Actualizări - SAGA B
Fiecare actualizare aduce noi funcționalități sau ajustări pentru a răspunde modificărilor legislative și cerințelor utilizatorilor. Pentru a beneficia de o funcționare optimă, recomandăm actualizarea programului la ultima versiune disponibilă.
ver 3.0.263
07.02.2011
-
1. Versiunea finala pentru Declaratia Unica 112.
ver 3.0.262
01.02.2011
-
1. S-a actualizat modul de calcul al CAS, cf. reglementarilor pentru anul 2011 si s-a eliminat comisionul ITM.
2. S-a introdus versiunea de testare pentru Declaratia Unica 112. Aceasta se poate acesa din ecranul "State salarii", fiind vizibila pentru statele din 2011. In cadrul declaratiei exista un buton numit "Generare PDF" care permite incarcarea in formularul oficial, pentru a pemite raportarea. De asemenea, exista posibilitatea generarii fisierului XML pentru raportare, verificarea acestuia efectuandu-se automat.
3. La ecranele de operare, deasupra fiecarui tabel, s-au introdus doua butoane de "Copiere" si "Lipire", care permit copierea inregistrarii curente pentru a fi alipita ulterior, in acelasi tabel. Optiunea este utila in cazul in care inregistrarile sunt similare.
ver 3.0.261
11.01.2011
-
1. La ecranul "Salariati", in cazul in care se lucreaza cu grupe de articole contabile (centre de profit), acum se poate opta pentru incadrarea unui salariat la mai multe grupe. In acest sens, dupa coloana "Grupa", s-a introdus un buton care permite aceasta repartizare, introducand procentul aferent fiecarei grupe. De asemenea, acum este posibila tiparirea statelor si a recapitulatiei dupa grupa de articole contabile.
2. S-a introdus posibilitatea accesarii/vizializarii documentului primar din ecranele "Situatie furnizori" si "Situatie clienti", pagina cu facturile, cu butonul care are ca pictograma o sageata circulara. Aceeasi optiune exista si la ecranul "Fise articole".
3. La ecranul "Intrari" s-a introdus posibilitatea selectarii agentului. Optiunea este utila in cazul in care se doreste afisarea situatiei furnizorilor sau a aprovizionarilor filtrata dupa agent. Agentul poate fi presetat si la ecranul "Furnizori", pentru preluarea automata in factura de intrare.
4. S-a introdus optiunea de filtrare dupa grupa de articole contabile in ecranul "Situatii financiare".
5. In ecranul "Jurnal operatii", accesabil din ecranul "Utilizatori", s-a introdus buton numit "Raport activitate", care tipareste detaliile legate de operare in program, pentru utilizatorului curent.
6. S-a modificat sistemul de activare al actualizarilor.
ver 3.0.260
20.10.2010
-
1. S-a actualizat declaratia 102.
2. La dispozitiile de plata/incasare, acum se memoreaza datele persoanei introduse.
Update 22.10.2010
S-au efectuat rectificari la declaratiile 102 si somaj. La declaratia 102 s-a corectat contul bugetar pentru contributiile aferente contractelor civile.
(detalii - http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Aplicatii/11/decl2010/Versiuni22_10_2010.txt).
La somaj s-a rectificat modul de calcul al numarului de inregistrari NI.
(detalii - http://download2.anofm.ro/articole/declsom2010pf-versiunea-11-0-4)
ver 3.0.259
05.10.2010
-
1. La ecranul "Salariati", coloana "Tip" s-au introdus doua tipuri noi : "Contract drepturi autor" si "Contract de agent - 10%", utile pentru evidentierea exacta a acestor cazuri in declaratia 100 . De asemenea, acum se poate opta pentru calculul contributiilor angajatului la somaj si pensie si pentru contractele civile. Pentru contractele la care exista deductibilitati (de ex. contractele pentru drepturi de autor), in ecranul "State salarii", pagina pentru colaboratori, s-a introdus o coloana numai "Suma forfetara", care permite introducerea deductibilitatii, ce afecteaza calculul contributiilor pentru pensie si somaj.
