Suma incasata - banci intermediare
Suma incasata - banci intermediare
Buna ziua!
Am emis o factura (in calitate de PFA) pentru un client din afara spatiului comunitar pentru suma de X dolari.
Am primit suma de X minus 20 dolari. Atat clientul cat si serviciul de transfer mi-au spus ca diferenta este datorata bancilor intermediare; neputand sa imi dea alte detalii.
In acest caz, in SAGA PS, la "Incasari - USD"; in campul "Suma incasata" trebuie sa trec X sau X-20 dolari?
De asemenea, trebuie sa emit autofactura si sa platesc TVA pentru acesti 20 dolari? (Serviciul de transfer unde a avut loc incasarea este TransferWise, cu sediu in Belgia)
Multumesc anticipat!
Am emis o factura (in calitate de PFA) pentru un client din afara spatiului comunitar pentru suma de X dolari.
Am primit suma de X minus 20 dolari. Atat clientul cat si serviciul de transfer mi-au spus ca diferenta este datorata bancilor intermediare; neputand sa imi dea alte detalii.
In acest caz, in SAGA PS, la "Incasari - USD"; in campul "Suma incasata" trebuie sa trec X sau X-20 dolari?
De asemenea, trebuie sa emit autofactura si sa platesc TVA pentru acesti 20 dolari? (Serviciul de transfer unde a avut loc incasarea este TransferWise, cu sediu in Belgia)
Multumesc anticipat!
Re: Suma incasata - banci intermediare
Eu consider ca cei 20 USD sunt comisionae bancare (de intermediere tranzactie) si in acest caz inchizi factura cu total valoare, apoi diferenta in minus o lucrezi prin extras comision bancar 627
Re: Suma incasata - banci intermediare
Va multumesc pentru raspuns!
In acest caz trebuie sa o adaug eu in lista?
Ar fi mai bine sa fac ca in
https://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?t=9511
?
Nu imi apare aceasta operatie (a se vedea pozele).o lucrezi prin extras comision bancar 627
In acest caz trebuie sa o adaug eu in lista?
Ar fi mai bine sa fac ca in
https://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?t=9511
?
- Fişiere ataşate
-
- Banca Valuta.png (29 KiB) Vizualizat de 3802 ori
-
- operatii.png (18.04 KiB) Vizualizat de 3802 ori
Re: Suma incasata - banci intermediare
cheltuiala deductibila integral
Re: Suma incasata - banci intermediare
valabil si in cazul unui PFA cu norma de venit?
Re: Suma incasata - banci intermediare
Eu nu tin evidenta la nici-o PFA, dar mergand pe logica, in RJPI nu trebuie sa apara atat veniturile cat si cheltuielile deductibile?!
Re: Suma incasata - banci intermediare
La normă de venit nu există nici o evidență contabilă. Se completează doar registrul de evidență fiscală cu veniturile și se conduc jurnalele TVA.
În RJIP se înscriu toate încasările și toate plățile, în cazul celor care conduc evidență contabilă, indiferent că reprezintă venituri impozabile sau nu ori cheltuieli deductibile sau nu.
În RJIP se înscriu toate încasările și toate plățile, în cazul celor care conduc evidență contabilă, indiferent că reprezintă venituri impozabile sau nu ori cheltuieli deductibile sau nu.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: Suma incasata - banci intermediare
Si totusi, la incasari ce ar trebui sa trec? X sau X-20 dolari?
Multumesc!
Multumesc!
Ultima oară modificat Vin Apr 16, 2021 1:58 pm de către cotolana, modificat 1 dată în total.
Re: Suma incasata - banci intermediare
Pentru CotolanA
Desi TomaC a mentionat ca nu ai obligatia la o evidenta contabila, dar daca totusi doresti atunci, ca si incasare vei trece X, iar pentru cele 20 de lei vei alege plata pr tip "001 cheltuieli deductibile integral".
Desi TomaC a mentionat ca nu ai obligatia la o evidenta contabila, dar daca totusi doresti atunci, ca si incasare vei trece X, iar pentru cele 20 de lei vei alege plata pr tip "001 cheltuieli deductibile integral".
Re: Suma incasata - banci intermediare
Treceți suma efectiv încasată.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: Suma incasata - banci intermediare
Va multumesc!
Re: Suma incasata - banci intermediare
Cred că am pus și eu mai demult această întrebare.
balasze zice: la încasare vei trece X, iar cei 20 îi treci la cheltuieli deductibile integral
un rând mai jos, tomac zice: treceți suma efectiv încasată (adică X-20 - nota mea)
Totul e clar, CotolanA. :)
Eu procedez așa. Având în vedere că nu există niciun document, niciun extras de cont, în care să apară acea sumă de 20, am renunțat la a-i mai trece la Cheltuieli deductibile.
Trec la încasări suma efectiv încasată (de pe extrasul de cont). La sfârșitul anului, apar niște sume ca neîncasate de la clienții respectivi, pe care le ignor pur și simplu.
balasze zice: la încasare vei trece X, iar cei 20 îi treci la cheltuieli deductibile integral
un rând mai jos, tomac zice: treceți suma efectiv încasată (adică X-20 - nota mea)
Totul e clar, CotolanA. :)
Eu procedez așa. Având în vedere că nu există niciun document, niciun extras de cont, în care să apară acea sumă de 20, am renunțat la a-i mai trece la Cheltuieli deductibile.
Trec la încasări suma efectiv încasată (de pe extrasul de cont). La sfârșitul anului, apar niște sume ca neîncasate de la clienții respectivi, pe care le ignor pur și simplu.
NU sunt contabil.
Re: Suma incasata - banci intermediare
Acea sumă este comision SWIFT
Se reține dacă inițiatorul plății trece ca fiind un comision în sarcina beneficiarului.
Există documente la bancă pentru aceste cazuri. Cereți detaliile transferului, copia SWIFT de la bancă. Așa că oricare soluție este ok, dar dacă mergeți pe ideea că suma se încasează integral și apoi se trece pe costuri suma comisionului SWIFT atunci e necesară copia documentului care atestă reținerea comisionului în sarcina beneficiarului.
Se reține dacă inițiatorul plății trece ca fiind un comision în sarcina beneficiarului.
Există documente la bancă pentru aceste cazuri. Cereți detaliile transferului, copia SWIFT de la bancă. Așa că oricare soluție este ok, dar dacă mergeți pe ideea că suma se încasează integral și apoi se trece pe costuri suma comisionului SWIFT atunci e necesară copia documentului care atestă reținerea comisionului în sarcina beneficiarului.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.