata avansului se inregistreaza 401=5121/5311
Atentie la folosirea contului 409.Acest cont sintetic de grad 1 se defalca in doua conturi sintetice de grad 2 al caror tratament la bilant si in declaratii difera. De aceea este recomandat sa folositi contul sintetic de grad 2, corespunzator avansului achitat.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
-
- Mesaje: 140
- Membru din: Joi Iun 28, 2007 12:00 am
-
- Mesaje: 140
- Membru din: Joi Iun 28, 2007 12:00 am
in legatura cu avansul, va intreb cind vine marfa cu factura (de fapt mai multe facturi pentru o singura factura totala de avans) cum ar trebui sa inregistrez ?
plata avans: 401=5121 -119
emitere factura avans: %=401 - 119
409 -100
4426 -19
factura marfa: % = 401 - 0
409 - -80
371 - 80
4426 - 0
storno factura avans : pentru suma de 80,
plata avans: 401=5121 -119
emitere factura avans: %=401 - 119
409 -100
4426 -19
factura marfa: % = 401 - 0
409 - -80
371 - 80
4426 - 0
storno factura avans : pentru suma de 80,
Profit de titlu ca sa intreb si eu ceva :
am un furnizor, unde la situatii detaliate imi arata asa :
linia 1 : -6467.8 lei;
linia 2 : 4135.18 lei;
linia 3 : 2251.94 lei.
linia 4: total : -80.68 lei
linia 5 : sold contabil = 0
linia 6 : total general : -80.68
liniile 1 si 2 sunt in august 2009, 3 in sept. 2009.
Sunt disperat, k nu scrie nicaieri cum pot face sa-mi fie identice soldul contabil cu totalul general! De ce nu se pun niste "print-screen-uri" in help?
am un furnizor, unde la situatii detaliate imi arata asa :
linia 1 : -6467.8 lei;
linia 2 : 4135.18 lei;
linia 3 : 2251.94 lei.
linia 4: total : -80.68 lei
linia 5 : sold contabil = 0
linia 6 : total general : -80.68
liniile 1 si 2 sunt in august 2009, 3 in sept. 2009.
Sunt disperat, k nu scrie nicaieri cum pot face sa-mi fie identice soldul contabil cu totalul general! De ce nu se pun niste "print-screen-uri" in help?