2. S-au actualizat declaratiile pentru CAS si somaj cf. OUG 58/2010. In cazul declaratiei pentru CAS, in cazul in care exista contracte pentru drepturi de autor sau contracte civile pentru care se datoreaza CAS, este necesar sa se acceseze pagina "Anexa 1.2 / VERSO" din declaratie si sa se apese butonul "Genereaza declaratie pentru colaboratori cu contracte civile sau drepturi de autor".
3. S-a refacut procedura de preluare automata a datelor clientilor si furnizorilor, in functie de codul fiscal, de la ecranele "Furnizori" si "Clienti", cu butonul "VIES".
4. In partea superioara a tuturor ecranelor in care se introduc documente s-a adaugat butonul de filtrare, care permite filtrarea dupa data calendaristica si validate/nevalidate. In cazul in care se efectueaza o filtrare numai dupa documente devalidate, apasarea butonului "Validez" va provoca validarea tuturor documentelor filtrate. La fel, in cazul in care se efectueaza o filtrare numai dupa documente validate, apasarea butonului "Devalidez" va provoca devalidarea tuturor documentelor filtrate. Procedura este utila in cazurile in care se dorecte validarea/devalidarea mai multor documente concomitent.
ver 3.0.258
25.08.2010
-
1. S-a actualizat declaratia pentru somaj cf. prevederilor OUG 13/2010.
2. In ecranul "State salarii", s-a introdus un buton numit "Tichete", care permite evidentierea tichetelor de masa, cadou, vacanta, cresa si tiparirea situatei acestora.
ver 3.0.257
06.08.2010
-
1. In ecranul "State salarii", panoul "Detalii", s-au introdus doua campuri noi numite "Tichete de masa", respectiv "Sal. compens." pentru introducerea sumelor aferente salariilor compensatorii. Sumele aferente tichetelor de masa vor afecta deducerea si se vor impozita. La validarea statului se va genera articolul contabil 642=5328. Pentru salariile compensatorii nu se calculeaza contributiile la somaj si sanatate.
2. S-au actualizat declaratiile 100 si 300.
3. La "Retineri", coloana "Retinut din..", s-a introdus o noua optiunea numita "Total salariu", ce permite ca retinerea sa se efectueze din acesat suma.
ver 3.0.256
17.07.2010
-
1. Au fost elimintate cotele de TVA din ecranul "Configurare societati". Acum programul preia automat cota de TVA corecta, in functie de data operatiei, pentru a preintampina eventuale erori de operare.
2. La ecranul "Articole", in partea superioara, s-a introdus un buton numit "TVA..." care permite actualziarea automata a cotelor de TVA aferente articolelor.
3. La "Intrari" s-a introdus un buton nou numit "Generare angajament cumulat", care genereaza angajamentul pentru toate pozitiile din intrarea curenta.
ver 3.0.255
11.06.2010
-
1. S-a actualizat declaratia CCI cf. Ordinului 485/25.05.2010. In acest sens, au aparut cateva campuri noi in ecranul "Concedii medicale", necesare pentru completarea corecta a declaratiei ("Data acordarii", "Locul de prescriere", "Zile baza", "Venituri baza"). De asemenea, in ecranul pentru generarea declaratiei, s-a introdus un buton numit "Lista concedii medicale", care tipareste lista concediilor medicale pentru incapacitate temporara de munca, ce trebuie trimisa casei de sanatate, in termen de maxim 6 zile de la data la care anjagatorul a fost instiintat cu privire la aparitia starii de incapacitate temporara. Pentru ca lista sa fie generata complet, trebuie ca, in ecranul "Concedii medicale", sa fie completate coloanele "Medic" si "Conventie medic/Unitate".
2. In ecranul "Bonuri de consum", s-a introdus un buton numit "Selectie rapida", care permite selectarea articolelor consumabile cu stoc pe gestiunea aleasa, pentru incarcarea mai facila in bon.
17.06.2010
S-a actualizat formatul tiparit al declaratiei CCI.
ver 3.0.254
15.05.2010
-
1. In ecranul "State salarii", s-a introdus un buton numit "Plata", care permite plata sumelor aferente salariilor (avansuri, rest de plata, contributii). In ecranul care apare la apasarea acestui buton, trebuie completat contul din care se efectueaza plata si suma platita.
2. S-a actualizat declaratia 205.
3. S-a actualizat declaratia CAS.